بازار حسگرهای دوربین موبایل

سونی به پادشاهی بازار حسگرهای دوربین موبایل ادامه می‌دهد

آمار و ارقام نشان می‌دهد سونی همچنان پادشاه بازار حسگرهای دوربین موبایل است؛ در حالی که تحریم هواوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خریداران سنسورهای سونی، آن‌ها را دچار زیان کرده است.

بازار حسگرهای دوربین موبایل سال گذشته با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹، گردش مالی ۱۵ میلیارد دلاری را رقم زد. این درحالیست که فروش گوشی‌های هوشمند در همین سال نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهش ۸.۸ درصدی مواجه شده است. اما خبر می‌رسد سونی همچنان با سهم ۴۶ درصدی از بازار، پادشاه حسگر دوربین موبایل است. در حالی که سهم سونی در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ از بازار ۴۴ درصد بوده است. اما غول کره‌ای، شرکت سامسونگ پایاپای در حال حرکت است و می‌خواهد سونی را به چالش بکشد.

این شرکت کره‌ای در نیمه دوم سال گذشته سهم ۲۹ درصدی در بازار سنسور دوربین موبایل داشته است، در حالی که سهم آن‌ها در نیمه نخست همین سال به ۳۲ درصد هم می‌رسید. رتبه سوم هم با سهم ۱۰ درصدی (سهم ۹ درصد در نیمه نخست سال ۲۰۲۰) متعلق به شرکت OmniVision بوده است.

بازار حسگرهای دوربین موبایل

البته سونی در سال گذشته متحمل خسارت‌هایی نیز شد؛ زیرا سونی یکی از تأمین کنندگان اصلی قطعات شرکت هواوی بود و سال گذشته تحریم‌های ایالات متحده جلوی تحویل قطعات به این شرکت را گرفت. حتی برند آنر که زیرمجموعه هواوی بود هم نتوانست این زیان را جبران کند. همه‌ی این‌ها باعث شده تحلیلگران بر این باور باشند که جایگاه سونی به شدت از سوی دیگر رقبا در معرض تهدید قرار گرفته است.

سال گذشته گوشی‌های هوشمند به طور متوسط به تعداد دوربین‌های بیشتر با حسگرهای رزولوشن بالاتری تجهیز شده بودند. در حالی که پاندمی کروناویروس تقاضا برای حسگرها را کم نکرد، شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics هشدار می‌دهد که کاهش جهانی تولید تراشه می‌تواند باعث بروز مشکلات بزرگی در دنیای فناوری شود و شرکت‌های تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی را با چالش‌های جدی مواجه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. #بنجلسونگ پادشاه صنعت ادم های اشغال پرست و بی اصل و نسب

  2. #بنجلسونگ پادشاه عقب افتاده های ذهنی

  3. #سونی پادشاه صنعت سنسور دوربین در جهان هستی

  4. #سونی پادشاه صوت و تصویر

  5. برو گم شو اشغال پرست بنجلسونگ
    عقب افتاده ذهنی
    بنجلسونگ بهتره سبزی بفروشه یا دستگاهی اختراع کنه انگل های جامعه مثل شما از جهان جمع کنه
    بنجلسونگ پادشاه سبزی فروش و انگل فروش
    بدبخت دست از بی شعوری بردار تا نصف جون نشدی
    #الاغ سوار بو گندو

    • آدم گاو و بیشعور به تو میگن
      سونبنجل به درد افراد گوش دراز میخوره و فروش مسخره ش گواه بر حرفهای بنده ست
      تو هم خودتو جر بده و بگو سونبنجل خوبه…سونبنجل اگه خوب بود که آدم حسابش میکردن…سونبنجل به درد افراد تازه به دوران رسیده و احمقی مثل تو میخوره
      #من فقط از تو سواری میگیرم
      خواهشا نظرم ثبت بشه مثل نظرات این احمق فسیل

  6. به زودی این سهم هم به سامسونگ میرسه…امسال هم که قویترین سنسور موبایل رو تولید کرد و حرف و حدیث ها رو تموم کرد
    می 11 اولترا بهترین دوربین جهان رو داره و ساخت سامسونگ معظم هستش