سونی اکسپریا 1 مارک 3

سونی اکسپریا 1 مارک 3 با لنز تله‌فوتو بی‌نظیر معرفی شد

برگ برنده گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 3 – Sony Xperia 1 III مشخصات اپتیک و قابلیت‌های عکاسی آن است. با پرچمدار جدید ژاپنی آشنا شوید.

سونی اکسپریا 1 مارک 3 از وجود یک نمایشگر 6.5 اینچی OLED 4K با نرخ رفرش 120 هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمس 240 هرتز و نسبت تصویر 21 به 9 بهره می‌برد. برخی از امکانات دوربین‌های Sony Alpha را نیز در خود جای داده و مجهز به لنز تله‌فوتو تغییرپذیر است.

دوربین چهارگانه Sony Xperia 1 III

سونی چیزی را رو کرده که این پرچمدار را از هر موبایل رده بالای دیگری حتی با لنز پریسکوپی، متمایز می‌سازد. دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی گوشی، دارای لنزی است که می‌تواند بین فاصله کانونی 70 و 105 میلی‌متر، سوییچ کند. این یعنی امکان دستیابی به زوم اپتیکال 2.9 و 4.4 برابر!

علاوه بر آن، باید به سنسور بزرگ 1/2.9 اینچ، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوبخشی (Dual PDAF) و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز اشاره کنیم. تمام این‌ها به معنای امکان زوم با جزئیات بیشتر و عملکرد بهتر در شرایط کم‌نور است.

سونی اکسپریا 1 مارک 3

این دوربین تله‌فوتو را دو دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر همراهی می‌کنند. اولی دارای لنز عریض f/1.7 با Dual PDAF OIS است و دومی لنز فوق عریض f/2.2 با Dual PDAF دارد. یک سنسور سه‌بعدی iToF برای عمق‌سنجی، اجزای دوربین چهارگانه را تکمیل می‌کند.

سونی از لنزهای ZEISS و پوشش *T نیز بهره برده است؛ به اضافه پردازنده تصویر BIONZ که برای تنظیم اکسپوژر و فوکوس خودکار، محاسبه AF/AE را تا 60 بار در ثانیه انجام می‌دهد. همه این‌ها را اضافه کنید به AF و AE بیست فریم بر ثانیه با کاهش نویز پیشرفته!

یک قابلیت برگرفته از دوربین‌های آلفا، پشتیبانی از Eye AF برای دنبال کردن چشم انسان و حیوانات است. سونی اکسپریا 1 مارک 3 از قابلیت SteadyShot اپتیکال و FlawlessEye نیز برای فیلم‌برداری بهتر در نور کم، بهره می‌برد.

هنگام استفاده از زوم دیجیتال، می‌توانید روی AI Super Resolution Zoom حساب کنید تا تصویر تمیزتری داشته باشید.

دیگر امکانات فیلم‌برداری گوشی شامل ضبط ویدیو HDR 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه، اسلوموشن 5x و پشتیبانی از H.264 و H.265 می‌شود.

سونی نحوه گرفتن عکس و فیلم را هم تغییر داده؛ حالا دیگر خبری از اپ دوربین استاندارد گوگل نیست و اپلیکیشن جدید Xperia Photo Pro جای آن را گرفته است. این اپ، یک حالت ساده (با دسترسی به افکت بوکه، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و حالت پانورامیک) و یک حالت P/S/M/Auto برای کاربران حرفه‌ای دارد. حالت دوم، از فرمت RAW پشتیبانی می‌کند و آزادی عمل بیشتری برای کنترل دستی می‌دهد. یک دکمه شاتر هم در لبه کناری گوشی وجود دارد.

سونی اکسپریا 1 مارک 3

سایر مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 3

از دیگر جهات، این گوشی فاصله چندانی از اکسپریا پرو و اکسپریا 1 مارک 2 نگرفته است. وزن آن به 186 گرم می‌رسد و رنگ‌بندی بنفش و مشکی دارد. از پشت، با گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود و از جلو با گوریلا گلس ویکتوس؛ در طرفین نیز فریم فلزی قرار گرفته است.

اکسپریا 1 مارک III تاییدیه IP65/68  (برای مقاومت نسبت به آب و غبار) و یک حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور دارد.

صفحه نمایش دستگاه از قابلیتی برخوردار است که در نواحی تیره، جزئیات تصویر را افزایش می‌دهد؛ بدون اینکه قسمت‌های روشن‌تر توی چشم بزند.

