بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید که باید تجربه کنید

اگر از کسانی هستید که بر روی سیستم عامل آی او اس بازی می‌کنند، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های موبایل اپل آرکید – Apple Arcade آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های موبایل اپل آرکید پرداخته‌ایم؛ سرویس پریمیوم این شرکت که مخصوص بازی دوستان است.

اپل آرکید، یک سرویس اشتراکی مشابه نتفلیکس یا ایکس باکس گیم پس (Game Pass) است که با پرداخت ماهیانه 4.99 دلار، فهرست بلند بالایی از عناوین موبایلی درجه یک را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

سرویس اپل آرکید از تاریخ 19 سپتامبر 2019 (28 شهریور) کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر، در بیش از 150 کشور جهان قابل دسترسی است. شما با خرید اشتراک این سرویس، به تعداد زیادی از عناوین انحصاری موبایل، به صورت رایگان دست پیدا می‌کنید که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، بر روی ویندوز مک، آیپد و تلویزیون نیز قابل دسترسی هستند. شما از داخل ایران هم می‌توانید این سرویس را از سایت‌های معتبر خریداری نمایید و آن را بر روی اپل آیدی شخصی خود فعال کنید.

– بازی What The Golf

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

همانند فوتبال و بسکتبال، گلف هم در اوایل دهه 2000، جز پرطرفدارترین بازی‌های ورزشی بود. در این میان، مجموعه تایگر وودز (Tiger Woods) حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، خصوصا نسخه سال 2003 آن که میانگین امتیاز 92 را در سایت متاکریتیک کسب کرد و از کیفیت بالایی بهره می‌برد. «وات د گلف» یکی از جدیدترین عناوین ساخته شده پیرامون ورزش گلف است که مخاطبان را غافلگیر کرد.

این بازی توانسته نامزد جوایز زیادی شود و حتی جایزه بهترین بازی موبایل سال را از سوی جوایز انتخاب توسعه ‌دهندگان بازی (Game Developers Choice Awards) دریافت کند. البته باید بدانید که با یک شبیه ساز واقع گرایانه رو به رو نیستیم. این اثر از قوانین اصلی گلف پیروی نمی‌کند و می‌توانید توپ را به شکل‌های مختلف پیش ببرید. اگر ورزش گلف را دنبال کرده‌اید و آن را به خوبی بلد هستید، بهتر است که دانسته‌های خود را در مواجهه با این بازی کنار بگذارید و از ایده‌های نوآورانه آن لذت ببرید. بازی What The Golf اگر چه یکی از بهترین بازی های موبایل اپل آرکید به حساب می‌آید، اما انحصاری نبوده و بر روی رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Skate City

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

اپل آرکید یک پلتفرم انقلابی است که می‌تواند تجربه بازی کردن بر روی گوشی‌های هوشمند را متحول کند. این سرویس، شامل عناوین باکیفیت زیادی می‌شود که بعضی از آن‌ها دست کمی از آثار پریمیوم و 60 دلاری بازار ندارند، همانند «اسکیت سیتی».

این بازی همان طور که از نام‌اش می‌توانید حدس بزنید، پیرامون ورزش اسکیت بورد جریان دارد اما از اکثر عناوین این سبک، یک سر و گردن بالاتر است. بازی Skate City هم واقع گرایانه است و هم از نظر گرافیکی مخاطب را راضی می‌کند. مهم نیست که آن را بر روی صفحه نمایش کوچک موبایل تجربه می‌کنید یا بر روی تلویزیون (به واسطه اپلیکیشن اپل تی وی)، اسکیت سیتی، یادآور آثار درخشان و محبوبی همچون تونی هاوک (Tony Hawk’s Pro Skater) است.

– بازی  Sayonara Wild Hearts

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

نسخه گوشی‌های هوشمند بازی «سایونارا» به حدی خوش ساخت است که این گونه به نظر می‌رسد ابتدا برای موبایل‌ها ساخته شده و سپس برای پلتفرم‌های دیگر انتشار یافته (در حالی که کاملا برعکس است). آثار پورت شده از نسخه‌های کنسولی یا پی سی معمولا کیفیت مناسبی بر روی موبایل ندارند اما این مسئله در رابطه با سایونارا صدق نمی‌کند. در سال‌های اخیر، بازی‌های زیادی در سبک دویدن بی‌نهایت (Endless Runner) ساخته شده از جمله آثار پرطرفداری همچون تمپل ران و  ساب‌وی سرفرز (موج سواران مترو)؛ در این گونه آثار، باید تا آنجا می‌توانید جلو بروید و امتیاز جمع کنید اما سازندگان بازی Sayonara Wild Hearts، ایده دویدن را گرفته و آن را با یک داستان عاشقانه تلفیق کرده‌اند.

