بهترین دسته بازی موبایل

معرفی بهترین دسته بازی موبایل برای آیفون و اندروید

در این مطلب به معرفی بهترین دسته بازی موبایل برای آیفون و اندروید پرداخته‌ایم؛ بنابر این اگر در جستجوی یک کنترلر مناسب برای گوشی‌های هوشمند هستید، ما را در ادامه همراهی کنید.

در ادامه می‌توانید با بهترین دسته بازی موبایل برای آیفون و اندروید آشنا شوید. در این مطلب چند گزینه مناسب را به شما پیشنهادی کرده‌ایم که البته هر کدامشان دارای نکات مثبت و منفی خاصی هستند.

بازی کردن بر روی گوشی‌های هوشمند لذت بخش است اما نمی‌توان محدودهای ایجاد شده از سوی صفحه نمایش کوچک لمسی موبایل را انکار کرد و تجربه یک بازی ویدیویی با گیم پد، حس و حال متفاوتی دارد. مهم نیست که یک گیمر حرفه‌ای هستید یا آماتور، دسته می‌‎تواند تجربه گیمینگ بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهترین دسته بازی موبایل برای آیفون و اندروید

بازی‌های موبایل، پیشرفت چشمگیری در سال‌های اخیر داشته‌اند و به درجه‌ای رسیده‌اند که گاهی می‌توانند با عناوین کنسولی یا رایانه‌های شخصی رقابت کنند. با افزایش مخاطبان این آثار، حالا شرکت‌های تولید دسته نیز متوجه شده‌اند که اگر محصولاتشان از موبایل‌های هوشمند پشتیبانی کنند، می‌توانند از نظر فروش موفق‌تر باشند. در ادامه می‌توانید با تعدادی از کنترلرهای برتر بازار آشنایی پیدا کنید.

– دسته بازی موبایل PowerA Moga XP5-X Plus

بهترین دسته بازی موبایل

نکات مثبت:

  • مجهز به پاوربانک با باتری داخلی
    3000 میلی آمپر ساعتی
  • بی‌سیم یا اتصال بواسطه USB
  • شامل گیره اتصال دسته به موبایل

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی از آی او اس
  • استفاده از پاوربانک محدودیت‌هایی
    دارد

اگر در جستجوی یک کنترلر پرچمدار مخصوص موبایل هستید، دسته XP5-X Plus یک گزینه قابل دفاع است. این دسته، شامل گیره اتصال قابل تنظیم است و می‌توانید محل قرار گیری موبایل بر روی آن را به دلخواه تغیر دهید تا در مناسب‌ترین حالت و زاویه دید قرار بگیرد. اما برگ برنده اصلی این دسته، پاور بانک 3000 میلی آمپر ساعتی آن است. اگر شارژ باتری موبایل شما کم بود، کافی است پاور بانک دسته را فعال کنید تا گوشی شارژ شود و می‌توانید به بازی کردن هم ادامه دهید.

در کنار دی-پد (D-pad)، دو آنالوگ هم وجود دارد و چهار دکمه اصلی هم مشابه دیگر دسته‌های چند سال اخیر، در سمت راست قرار گرفته‌اند. این کنترلر از اتصال بی‌سیم و همچنین اتصال به وسیله UBI پشتیبانی می‌کند که اتفاق خوبی است، چرا که اگر در هنگام استفاده از آن به صورت وایرلس، به هر دلیل لگ شدید، می‌توانید اتصال با سیم را امتحان کنید که چنین مشکلاتی ندارد. ناگفته نماند که نمی‌توانید به صورت همزمان، هم از پاور بانک استفاده کنید و هم دسته را بواسطه USB به موبایل وصل نمایید.

فراموش نشود که این دسته به صورت اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده و با ایکس باکس یا پلی استیشن سازگاری ندارد. با این حال از رایانه‌های شخصی و سرویس‌هایی همچون گوگل استادیا و ایکس باکس گیم پس (Game Pass) پشتیبانی می‌کند.

– دسته بازی موبایل Razer Kishi

بهترین دسته بازی موبایل

نکات مثبت:

  • به خوبی در دست جای می‌گیرد
  • به راحتی قابل حمل است

نکات منفی:

  • گران قیمت
  • عدم اتصال بی‌سیم
  • تنها با گوشی‌های موبایل کار می‌کند

یکی دیگر از کنترلرهای نسبتا جدید بازار که توسط برند مشهور و معتبر ریزر طراحی و عرضه شده است. کیشی از طریق درگاه USB تایپ سی به طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های اندرویدی و آی او اس متصل می‌شود تا میزان لگ را به حداقل برساند. این دسته پرسرعت و باکیفیت، به شکلی طراحی شده که جای زیادی هم نمی‌گیرد و اگر آن را از گوشی جدا کنید، به راحتی قابل حمل است.

