فروش کالاهای صنعتی

نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا چیست؟

کسب و کار در همه شرایط باید بتواند نیازهای مخاطبان و مشتریان را برطرف سازد. این شرایط حتی می‌تواند در بدترین حالت ممکن باشد. در سال گذشته تولد بیماری جدیدی در دنیا همه انسان ها را دچار شوکه کرد. این شوک به مشاغل نیز رحم نکرد، دنیا را در حالت دفاعی و عقب نشینی واداشت. در این میان شبکه های اجتماعی با فرصت سازی اقدامات خوبی برای مشاغل انجام داد. نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا بسیار فعال و پر رنگ شد و ادامه‌دار نیز هست.

البته قلبا خواستاریم تا هر چه سریع‌تر این بیماری از میزان کشنده بودنش کاسته شود و راه درمان قطعی برای این بیماری کشف شود. مادامی که راه درمان قطعی برای این ویروس یافته نشده است. فرصت نوین کردن خدمات برای مشتریان وجود دارد. شبکه های اجتماعی در بستر اینترنت مانند مغازه ای در بازار هستند.

چرا نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا برجسته شد؟

شبکه های اجتماعی با دادن مخاطب به کاربرانش برای همه استعدادها و پتانسیل‌ها فرصت خلق می‌کند. یعنی این شبکه‌ها میدان دیده شدن را برای افراد مهیا می‌سازند. افراد از طیف‌های مختلف با عضویت در این شبکه های اجتماعی فعالیت خود راشروع می‌کنند. این فعالیت با توجه به خصوصیت افراد و علت عضویت در این شبکه‌ها مشخص می‌شود، مثلا در دوران شیوع بیماری کرونا که دارای تبعاتی برای دنیا بود، بعضی از صاحبان مشاغل آزاد که دارای هوش مالی و آینده‌نگری اقتصادی بودند، با عضویت در این شبکه‌ها فعالیت خود را به طور اقتصادی آغاز کردند و در زمان تعطیلی الزامی مغازه‌ها اینان کسب وکار فعالی داشتند و کرکره مغازه خود را بالا نگه داشتند و با وجود بسته بودن مغازه‌ها اینان به مشتریان خود خدمات‌رسانی می‌کردند. در این زمان نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا برجسته گشت. صنایع که نیازهای اساسی مردم را تامین می‌کنند، هیچ‌گاه تعطیل نخواهند شد، فقط با نیروهای کمتر به خدمت‌رسانی به مشتریان مشغول هستند. به همین خاطر کالاهای صنعتی نیز که نقش حیاتی برای حل مشکلات صنایع و بخشی از زندگی عموم مردم است با حضور در شبکه های اجتماعی نیاز مشتریان را برطرف می‌کنند. برای مشتریان نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا فراموش نشدنی است.

نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا

نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا

چگونه نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا انجام می‌گیرد؟

برای این که یک معامله انجام بگیرد و مشتری به کالای صنعتی خود برسد، خریدار باید به گونه‌ای با فروشنده آن کالا ارتباط داشته باشد. در زمان شیوع کرونا ارتباط حضوری کاملا قطع می‌شود، با توجه به شواهد و قرائن که در جامعه وجود دارد، این تعطیلی‌ها ادامه‌دار خواهد بود و مدت زمان مشخصی نیز برای تعطیل ماندن مغازه‌ها و مشاغل گوناگون وجود ندارد. حال که وضعیت بهداشتی جامعه این چنین است و تعطیلی‌های الزامی با مدت زمان‌های طولانی روبه‌رو هستند، باید از ظرفیت‌های شبکه های اجتماعی استفاده کرد. برخی از راهکارهای مناسب و قابل اجرا که فروش کالاهای صنعتی و دیگر مشاغل را فعال نگه می‌دارد را بررسی می‌کنیم. نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا در موارد زیر ذکر می‌شوند :

  • ایجاد سایت اینترنتی :

صاحبان مشاغل آزاد که هنوز برای کسب و کار خود پایگاه اینترنتی ایجاد نکرده‌اند، سریعاً اقدام به ایجاد سایت اینترنتی نمایید و فروش خود را در ایام تعطیل نیز ادامه دهید. با ایجاد سایت اینترنتی برای فروشگاه خود 24 ساعته به مشتریان حقیقی و حقوقی در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به رفت و آمد خدمات‌رسانی کنید، و فروش‌های بیشتری را تجربه کنید.

  • حضور در شبکه های اجتماعی :

1. اینستاگرام : شبکه محبوب و مشهور اینستاگرام به بزرگترین میدان برای دیده شدن در فضای مجازی تبدیل شده است. این شبکه با قابلیت‌های خود امکانات گسترده‌ای را برای کاربرانش فراهم می‌کند تا از حضور خود در این شبکه لذت ببرند. همچنین کاربران به اهداف خود برسند. فعالان تجاری با اشتراک گذاشتن کالاهای صنعتی خود از مشتری‌های بیشتری برخوردار می‌شوند. ناگفته نماند که مشتری‌های سابق فروشگاهتان نیز از این طریق با کالاهای صنعتی جدید آشنا می‌شوند و سفارش‌های قبلی خود را با شیوه‌هایی مانند پست یا ارسال با پیک دریافت می‌کنند.

