بازی Rust

بازی Rust و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Rust – راست یک اثر سبک بقا است که چالش‌های زیادی برای مخاطب ایجاد می‌کند؛ نکات زیر می‌توانند بعضی از مشکلات را حل کرده و شانس شما برای موفقیت را بالاتر ببرند.

بازی Rust دنیای بی‌رحمی دارد و اگر هوشیار نباشید، خیلی زود با شکست رو به رو می‌شوید. بنابر این مهم است که نکات زیر را در یاد داشته باشید و آن‌ها را به کار بگیرید.

راست یک اثر آنلاین است که در چند سال اخیر به محبوبیت بالایی رسیده و مخاطبان زیادی دارد. این بازی البته داستان خاصی ندارد و بازیکنان هم هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند. در واقع این به خود شما بستگی دارد که می‌خواهید چه کارهایی انجام دهید، بر روی چه اموری تمرکز کنید و به دنبال چه چیزهایی بروید. و از آنجایی که با یک اثر سبک بقا رو به رو هستیم، می‌توانید حدس بزنید که چالش‌ها و موانع زیادی جلوی شما قرار می‌گیرند.

راهنمای بازی Rust برای تازه واردها

درست است که این بازی قوانین مشخصی ندارد و هر کسی، به یک شکل متفاوت آن را بازی می‌کند اما اگر به تازگی وارد دنیای این اثر شده‌اید، یک سری کارهای اولیه را باید انجام دهید تا در همان ابتدای کار با شکست مواجه نشوید. این نکات تنها برای آغاز هستند و اگر می‌خواهید در این بازی به درجه استادی برسید، باید صدها ساعت زمان صرف کرده و جزئیات زیادی را یاد بگیرید.

– انتخاب یک سرور مناسب

بازی Rust

هنگامی که وارد بازی می‌شوید، با تعدادی سرور رو به رو می‌شوید و نمی‌دانید که باید وارد کدام یک شوید. بعضی از تازه واردها سرورهای شلوغ را انتخاب می‌کنند تا شرایط را بررسی کنند، اما این سرورها معمولا به خاطر تعداد زیادی بازیکنان، دچار لگ می‌شود و البته در مقابل افراد حرفه‌ای و کارکشته قرار می‌گیرید که به شما هیچ شانسی نمی‌دهند و سریعا کشته خواهید شد.

توصیه ما این است که تا اطلاع ثانوی، وارد یک سرور خلوت شوید و به آزمون و خطا بپردازید. مکانیک‌های اولیه را به خوبی یاد بگیرید و با فضای اثر آشنا شوید. پس از آنکه احساس کردید آمادگی دارید و می‌توانید در مقابل دشمنان قرار بگیرید، به سرورهای شلوغ وارد شوید و مبارزات نفس گیری که دنبالش هستید را تجربه کنید.

– یک نیزه بسازید

بازی Rust

پس از ورود به سرور، اولین کاری که باید انجام دهید، ساختن یک نیزه است. در اکثر مواقع، پس از وارد شدن به نقشه، ممکن است وارد یک درگیری شوید و این اتفاق خوبی نیست، چون دشمنان شما معمولا مجهز به انواع اسلحه‌ها هستند. پس، قبل از اینکه گشت و گذار و جستجو برای منابع را آغاز کنید، تمرکز اصلی خود را بر روی درست کردن یک نیزه قرار دهید.

البته این فقط برای شروع کار است و در ادامه تجهیزات خود را ارتقا خواهید داد اما یک نیزه چوبی، ارزان‌ترین و سریع‌ترین چیزی است که می‌توانید در آغاز بسازید و در مبارزات اولیه، کارآمد خواهد بود. باز هم تکرار می‌کنیم که با یک بازی سبک بقا رو به رو هستید و برای زنده ماندن، باید تلاش کنید.

– درست کردن یک کیسه خواب

بازی Rust

همانند ماینکرفت، جایی که بتوانید استراحت کنید، جای امنی است و کسی نمی‌تواند به شما آسیبی برساند. یک آیتم مهم و ضروری که باید خیلی زود تهیه کنید، کیسه خواب است (بعدها خدا را شکر می‌کنید که چنین چیزی را ساخته‌اید). بازیکنان عمدتا در بخش‌های داخلی جزیره، به ساخت و ساز و فارمینگ می‌پردازند و محل اسپاون (نقطه‌ای که پس از مرگ، از آنجا دوباره وارد دنیای بازی می‌شوید)، معمولا در ساحل است. ضمن اینکه، نمی‌توانید محل اسپاون خود را مشخص کنید. تصور کنید که توسط یک دشمن کشته شده‌اید و حالا از جایی که بودید، فرسنگ‌ها فاصله دارید، دیگر بدتر از نمی‌شود.

