بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

بهترین بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش که باید تجربه کنید

اگر به عناوین Virtual reality علاقه‌مند هستید و هدست مخصوص آن را دارید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش پرداخته‌ایم، آثاری که باعث ایجاد سرگیجه و سردرد نمی‌شوند و خستگی را از تن مخاطب بیرون می‌کنند.

با اینکه اکثر بازی‌های محبوب، از ریتم سریعی بهره می‌برند و با محتواهای اکشن عرضه می‌شوند، بعضی از مخاطبان در جستجوی نقطه مقابل آن‌ها هستند. عناوین زیادی در بازار وجود دارند که برای آرامش بخش بودن، پرطرفدار شده‌اند و بازیکنان به سراغ آن‌ها می‌روند، به این دلیل که چالش نمی‌خواهند. این بازی‌ها می‌توانند حال شما را بهتر کنند و حس خوبی از آن‌ها دریافت می‌کنید. این آثار ساخته شده‌اند تا شما را در دنیای خود غرق کنند، آن هم بودن اینکه استرس داشته باشید.

بهترین بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

واقعیت مجازی، درهای تازه‌ای را برای بازی دوستان باز کرده و تجربه متفاوتی به آن‌ها ارائه می‌دهد. عناوین واقعیت مجازی هم می‌توانند رقابتی باشند و هم تازه واردها را جذب کند. اگر در جستجوی آثاری هستید که چالش برانگیز نیستند و ریتم آرامی دارند، در ادامه می‌توانید با تعدادی از این عناوین آشنایی پیدا کنید.

– بازی Minecraft

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

ماینکرفت یکی از آن آثاری است که می‌تواند برای همه سنین و برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب باشد. این بازی سندباکس محبوب توانسته میانگین امتیاز 93 را در سایت متاکریتیک بدست بیاورد و پرفروش‌ترین بازی تاریخ هم محسوب می‌شود. ماینکرفت از زمان عرضه در سال 2011، به یک پدیده بزرگ جهانی تبدیل شده و هر روز افراد جدیدی برای اولین بار به تجربه آن می‌پردازند. خوشبختانه، شرکت سازنده با انتشار به‌روزرسانی ‌های متعدد، بازی را دائما بهبود می‌بخشد و آن را با محتواهای جدید، به مسیرهای تازه‌ای می‌برد. شما این اثر را می‌توانید به صورت عادی تجربه کنید اما نسخه واقعیت مجازی آن هم کیفیت قابل توجهی دارد.

دنیای بازی Minecraft بسیار بزرگ است و همه چیز به خودتان بستگی دارد که می‌خواهید چه کاری انجام دهید و چگونه پیشروی کنید. بازی با اینکه گرافیک پیکسلی دارد اما قدم زدن در دنیای آن، حس و حال متفاوتی به مخاطب منتقل می‌کند.

– بازی Deisim

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

بازی «دایزم» یک اثر محبوب با زاویه دوربین تاپ داون (Top-down) است که در آن می‌توانید به ساخت و ساز و حتی نابودی بپردازید. این بازی سندباکس از آن عناوینی است که شاید بخواهید برای نیم ساعت تجربه کنید اما قبل از اینکه متوجه شوید، ساعت‌ها زمان را در دنیای آن سپری کرده‌اید.

دنیای این بازی می‌تواند در ابتدا خالی باشد و در نهایت به یک شهر بزرگ شکوهمند تبدیل شود که البته در کمتر از چند ثانیه نابود می‌شود. مشابه ماینکرفت، آزادی عمل بالایی دارید و حق انتخاب با شماست که می‌خواهید چه کار کنید.

– بازی Tetris Effect

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

«تتریس افکت» نسخه بازسازی و مدرن بازی تتریس است که گیمرهای قدیمی به خوبی با آن آشنا هستند و خاطرات زیادی از آن دارند. این بازی المان‌ها و ویژگی‌های نسخه‌های اصلی را به کار گرفته و به آن موسیقی و افکت‌های گرافیکی درجه یک اضافه کرده است. این بازی توسط سازندگان نسخه ریمستر لومینس (Lumines) ساخته شده و فضاهای جالبی دارد که آن‌ها را فراموش نمی‌کنید. هر مرحله یک اتفاق جدید است که مخاطب را به یک بُعد تازه وارد می‌کند و با لحظات منحصربه‌فرد زیادی رو به رو می‌شوید، آن هم بدون اینکه کسی شما را به دردسر بیندازد.

بازی Tetris Effect به شکلی ساخته شده که حتی طرفداران قدیمی مجموعه را غافل گیر می‌کند و این حس را به شما می‌دهد که در حال تجربه یک عنوان کاملا جدید و نوآورانه هستید. فضاهای رنگارنگ این اثر بازیکنان را شاد خواهد کرد و چیزی وجود ندارد که آزارتان دهد.

– بازی OrbusVR: Reborn

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

«اُربِس» برای هر نوع سلیقه‌ای، چیزی برای عرضه دارد؛ از مبارزه تا استراحت و حتی مینی ‌گیم‌های جذابی که به شما اجازه گشت و گذار می‌دهند. می‌توانید تیرکمان خود را بردارید و به مبارزه با دشمنان بروید یا کل روز را در فضایی دوست داشتنی، به ماهیگیری بپردازید.

انجام این بازی در کنار دوستان، لذت آن را دوچندان می‌کند و می‌توانید لحظات سرگرم کننده‌ای را در کنار دیگران داشته باشید. زراعت کنید، معجون بسازید یا به شهر بروید و به داستان‌های دیگران گوش دهید، تصمیم با شماست.