2. تلگرام : شبکه محبوب و پرطرفدار تلگرام که جمعیت کثیری از کاربرانش ایرانی هستند. این شبکه اجتماعی حضور پرشور هموطنانمان را در بر دارد. تلگرام یکی از رسانه‌های مهم برای دیده شدن و کسب و کار است. این رسانه جذابیت‌های زیادی برای کاربرانش فراهم کرده است، این امکانات به حدی قابل توجه است که اصلا به سادگی نباید از آنها غافل شد. از جمله این امکانات ایجاد کردن کانال و گروه تلگرامی است که علاوه بر رسانه بودن برای کالای صنعتی قابلیت تبلیغ در کانال‌ها و گروه‌های دیگر را در این شبکه اجتماعی ممکن کرده‌اند.

3. ایتا و سایر شبکه های اجتماعی داخلی : با توجه به ساخت شبکه های اجتماعی داخلی در چند سال اخیر این شبکه‌ها رشد عضویت کاربر داشته است، این شبکه‌ها به اندازه شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام محبوبیت ندارد، اما کاربرانی فعال در این شبکه‌ها مشغول به فعالیت هستند. با دید بلند مدت این شبکه‌ها می‌توانند به معرفی و فروش کالای صنعتی شما کمک کند.

موارد بالا نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا می‌باشد.

برای مثال انتخاب یک هواکش مناسب برای استفاده در مکان مورد نظر بسیار مهم است و باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید و ملاک‌های مهمی برای آن وجود دارد. در هنگام خرید هواکش خانگی باید به این توجه کنید که آن را برای کدام قسمت از منزلتان می‌خواهید و چون خانه مکانی است که همه در آن به دنبال آرامش می‌گردند باید اطمینان حاصل کنید که هواکش مورد نظر سروصدای زیادی ایجاد نمی‌کند و به طور کلی باید یک هواکش کم سرو صدا برای خانه تهیه کنید.

اگر هواکش خانگی را برای استفاده در آشپزخانه می‌خواهید به این دلیل که آشپزخانه چربی و رطوبت زیادی ایجاد می‌کند بهتر است پروانه‌های آن از جنس پلاستیک (هواکش خانگی پروانه پلاستیکی) باشد تا در صورت لزوم بتوانید به راحتی آن را با یک پروانه دیگر تعویض کنید.

هواکشی که برای استفاده در سرویس بهداشتی انتخاب می‌کنید اگر پروانه‌های آن از جنس فلز (هواکش خانگی پروانه فلزی) است به این نکته توجه کنید که ضد زنگ باشد که رطوبت باعث زنگ‌زدگی آن نشود. همچنین میزان متراژ نیز در انتخاب نوع هواکش بسیار مهم است و هواکش خانگی باید بتواند به راحتی هوای خانه را تهویه کند.

فروشگاه اینترنتی ویدفکتور vidfactor.com از مجموعه‌های فعال در فروش انواع محصولات صنعتی است که توانسته با استفاده از شبکه های اجتماعی متعدد و قابلیت‌های وبسایت فروشگاهی خود نرخ تعاملی خوبی با کاربران برقرار کرده و میزان فروش خود را بالا ببرد.

لازمه‌های فعال بودن نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا چیست؟

در زمان یافته شدن بیماری کرونا مردم دچار وحشت و نگرانی‌های متعدد و گسترده‌ای شدند. این نگرانی و استرس ناشی از شیوع بیماری کرونا در قدرت مدیریت و تصمیم‌گیری تمام انسان‌ها تاثیر نهاده و عملکرد بسیاری از کسب و کارها به وضع نامطلوبی دچار شد. اما با بررسی‌های علمی و پزشکی نظرات کارشناسی شده توسط دانشمندان ارائه گردید که به بهبود معیشت عمومی انجامید. از جمله این توصیه و نظریه‌ها انجام خریدهای غیر حضوری یا اینترنتی است. با ارائه این نظریه سایت های اینترنتی خرید و فروش رشد چشمگیری کردند و تاکنون آمارهای بسیار بالایی از انجام معامله به ثبت رسانده‌اند. این نظریه برای بسیاری از صاحبان مشاغل و صنایع یک الگوی بسیار عالی برای ادامه فعالیت تجاری شد. اما نوع فعالیت‌های هر کدام به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل در رشد و نوع فروش تاثیرگذار است برخی از این موارد عبارتند از:

نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا

نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا

1. تشکیل کارگروه مجازی :

با تشکیل یک کارگروه مجازی افراد مختلفی را  استخدام کنید، تا ابعاد گوناگون فضای مجازی را به طور کامل پوشش دهید. این کارگروه می‌تواند از بخش‌های مختلفی تشکیل شود، برای مثال : بخش تولید محتوا، بازاریابی، کارشناس فروش، اداره کردن سایت اینترنتی و شبکه های اجتماعی، تبلیغات و معرفی فروشگاه و … . همه این بخش‌ها و موارد بیشتر به حسب نیاز و سلیقه شما تعیین می‌شود. این بخش‌ها با فعالیت تخصصی در رشته و زیر شاخه های آن در ترند شدن سایت و فعالیت شما بسیار کمک می‌کند.

2. مشاوره گرفتن از فعالان دیجیتال مارکتینگ :

برای داشتن کسب و کار فعال مجازی باید با خبره‌های این کار مشورت‌های لازم صورت گیرد تا کالاهای مهمی همچون کالاهای صنعتی به فروش برسند. این مورد در فعال بودن نقش شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی در دوران همه گیری کرونا بسیار کلیدی و مهم است.

3. درس گرفتن از رقبا :

این فعالیت از چالشی‌ترین رقابت‌های دنیا محسوب می‌شود، به خاطر همین باید دائما رقیبان خود را رصد کنید و از تجربه و فعالیت‌های آنان درس بگیرید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*