سونی اکسپریا 1 مارک 3

به لطف USB Video Class و وجود درگاه USB-C، می‌توانید از Xperia 1 III  به عنوان مانیتور اکسترنال هم استفاده کنید؛ البته اگر مبدل HDMI به USB و یک دوربین سازگار داشته باشید.

در قیاس با ورودی HDMI سونی اکسپریا پرو، این گوشی پهنای باند کمتری دارد. بنابراین به جای 4K، محتوای فول اچ‌دی پلاس با نرخ 60 فریم بر ثانیه خواهید داشت؛ ولی باز هم می‌توانید از یوتیوب یا پلتفرم‌های دیگر، لایو-استریم کنید.

از امکانات صوتی هم بگوییم که شامل اسپیکرهای استریو در جلو، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی DSEE Ultimate، پشتیبانی از Reality Audio 360 و Spatial Sound 360 می‌شود.

جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در این پرچمدار حفظ شده؛ حتی سونی وعده‌ی 40 درصد خروجی بیشتر و کاهش اعوجاج صدا در حداکثر ولوم را داده است. به این موارد باید بهبود صدای بیس را هم اضافه کنیم؛ همچنین بسط دادن فرکانس‌های مفید در بازی‌ها (مثلا صدای قدم‌ها) برای بهتر به گوش رسیدن!

اما مغز متفکر سونی اکسپریا 1 مارک 3 تراشه اسنپدراگون 888 است که با رم 12 گیگ و حافظه داخلی 256 گیگ همراهی می‌شود. از اسلات هیبرید می‌توانید برای تعبیه کارت microSD یا سیم‌کارت دوم استفاده کنید.

این گوشی از Sub 6 5G ( فرکانس‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز) پشتیبانی می‌کند؛ اما ظاهرا یک نسخه  mmWave 5G (موج میلی‌متری) نیز راهی برخی بازارها خواهد شد.

تامین انرژی دستگاه را یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی برعهده دارد که با فست شارژ 30 وات، در نیم ساعت تا 50 درصد شارژ می‌شود. از فناوری شارژ بی‌سیم و شارژ وایرلس معکوس هم پشتیبانی می‌کند.

سونی هنوز قیمت اکسپریا 1 مارک 3 را اعلام نکرده؛ اما از آغاز روند فروش در تابستان پیش‌رو خبر داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. همه لال شدن حتی طرفدارای برندای دیگه هم کف بر شدن
    سونی ی مدت گذاشت این اشغالا جولان بدن ببینم چیا بلدن هرچند باز خودش ا پشت ساپورتشون میکرد
    گفت بسه زیادی رفتین جلو
    پوووووووف
    سلطان
    پووووووووف
    عشق
    وووووووووف
    نفس
    وووووووفففف
    فقط سونی
    فقط

  2. لامصب گوشیای سونی🤩🤤🤤🤤🤤
    همه مشخصاتش عالی و تو دل برو.
    اما تف تو این شانس که به خاورمیانه نمیاد……..😤😑😓

  3. واقعا خوشحال شدم سونی این گوشیو معرفی کرد با همچین قابلیتی
    فکر نمیکردم امسال عملی بشه ولی شد
    این باعث میشه بقیه شرکتام سریعتر دست به کار بشن

  4. تله متغیر واقعا یه ایده فوق العادس
    درسته فاصلش محدوده بین ۷۰ تا ۱۰۵
    ولی خیلی بهتر از اینه که ثابت باشه
    انشالله نسلای بعدیش بهترم میشه

  5. هر چی که من از یه گوشی میخوام رو داره ، رم که فقط ۱۲ گیگابایتی هست ، شارژر ۳۰ واتی کافیه ، پردازنده ، دوربین فوق‌العاده مقاومتش مه بدون دیدن تست جری میگم عالیه فقط کاش ریفرش متغیر داشت

  6. عشقم معرفی شد ، عاشقتم بهترینی

  7. یا خدااااااا!به پادشاه گوشی های پرچمدار اندروید امسال تعظیم کنید
    این گوشی اینقدر امکانات اختصاصی و نواوری داره که باید برای تک تک حروف و کلمات این گزارش یک بررسی ویژه اختصاصی برای امکانات اختصاصی این گوشی نوشته بشه
    فقط به متن زیبای گزارش که خلاصه وار اشاره شده بسنده میکنم”سونی چیزی را معرفی کرده که این گوشی از هر گوشی رده بالا حتی با وجود لنز پریسکوپی متمایز میکنه”
    #XPERIA1MARK3