آن‌ها در راستای تولید یک اثر منحصربه‌فرد، گرافیک درخشانی هم برای بازی طراحی کرده‌اند که چشم‌ها را تسخیر می‌کند. این بازی اکشن مبتنی بر موسیقی، علاوه بر آی او اس، برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد.

– بازی Oceanhorn 2: Knights Of The Lost Realm

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

یکی از چشم نواز ترین و بهترین بازی های موبایل اپل آرکید که در نگاه اول، یادآور افسانه زلدا (The Legend of Zelda: The Breath of the Wild) است و این مسئله شاید باعث شود تا فکر کنید که با یک اثر تقلیدی رو به رو هستید، اما این بازی نقش آفرینی با ایده‌های نوآورانه‌ای عرضه شده، بیش از 15 ساعت محتوا دارد و می‌تواند مخاطبان را به خوبی سرگرم کند.

شما می‌توانید به حل پازل‌های مختلف بپردازید و در مقابل غول آخرهای عظیم الجثه قرار بگیرید. این بازی گاهی بیش از اندازه سخت می‌شود اما ارزشش را دارد و از پیشروی در آن لذت خواهید برد.

– بازی  South of the Circle

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

کسانی که به عناوین داستان محور علاقه‌مند هستند، این بازی نوآورانه و احساسی را باید در اولویت خود قرار دهند. این بازی که یادآور اثر داستانی پرکششی همچون فایرواچ (Firewatch) است، داستان مردی به نام پیتر را روایت می‌کند که هواپیمایش سقوط کرده و حالا در قطب شمال گرفتار شده است. او که برای نجات و بازگشت به همسرش تلاش می‌کند، به تدریج دیگر نمی‌تواند مرز میان واقعیت و رویا را تشخیص دهد.

بازی South of the Circle توسط استودیوی استیت آف پلی گیمز (State of Play Games) ساخته شده و تنها در اختیار مشترکان اپل آرکید قرار دارد.

– بازی Super Impossible Road

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

در بازی «سوپر ایمپاسبل رُد» باید از هر فرصتی برای تقلب کردن استفاده کنید تا بتوانید سریع‌تر به خط پایان برسید. کلید موفقیت در این است که ناجوانمردانه پیش بروید، به دشمنان ضربه زده و آن‌ها را از مسیر خارج کنید یا حتی از مسیرهای انحرافی استفاده کنید. این بازی مسابقه‌ای، آزادی خوبی به مخاطب می‌دهد و خیلی زود به یکی از عناوین محبوب شما تبدیل می‌شود.

بازی Super Impossible Road ارزش تکرار بالایی دارد و از زمین‌های مسابقه متفاوتی بهره می‌برد که نمونه مشابه آن‌ها را کمتر دیده‌ایم. این بازی توانسته طرفداران زیادی پیدا کند و اتفاق عجیبی نیست که اپل، دنباله آن را هم بسازد.

– بازی LEGO Brawls

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

تاکنون بازی‌های زیادی در سری لگو تولید شده و شاهد ورود این مجموعه به ژانرهای مختلف بوده‌ایم، از سبک مسابقه‌ای (همانند لگو رِیسرز) تا اکشن ماجراجویی (همانند لگو هری پاتر). حالا شاهد یک اثر مبارزه‌ای هستیم که به صورت انحصاری برای اپل آرکید منتشر شده و شاید در حد و اندازه مورتال کمبت نباشد اما جذابیت‌های زیادی دارد.

این بازی از دسته پشتیبانی می‌کند و گیم پلی متنوع و نوآورانه‌ای دارد که هم برای طرفداران لگو و هم بازی دوستان معمولی راضی کننده است.