این دسته البته مشکلات خاص خودش را دارد، از جمله اینکه از ارتباطات بی‌‎سیم به طور کلی پشتیبانی نمی‌کند اما در مقابل، مشکل لگ برطرف شده و دسته شامل باتری هم نمی‌شود، در نتیجه با مشکل شارژ کردن دسته رو به رو نخواهید بود. لازم به ذکر است که این کنترلر دارای دو نسخه اختصاصی برای آیفون و اندروید است، بنابر این در هنگام خرید به این نکته هم توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

– دسته بازی PlayStation DualSense

بهترین دسته بازی موبایل

نکات مثبت:

  • طراحی ارگونومیک
  • هماهنگی با اندروید، آیفون و آیپد

نکات منفی:

  • فاقد گیره اتصال دسته به موبایل
  • ویژگی‌های اختصاصی پلی استیشن
    بر روی موبایل غیرفعال می‌شوند

در نسل هشتم کنسول‌ها، سونی پا را یک قدم فراتر گذاشت و با طراحی دوال شاک 4 وارد میدان شد، کنترلری که در حد و اندازه بهترین دسته های بازی تاریخ بود و به یکی از دسته‌های برتر این شرکت تبدیل شد. از همان زمان، قابل پیش بینی بود که دسته بعدی این شرکت، حتی انقلابی‌تر هم باشد.

دسته دوال سنس بدون شک یکی از برگ‌های برنده کنسول پلی استیشن 5 سونی است و یکبار دیگر می‌توان ادعا کرد که با یکی از بهترین گیم پدهای تاریخ رو به رو هستیم. این دسته جدید شاید شباهت‌های اندکی به دسته‌های دوال شاک داشته باشد اما تغییرات گسترده‌ای در آن اعمال شده و از فناوری‌های تازه‌ای استفاده می‌کند. این دسته می‌تواند تجربه گیمینگ متفاوتی را به طرفداران پلی استیشن و حتی مخاطبان گوشی‌های هوشمند ارائه دهد.

بزرگ‌ترین ویژگی دوال سنس را باید فناوری هپتیک (Haptic) پیشرفته آن در نظر گرفت که باعث می‌شود دکمه‌ها بر اساس چیزی که روی صفحه می‌بینید، احساس متفاوتی به شما بدهند؛ در نتیجه می‌توانید تصور کنید که واقعا در دنیای بازی حضور دارید. البته اگر بر روی موبایل بازی می‌کنید، نباید در رابطه با این فناوری‌های جدید خوشحال باشید، زیرا پس از اتصال به گوشی، غیرفعال می‌شوند.

دوال سنس را می‌توانید به وسیله USB-C یا بلوتوث به گوشی‌های اندروید وصل کنید. همچنین اگر گوشی آیفون یا آیپد شما دارای ورژن آی او اس بالای 14.5 است، می‌توانید از طریق ارتباط بی‌سیم، دوال سنس را به کار بگیرید. باز هم یادآوری می‌کنیم که ویژگی‌های اختصاصی این دسته برای پلی استیشن، بر روی موبایل کار نمی‌کنند، از جمله میکروفون داخلی.

– دسته بازی Nintendo Switch Pro

بهترین دسته بازی موبایل

نکات مثبت:

  • طراحی ارگونومیک
  • قابل اتصال به کنسول نینتندو سوییچ

نکات منفی:

  • فاقد گیره اتصال دسته به موبایل
  • عدم کارکرد ویژگی‌های اختصاصی
    نینتندو بر روی موبایل

شرکت نینتندو که همواره نشان داده در زمینه تولید و ساخت دسته بازی استاد است، در کنار انتشار کنسول سوییچ، توانست یکی دیگر از بهترین دسته‌های تاریخ را عرضه کند. طراحی سوییچ پرو از هر نظر درخشان است. این دسته همراه با کنسول سوییچ عرضه نشده و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید اما کافی است که پرو را برای لحظاتی در دست بگیرید تا متوجه شوید چه قدر باکیفیت است.

