توسعه فناوری اتومبیل خودران

سرمایه‌گذاری گسترده هواوی روی توسعه فناوری اتومبیل خودران

بلومبرگ گزارش می‌دهد هواوی سرمایه‌گذاری گسترده ۱ میلیارد دلاری روی توسعه فناوری اتومبیل خودران انجام داده و نخستین خودرو با قدرت‌گیری از این فناوری طی هفته‌های پیش رو معرفی خواهد شد.

هواوی اوضاع خیلی سختی را پشت سر می‌گذارد. ایالات متحده تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای را علیه این شرکت وضع کرده است که باعث شده غول چینی فعالیت‌هایش را در بسیاری از بخش‌ها محدود کند. این شرکت تولید تراشه‌های بالارده موبایل را متوقف کرده و در حال از دست دادن سهم خود در بازار گوشی‌های هوشمند است.

هرچند این شرکت در حوزه‌های مخابرات و تلفن همراه با مشکل مواجه شده، اما در شرف رونمایی از مهم‌ترین دستاوردهای بعدی خودش در حوزه توسعه فناوری اتومبیل خودران و وسایل نقلیه الکترونیکی است. آنطور که بلومبرگ گزارش می‌دهد، هواوی برای توسعه این فناوری‌ها سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری کرده است.

هواوی توسعه فناوری اتومبیل خودران

هواوی می‌خواهد با فناوری خودران مخصوص وسایل نقلیه، با شرکت‌هایی همچون تسلا و شیائومی (که این شرکت چینی هم در حال ورود به دنیای وسایل نقلیه است) رقابت کند. غول چینی تأیید کرده که قصد ندارد خودش اتومبیل طراحی و تولید کند، بلکه می‌خواهد تأمین کننده فناوری خودروسازان باشد.

در حال حاضر این شرکت با سه خودروساز چینی بایک، چانگان و گروه خودرو گوانژو اسناد همکاری امضا کرده استو اریک ژو، مدیر چرخشی هواوی همچنین عنوان کرده است اتومبیل‌هایی که با فناوری این شرکت وارد بازار شوند، نام هواوی را به عنوان زیربرند یدک خواهند کشید. فناوری رانندگی خودکار هواوی در برخی جهات از فناوری شرکت آمریکایی تسلا هم پیشی گرفته است. به عنوان مثال اتومبیل‌هایی که از فناوری این شرکت قدرت می‌گیرند، می‌توانند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون دخالت انسان بپیمایند.

اریک ژو در این باره می‌گوید:

تجارت اتومبیل‌های هوشمند یکی از سنگین‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را توسط هواوی به خود دیده است. ما امسال بیش از یک میلیارد دلار در تولید قطعات اتومبیل سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. چین سالانه ۳۰ میلیون خودرو تولید می‌کند و این رقم رو به رشد است. حتی اگر نخواهیم از بازار چین خارج شویم هم با دریافت متوسط سود ۱۰ هزار یوان از هر خودرویی که در چین فروخته می‌شود، سود چشمگیری برای هواوی است.

هواوی در حال حاضر از محصولات ارتباطی هوشمند خودرو رونمایی کرده و حتی از سیستم‌های اطلاع رسانی-سرگرمی این برند در اتومبیل‌های سدان شرکت مرسدس بنز هم استفاده می‌شود. این شرکت هم اکنون با کمپانی‌هایی همچون بایک برای توسعه‌ی سیستم اتومبیل‌های هوشمند همکاری می‌کند و نخستین اتومبیلی که حاصل از این همکاری در نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه جاری میلادی معرفی می‌شود، Arcfox aS HBT نام خواهد داشت.

به جز هواوی، دیگر شرکت‌های حوزه فناوری نظیر اپل و شیائومی هم به شدت دنبال حضور در بازار اتومبیل‌های الکترونیکی و ساخت تجهیزات فناوری برای استفاده در آن‌ها هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*