اگر از مرگ و اسپاون شدن در مناطق عجیب و غریب خسته شده‌اید، باید یک کیسه خواب بسازید تا این مشکل حل شود و بتوانید به منطقه‌ای که حضور داشتید، بازگردید. برای ساخت این کیسه، به پارچه (Cloth) نیاز دارید و آن را از بوته‌های شاه دانه (Hemp Fibers) می‌توانید به دست بیاورید. این بوته‌ها در اکثر مناطق وجود دارند اما ممکن است از دید شما پنهان باشند یا به آن‌ها توجه نکنید. برای یک کیسه خواب، به 30 تکه پارچه نیازمند هستید و از هر بوته، 10 تکه به دست می‌آورید، بنابر این کار سختی در پیش ندارید.

– به جای درست ضربه بزنید

بازی Rust

این یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازی Rust است و اگر می‌خواهید به بقا ادامه دهید، باید خیلی زود به آن عادت کنید. هنگامی که در حال جمع آوری سنگ یا چوب هستید، یک ضربدر قرمز (یا بخشی که کمی می‌درخشد) مشاهده خواهید کرد. اگر به این نقاط ضربه بزنید، سرعت شما در جمع آوری آن آیتم بالا می‌رود و منابع بیشتری هم به دست می‌آورید.

این چیزی است که تازه واردها باید سریعا یاد بگیرند. بنابر ضربدر قرمز را فراموش نکنید.

– در اولین فرصت یک تبر کوچک بسازید

بازی Rust

هنگامی که جمع آوری منابع و توسعه پایگاه را آغاز کردید و کیسه خواب را هم ساختید، آیتم مهم بعدی که باید تهیه کنید، تبر کوچک (Hatchet) است. حتی اگر قبل از ساختن نیزه یا کیسه خواب، منابع لازم برای ساخت تبر را به دست آوردید، سریعا این کار را انجام دهید و وقت را تلف نکنید.

تبر یکی از مفیدترین آیتم‌های بازی است و به معنای واقعی کلمه، جان شما را نجات می‌دهد. بازیکنان باید هر چه سریع‌تر، آیتم‌ها و اشیای مختلف بسازند و تبر کمک می‌کند تا این کارها را سریع‌تر انجام دهند. این آیتم در مبارزات هم کمک کننده است. تا زمانی که پایگاه اول شما آماده نشده، لزومی ندارد که بر روی تجهیزات دیگر تمرکز داشته باشید و تبر، نیازهایتان را برطرف می‌کند.

– امنیت خانه خود را بالاتر ببرید 

بازی Rust

پس از ساخت اولین پایگاه، باید ببینید چگونه می‌توانید از آن محافظت کنید. دشمنان زیادی در بازی Rust وجود دارند که ممکن است به سراغتان بیایند و بخواهند تجهیزات و منابع شما را به سرقت ببرند. اگر در مقابل چنین افرادی قرار گرفتید، خصوصا زمانی که می‌بینید یک بازیکن حرفه‌ای رو به روی شماست، سریعا فرار کرده و در پایگاه خود پنهان شوید.

اما اگر اوضاع درست پیش نرود و کشته شوید، دشمنان، با یک درِ باز رو به رو می‌شوند که آن‌ها را مستقیما به پایگاه شما می‌برد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید پایگاه خود را به صورت «ایر لاک» (Airlock) طراحی کنید، یعنی در مسیر ورود به سازه، بیش از یک درب قرار دهید. با این کار، اگر جلوی در کشته شوید یا کسی درِ اول را بشکند، با درهای دیگری رو به رو می‌شود و به راحتی نمی‌تواند وارد خانه شود. و شما این شانس را خواهید داشت که بازگشته و از پایگاه خود دفاع کنید.

– بیش از حد فارم (Farm) نکنید

بازی Rust

اصطلاح فارمینگ هنگامی استفاده می‌شود که شما به جستجو و شکار برای آیتم یا اسلحه‌های خاص بروید. برای مثال در سری بازی بوردرلندز (Borderlands)، فارمینگ زمانی است که به مناطق مختلف بازگشته و با دشمنان مختلف مبارزه می‌کنید تا لوت‌های کمیاب بدست بیاورید. اما در این بازی، فارمینگ بیشتر حول محور جمع آوری منابع جریان دارد.

همانند ماینکرفت، در این بازی هم اگر کشته شوید، همه آیتم‌هایی که با خود به همراه دارید، بر روی زمین می‌افتد و بدیهی است که دشمن شما را لوت کند و هر چیزی که دارید را به تاراج ببرد. بنابر این، هنگامی که پایگاه شما آماده شد، می‌توانید منابع به دست آمده را در آنجا انبار کنید و تا آنجا که امکان پذیر است، آیتم‌های زیادی با خود حمل نکنید. کشته شدن شاید عذاب آور باشد اما هیچ چیز دردناک‌تر از این نیست که تجهیزات خود را از دست بدهید.

