ریست فکتوری گوشی

نحوه ریست فکتوری گوشی های موبایل و تبلت های اندرویدی به زبان ساده

ما قصد داریم تا در این مقاله روش ریست فکتوری گوشی های موبایل و تبلت های اندرویدی را به صورت کامل و جامع به شما آموزش دهیم.

اگر وضعیت دستگاه اندرویدی شما به گونه‌ای شده است که حتی برای به اجرا درآوردن آن نیز با تأخیر مواجه می‌شوید، شاید زمان آن رسیده است که نسبت به ریست فکتوری کردن موبایل یا تبلت اندرویدی خود وارد عمل شوید. به دنبال ریست فکتوری گوشی های همراه و تبلت‌های اندرویدی تمام اطلاعات آن پاک شده و تنظیمات نیز به حالت اولیه بازخواهند گشت. پیش از آن که به فکر تعویض تلفن همراه یا تبلت خود بیفتید، شاید بهتر باشد که دستگاه کنونی خود را ریست فکتوری کنید.

به واسطه ریست فکتوری کردت تمام اطلاعات گوشی یا تبلت اندرویدی شما پاک خواهد شد. بنابراین قبل از آغاز از فایل‌ها و اطلاعات مهم خود بک آپ بگیرید. نحوه ریست فکتوری گوشی های همراه و تبلت های اندرویدی تقریبا مشابه یکدیگر هستند؛ اما با توجه به مدل دستگاه‌ شما، امکان وجود تفاوت‌هایی جزئی با آنچه آموزش خواهیم داد وجود دارد.

ریست فکتوری گوشی و تبلت از تنظیمات دستگاه

راحت‌ترین روش برای ریست فکتوری گوشی های همراه و تبلت های اندرویدی، عمل کردن از طریق تنظیمات آن است. البته این روش برای زمانی است که دستگاه شما مشکل نرم افزاری نداشته باشد و به خوبی کار کند. در صورتی که شما قادر به استفاده از دستگاه و ریست فکتوری آن از طریق تنظیمات نیستید، می‌توانید با مراجعه به منوی ریکاوری تنظیمات نسبت به ریست فکتوری دستگاه خود اقدام کنید که این روش را نیز در ادامه مطلب آموزش خواهیم داد.

1- نخست به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید.

ریست فکتوری گوشی های همراه

2- در لیست تنظیمات بخش backup & reset را پیدا کرده و به آن وارد شوید.

ریست فکتوری گوشی های همراه

3- اکنون برای ریست فکتوری کردن گوشی روی factory data Reset کلیک کنید.

ریست فکتوری گوشی های همراه

4- در این صفحه دستگاه اندرویدی به شما هشدار می‌دهد که با انجام این کار تمام اطلاعات شما، برنامه‌ها، حساب‌های کاربری و… از روی دستگاه پاک خواهند شد. از طریق انتخاب گزینه Reset یا Delete All از انتهای صفحه تصمیم خود را تأیید کنید تا فرآیند ریست فکتوری آغاز شود.

ریست فکتوری گوشی های اندرویدی

5- در صورتی که موبایل یا تبلت شما رمزی داشته باشد، در این مرحله از شما سوال خواهد شد که از ریست شدن دستگاه به دست سایر افراد جلوگیری شود.

Reset Factory از طریق منوی ریکاوری

1- ابتدا موبایل یا تبلت اندرویدی خود را خاموش کنید.

ریست فکتوری گوشی های اندرویدی

2- سپس از طریق نگه داشتن کلیدهای ریکاوری، به منوی ریکاوری اندروید وارد شوید.

ریست فکتوری گوشی های اندرویدی

برای ورود به منوی ریکاوری اندروید، لازم است تا دو یا سه کلید مشخص را به طور همزمان به مدت چند ثانیه فشرده و نگه دارید؛ اما این کلیدها بر اساس مدل دستگاه شما متفاوت هستند. همان‌گونه که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید برای ورود به منوی ریکاوری در اکثر گوشی های سامسونگ باید سه کلید هوم، افزایش صدا و پاور را نگه دارید. شما به راحتی با جست‌وجو در گوگل می‌توانید روش درست ورود به منوی ریکاوری دستگاه خود را بیابید.

3- ریست فکتوری کنید.

بعد از وارد شدن به منوی ریکاوری، با کلیدهای کنترل صدا می‌توانید بین گزینه‌های روی صفحه جا‌به‌جا شوید و با فشردن کلید پاور دستگاه گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

ریست فکتوری گوشی های اندرویدی

از این منو گزینه Factory Reset را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در صفحه بعدی از شما تقاضا می‌شود که تصمیم خود را تأیید نمایید. با انتخاب گزینه Yes فرآیند ریست فکتوری آغاز خواهد شد. این مرحله اندکی به طول می‌انجامد و به هیچ عنوان در این فاصله دستگاه را خاموش نکنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*