– بازی The Pathless

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

یک اثر دیگر از استودیوی جاینت اسکوید (Giant Squid) که بازی دوستان آن را با آبزو (ABZÛ) می‌شناسند. شما را در نقش جوانی به نام هانتر (Hunter) بازی می‌کنید، کسی که می‌خواهد دنیا را از یک نیروی تاریک نجات دهد و برای رسیدن به هدفش، وارد یک ماجراجویی بزرگ می‌شود. نسخه موبایلی این بازی جهان باز در انحصار سرویس اپل آرکید قرار دارد و نسخه کنسولی آن برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Spelldrifter

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

شرکت اپل به خوبی می‌داند که چگونه می‌تواند موفقیت این سرویس را تضمین کند. آن‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بهترین آثار ممکن را عرضه کنند، عناوینی که نه تنها گیم پلی باکیفیتی دارند، بلکه از رزولوشن بالایی هم بهره می‌برند و می‌توانند برای صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر همانند لپ تاپ یا تلویزیون‌ها مناسب باشند. این سرویس، در یک ماه اول رایگان است، بنابراین دلیلی وجود ندارد که طرفداران اپل، به سراغ آن نروند.

بازی «اسپل دریفتر» یک اثر نقش آفرینی تاکتیکی دِک بیلدینگ است که در آن، باید از سری کارت‌های مختلف استفاده نموده و در مبارزات نوبتی (Turn-based) شرکت کنید. با پیشرفت در بازی، نه تنها کار آسان نمی‌شود بلکه استرس بیشتری به شما منتقل می‌شود و اگر می‌خواهید به پیروزی برسید، باید استراتژی‌های مناسبی داشته باشید.

– بازی Hot Lava

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

این بازی ایده جالبی دارد، شما در دنیایی قدم می‌زنید که مواد مذاب سطح آن را پوشانده و اگر پایتان را بر روی زمین بگذارید، دچار سوختگی می‌شوید. بنابر این تنها راه رفت و آمد این است که بر روی اشیای مختلف بپرید، یا از پارکور استفاده کنید.

این بازی را به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانید انجام دهید و بر خلاف ظاهر کارتونی‌اش، به شدت اعتیادآور و پرهیجان است. نسخه رایانه‌های شخصی «هات لاوا»، به صورت مستقل از پلتفرم استیم قابل خریداری است.

– بازی Pilgrims  

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

شاید بازی «زائران» به تنهایی کافی باشد تا خرید سرویس اپل آرکید را پیشنهاد کنیم. استودیوی آمانیت ادیزاین (Amanita Design) که ماشیناریوم (Machinarium) را در کارنامه دارد، این بازی ماجراجویی اشاره و کلیک را ساخته است.

در دنیای بازی Pilgrims، اشیای زیادی پیدا می‌کنید و این دیگر به هوش شما بستگی دارد که متوجه شوید هر کدام از این آیتم‌ها را باید کجا استفاده کرد و چگونه پازل‌ها را پشت سر گذاشت. این بازی که توسعه آن نزدیک به دو سال طول کشید، علاوه بر اپل آرکید، بر روی رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Possessions

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

این بازی انحصاری اپل آرکید، به سبک آثار واقعیت مجازی ساخته شده، اگر چه برای تجربه آن، نمی‌توانید از هدست‌های مخصوص استفاده کنید. گیم پلی بازی از زوایای مختلف، نوآورانه بوده و به شکل فوق‌العاده‌ای طراحی شده است. هدف شما در هر مرحله، این است که اتاق را در موقعیتی قرار دهید که نقطه مخفی آن نمایان شود.

ایده اولیه بازی شاید کمی پیچیده یا گیج کننده به نظر برسد اما کافی است آن را برای دقایقی تجربه کنید تا همه چیز برای شما روشن شود. در این بازی، هر اتاق یک چالش جدید است که باید از آن عبور کنید.

– بازی Speed Demons

بهترین بازی های موبایل اپل آرکید

بازی «شیاطین فضایی» اثری است که می‌توانید برای آن ساعت‌ها زمان صرف کنید و از این مسئله پشیمان نشوید. در این بازی رقابتی، باید با ماشین‌های دشمن (که به آن‌ها شیاطین گفته می‌شود) مسابقه دهید و در عین حال، از ترافیک خیابان‌ها دوری کنید.

بازی Speed Demons فاصله زیادی با آثار پریمیوم ندارد و در مقایسه با دیگر عناوین مسابقه‌ای، تجربه متفاوتی است. بازی‌های اتومبیل رانی زیادی در بازار موبایل وجود دارد، اما تعداد معدودی از آن‌ها می‌توانند به اندازه این بازی موفق و اعتیادآور باشند.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های موبایل اپل آرکید را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*