این مشکل برای تازه واردها بیشتر اتفاق می‌افتد، بنابر این هوشیارانه بازی کنید و اگر چیزهای مهمی به همراه دارید، هر چه سریع‌تر آن‌ها را به پایگاه منتقل نمایید.

– بدانید چه زمانی باید آشپزی کرد

بازی Rust

آشپزی، یکی از کارهای آرامش بخش بازی است اما اگر آن را در زمان مناسبی انجام ندهید، تبدیل به یک کابوس می‌شود. این هم یکی از اشتباهات رایج تازه واردها است و معمولا به قیمت از دست دادن جانشان تمام می‌شود. اگر در شب آتش درست کنید تا غذاها را بپزید، تقریبا همه دشمنان از موقعیت شما آگاه می‌شوند و برای شکارتان خواهند آمد.

در واقع آتش در شب بدین معناست که «بیایید و مرا نابود کنید»، بنابر از آن خودداری نمایید. قبل از اینکه شب آغاز شود، میزان گرسنگی شخصیت خود را بررسی کرده و غذا بخورید یا مقداری خوراکی برای شب کنار بگذارید. اما اگر به هر دلیلی مجبور بودید که شبانه آشپزی کنید، توصیه می‌کنیم تا آنجا که ممکن است، از پایگاه خود دور شوید. بهتر است که دشمنان، شما را در یک منطقه دورافتاده با تعدادی گوشت محاصره کنند تا تمامی آیتم‌ها و پیشرفت‌های خود را در دست دهید.

– ساخت و ساز بیش از حد فایده‌ای ندارد

بازی Rust

یک نکته مهم دیگر که اکثر تازه واردها به آن توجه نمی‌کنند. در بازی‌های سبک بقا و ساخت و ساز، بازیکنان می‌توانند یک قلعه یا کاخ شکوهمند بسازند، آن را به همه نشان دهند و از خلاقیت‌های خود در زمینه معماری لذت ببرند. اما این مسئله در رابطه با بازی Rust صدق نمی‌کند، به دلایل مختلف، مهم است که پایگاه شما تا حد ممکن ساده و کم زرق و برق باشد.

اولین دلیل این است که اگر یک پایگاه جذاب بسازید، جلوه توجه می‌کند و در یک بازی آنلاین چندنفره رقابتی، جلب توجه منجر به اتفاقات خوبی نمی‌شود! دشمنان عاشق این گونه سازه‌ها هستند و تمام قدرت خود را به کار می‌گیرند تا به آن نفوذ کنند. علاوه بر این، باید بدانید که خانه‌ها به مرور زمان، کهنه می‌شوند و در نهایت از بین می‌روند. پس به خاطر بسپارید که پایگاه شما تا ابد باقی نمی‌ماند و بهتر است که منابع خود را صرف چیزهای دیگری کنید.

– تشعشعات رادیواکتیو ممکن است شما را بکشد

بازی Rust

در مناطق متروکه، می‌توانید منابع ارزشمندی پیدا کنید اما هیچ چیز گرانبهایی به راحتی به دست نمی‌آید. تازه واردها احتمالا با حس و حال خوب این بازی را آغاز می‌کنند اما به تدریج متوجه خواهند شد که با دنیای ظالمانه و ناجوانمردانه‌ای رو به رو هستند. بازیکنان از یکدیگر دزدی می‌کنند، همدیگر را از بین می‌برند و حتی دنیای بازی نیز گاهی با شما نامهربان است.

برای مثال، بعضی از ساختمان‌های رها شده، آغشته به تشعشعات رادیواکتیو هستند و اگر تجهیزات مخصوص نداشته باشید، کشته خواهید شد. بنابر این اگر یک منطقه متروکه هیجان انگیز پیدا کردید، باید به خوبی به صدایی که از آن خارج می‌شود، گوش دهید. اگر یک صدای کوچک خش خش از آن بیرون آمد، بدین معناست که باید از منطقه مذکور دوری کنید. بازی Rust اگر یک قانون داشته باشد، این است که در رابطه با هیچ چیز بیش از اندازه هیجان زده نشوید و تصمیمات لحظه‌ای نگیرید.

بازی راست در حال حاضر تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد اما به زودی نسخه پلی استیشن 4 آن نیز منتشر خواهد شد. این بازی در ابتدا به عنوان یکی از مادهای آرما 2 (ARMA 2) انتشار یافت اما پتانسیل‌های بالایی که داشت باعث شد تا سازندگان تصمیم بگیرند آن را به صورت مستقل عرضه کنند. این بازی را می‌توانید از پلتفرم استیم خریداری کنید.

آیا بازی Rust را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین از اینجا می‌توانید نکات مرتبط با عناوین دیگر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*