قیمت موبایل

قیمت موبایل با افزایش حقوق ورودی چقدر گران می‌شود؟

بر اساس لایه بودجه 1400 تعرفه واردات گوشی های بالای 600 دلار از 5 درصد به 12 درصد افزایش پیدا کرد، اما قیمت موبایل با افزایش حقوق ورودی چقدر گران می‌شود؟

طبق لایه بودجه 1400 قرار شد سود بازرگانی واردات تجارت موبایل بالای 600 دلار از 1 درصد به 8 درصد افزایش یابد که با احتساب 4 درصد حقوق و عوارض گمرکی، تعرفه واردات این گوشی‌ها از 5 درصد به 12 درصد افزایش می‌یابد. در همین رابطه محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اعلام اینکه هم‌اکنون مشکلی در تامین موبایل وجود ندارد و در بازار نیز با کمبود مواجه نیستیم، بیان کرد در خصوص تاثیر مصوبه افزایش نرخ ارز مبنای حقوقی ورود نیز بعد از اجرای آن می‌توان نظر داد. وی افزود هم‌اکنون زمان اجرای دقیق این طرح مشخص نیست و گمرک نیز روی آن ایراداتی وارد کرده است.

میزان افزایش قیمت موبایل با افزایش حقوق ورودی

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در ادامه بیان کرد افزایش حقوق ورودی گوشی‌های بالای 600 دلار به صورت متوسط باعث گرانی 2 تا 2.5 درصدی قیمت این موبایل‌ها خواهد شد. محمدرضا عالیان با اعلام این که هر طرحی که باعث افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم شود روی زنجیره تامین و توزیع نیز تاثیر می‌گذرد که چنین موضوعی مطلوب بازرگان نیست. وی در پایان خاطرنشان کرد:

کسبه در همه حوزه‌ها ترجیح می‌دهند هر کالایی ارزان باشد تا مردم بخرند و چرخه اقتصادی بچرخد، اما وقتی قانونگذار قانونی را تصویب می‌کند که اهداف اقتصاد کلان سیستم است همه ارکان باید تمکین کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تو ایران قانونی وجود نداره این دولت 💩💩 ایران هر مرضی رو گردن آمریکا میندازه انگار خودشون این وسط هیچ کارنند

  2. چرا جنسی که تولیدش هیچ ربطی ب کارگر نداره باید با افزایش حقوق کارگر قیمتش بره بالا اصن؟

  3. اما اون قانونگذار کیه که باعث این همه گرونی شده؟؟؟ اونم آمریکاس؟؟!!! حداقل ۸۰٪ گرونی ها مقصر خودشون هستن آمریکا مترسگه