گوشی های لوکس

از گوشی های لوکس در سال 1400 عوارض گرفته می‌شود؛ موبایل گران می‌شود؟

دولت در لایحه بودجه 1400 از محل واردات گوشی های لوکس با قیمت بیش از 600 دلار حدود 2500 میلیارد تومان عوارض دریافت خواهد کرد.

مدتی قبل اعلام شد که دولت در لایحه بودجه سال 1400 قصدی برای دریافت عوارض یا دریافت حقوق ورودی از گوشی های موبایل خارجی با قیمت بیش از 600 دلار ندارد و در ردیف‌های درآمدی نیز درآمدی از این محل پیش‌بینی نشده بود، اما اکنون شواهد حاکی از آن است در سال آینده از موبایل های لوکس خارجی عوارض دریافت خواهد شد.

دریافت عوارض از گوشی های لوکس در سال 1400

گوشی های لوکس

به تازگی اعضای کمیسیون تلفیق مجلس مصوبه‌ای را تصویب کردند که طبق آن دولت از موبایل های خارجی با قیمت بیش از 600 دلار حدود 2500 میلیارد تومان حقوق ورودی گمرکی دریافت خواهد کرد. در واقع از آنجایی که کلیات لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس رد شد، دولت در اصلاحیه لایحه با استقبال از نظر مجلس برای سال 1400 طرح دریافت عوارض از گوشی های لاکچری را به مبلغ 2500 میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

گفتنی است مدتی قبل اکبر سلطانی، کارشناس سامانه همتا در همین رابطه عنوان کرده بود:

کل صنعت لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، یخچال و تلویزیون، سالانه 1 میلیارد یورو ارز می‌خواهد و ما ۲۵ درصد این ارز را برای موبایل های لوکس که از نظر تعدادی فقط 5 درصد تلفن همراه کشور هستند، اختصاص دادیم.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در سال آینده باز هم شاهد افزایش قیمت موبایل در بازار ایران به خصوص گوشی های بیش از ۶۰۰ دلار خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دیگه هرکس گوشیش خراب شه فاتحش خوندس

  2. دولت گدا، ملت گرسنه