– بازی Gadgeteer

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

بازی «گجتیر» برای کسانی است که علاقه زیادی به اختراع و ساخت و ساز دارند. این بازی مبتنی بر فیزیک، به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مختلفی بسازید و برای حل پازل‌ها، خلاقیت به خرج دهید.

هنگامی که از موفقیت‌های پروژه‌های کوچک خود لذت بردید، احتمالا به سراغ پروژه‌های هنری بزرگ و جاه طلبانه خواهید رفت که تکمیل کردن هر کدامشان، به ساعت‌ها زمان نیاز دارد. علاقه‌ای ندارید که خلاقیت خود را به کار بگیرید و فقط می‌خواهید سرگرم شوید؟ می‌توانید به سراغ ساخته‌های بازیکنان دیگر بروید و از آن‌ها لذت ببرید. این بازی بیشتر از آن که در رابطه با ساخت و ساز باشد، در رابطه با تجربه کردن است، آن هم بدون نگرانی از شکست خوردن.

– بازی Fujii

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

«فیوجی» یک تجربه هنری است که با جلوه‌های بصری درخشان، مخاطب را حیرت زده می‌کند. این اثر را می‌توان یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش چند ساخت اخیر در نظر گرفت که در آن باید یک باغ بسازید، موجودات مختلف پرورش دهید و طبیعت را به وضعیت ایده آل بازگردانید.

این بازی ماجراجویی، با موسیقی، رنگ بندی و گیم پلی مناسبی که دارد، یک تجربه غنی برای کسانی است که می‌خواهند به آرامش برسند.

– بازی No Man’s Sky

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

بازی «نو منز اسکای» یک اثر ماجراجویی سبک بقا است که در آن می‌توانید به سیارات مختلف سفر کرده، به مبارزه با موجودات فضایی مختلف بپردازید و حتی تجارت کنید. شما در یک دنیای بسیار وسیع قرار می‌گیرید که در آن بیش از 18 تریلیون سیاره وجود دارد و آزاد هستید به هر جا که دوست دارید، بروید. هر کدام از این سیاره‌ها دارای اکوسیستم خاص خود هستند و گونه‌های مختلفی از موجودات فضایی در آنجا زندگی می‌کنند. شما می‌توانید از این سیارات، منابع مختلف استخراج کرده و آن‌ها را بفروشید یا به طور کلی کار خاصی انجام ندهید و تنها به گشت و گذار بپردازید.

بازی نو منز اسکای در ابتدای عرضه، آغاز خوبی نداشت و حتی از آن به عنوان یکی از ناامید کننده ‌ترین بازی‌های یک دهه اخیر نام برده می‌شد اما سازندگان تسلیم نشدند و با آپدیت‌های مناسب، آن را ادامه دادند تا اثر به سطح رضایت بخشی برسد. یکی از همین به‌روزرسانی ‌ها، اضافه شدن حالت واقعیت مجازی به بازی بود که از هر نظر عالی از کار در آمده و باید بدانید که تجربه این دنیای وسیع در حالت VR، لذت بیشتری دارد.

– بازی Job Simulator

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

بازی «شبیه ساز شغل» شاید در نگاه اول، بدترین ایده ممکن را داشته باشد، به هر حال چه کسی می‌خواهد که در دنیای بازی‌ها هم کار کند؟ اما از لحظه‌ای که هدست واقعیت مجازی خود را بر روی چشم بگذارید و وارد این اثر شوید، متوجه خواهید شد که با یک عنوان آزادانه و به شدت بامزه رو به رو هستید. بله، می‌توانید یک کارمند خوب باشید که کارهایش را به درستی انجام می‌دهد اما در عین حال می‌توانید اشیای روی میزتان را به سوی رئیس پرتاب کنید، از سطح زباله آشغال بخورید، وسایل مختلف را بشکنید و محل کار را به آتش بکشید!

در جهانی که ربات‌ها همه شغل‌ها را از آن خود کرده‌اند، بازیکنان وارد یک شبیه ساز می‌شوند تا بفهمند کار کردن یعنی چه. باقی دیگر به خودتان بستگی دارد که می‌خواهید چگونه پیشروی کنید.

– بازی Journey Of The Gods

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

بازی «سفر خدایان» مخاطبان را در نقش یک قهرمان کوچک قرار می‌دهد که به تدریج، به یک نجات دهنده بزرگ در حد خدایان باستانی تبدیل می‌شود. شما باید با نیروهای شیطانی مبارزه کنید و اجازه ندهید که تاریکی، جهان را فرا بگیرید. شاید ایده اولیه کمی خشن به نظر برسد یا تصور کنید با اثر سختی رو به رو هستید، اما این گونه نیست.

این بازی برای تنوع بالا مورد تحسین قرار گرفت و با پیشروی در خط داستانی آن، بازتر می‌شود و پتانسیل‌های اصلی خود را نشان می‌دهد. در پایان، شما به قدرتی می‌رسید که فراتر از انتظار است و می‌توانید هر کاری که می‌خواهید در دنیای بازی انجام دهید. این اثر جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای دارد و حتی قدم زدن در دنیای آن هم آرامش بخش است.

– بازی Ghost Giant

بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش

یک بازی دلنشین که کودک درون شما را زنده می‌کند. بازیکنان در نقش روحِ یک غول بزرگ مهربان بازی می‌کنند که به یک پسربچه و شهرش کمک می‌کند. اوج لذت اثر شاید زمان‌هایی باشد که کودک داستان شما را صدا می‌کند تا مشکلات او را حل کنید.

داستان این بازی بسیار احساسی است و به مضامینی همچنین شجاعت و دوستی می‌پردازد. «گوست جاینت» هم بدون شک یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش است که انجام آن توصیه می‌شود.

کدام یک از عناوین فهرست بازی های واقعیت مجازی آرامش بخش را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*