این دسته بدون شک عملکرد بهتری در مقایسه با جوی کان‌ها دارد که دسته‌های پیش فرض این کنسول هستند. کیفیت Switch Pro به دوال سنس و گیم پد ایکس باکس سری ایکس طعنه می‌زند و حتی آن‌ها را به چالش می‌کشد. اما لزومی ندارد که حتما کنسول سوییچ داشته باشید تا این کنترلر را خریداری کنید، این دسته بی‌نظیر، بر روی گوشی‌های هوشمند هم قابل استفاده است و از طراحی ارگونومیک فوق العاده‌ای بهره می‌برد. پرو می‌تواند یک انتخاب خوب برای گیمرهای موبایلی باشد.

– دسته بازی SteelSeries Stratus Duo

بهترین دسته بازی موبایل

نکات مثبت:

  • طراحی ارگونومیک و منحصربفرد
  • پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی
  • پشتیبانی از ویندوز

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی از آی او اس
  • فاقد گیره اتصال دسته به موبایل
  • رابط Micro USB به جای USB-C

یک دسته ارگونومیک جذاب دیگر از شرکت استیل سریز که به راحتی قابل استفاده است و خوشبختانه، اثر انگشت هم بر روی آن باقی نمی‌ماند. این کنترلر قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را هم دارد اما متاسفانه از دستگاه‌های اپل پشتیبانی نمی‌کند. این دسته SteelSeries را می‌توانید با فشردن یک دکمه، سریعا به موبایل یا رایانه‌های شخصی متصل کنید.

متاسفانه Stratus Duo فاقد گیره اتصال دسته به موبایل است و باید آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید. پیشنهاد ما، هولدر مخصوص اسمارت گریپ (SmartGrip) است که با همه کنترلرهای استیل سریز سازگار است و آن را برای دسته‌های دیگر هم می‌توانید به کار بگیرید.

– دسته بازی SteelSeries Nimbus+

بهترین دسته بازی موبایل

نکات مثبت:

  • طراحی اختصاصی برای آیفون، آیپد و اپل تی وی
  • طراحی ارگونومیک
  • شامل گیره اتصال دسته به موبایل

نکات منفی:

  • تنها از محصولات اپل پشتیبانی می‌کند

بر خلاف دسته بازی Stratus Duo که تنها بر روی گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند، استیل سریز دسته نیمبوس پلاس را مخصوص طرفداران اپل طراحی کرده و با آیفون، آیپد و اپل تی وی سازگاری کامل دارد. این دسته حتی دارای پورت شارژ لایتنینگ هم هست، اگر چه در داخل جعبه وجود ندارد. با این حال، یک گیره اتصال دسته به موبایل را همراه با خرید این کنترلر، دریافت می‌کنید.

نیمبوس پلاس هم شباهت زیادی به دسته‌های کنسولی دارد و حتی از دکمه‌های مخصوصی برای استفاده از رابط کاربری اپل بهره می‌برد. شرکت استیل سریز، دکمه‌های تریگر این گیم پد را با تغییرات زیادی ارائه داده تا دوام بیشتری داشته باشند. همچنین با یک بار شارژ کردن، می‌توانید نیمبوس پلاس را برای 50 ساعت استفاده کنید.

– دسته بازی موبایل Razer Raiju

بهترین دسته بازی موبایل

نکات مثبت:

  • جنس بدنه باکیفیت
  • دکمه‌های اضافی قابل شخصی سازی
  • گیره اتصال دسته به موبایل با انعطاف پذیری بالا

نکات منفی:

  • بیش از اندازه بزرگ
  • عدم پشتیبانی از آی او اس

اگر گیمر هستید، با برند ریزر به خوبی آشنایی دارید و احتمالا نام دسته رایجو را هم شنیده‌اید. رایجو، کنترلر پریمیوم این شرکت برای گوشی‌های هوشمند است و کسانی که بازی کردن بر روی موبایل را جدی می‌گیرند، باید چنین دسته‌ای را خریداری کنند. البته این دسته از آی او اس پشتیبانی نمی‌کند که برای طرفداران اپل کمی ناامید کننده است.

این دسته را به وسیله بلوتوث می‌توانید به گوشی اندرویدی خود متصل کنید و در مقایسه با کنترلرهای معمول بازار، دارای چهار دکمه اضافی هم هست که قابلیت شخصی سازی دارند. این کنترلر دارای دکمه هوم و بازگشت هم هست تا بتوانید از رابط کاربری اندروید، راحت‌تر استفاده کنید. خوشبختانه، رایجو با گیره اتصال دسته به موبایل عرضه می‌شود و دیگر نیازی نیست که آن را جداگانه بخرید.

از نظر شما بهترین دسته بازی موبایل برای آیفون و اندروید کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*