بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی که باید تجربه کنید

اگر به عناوین شرقی و آثار نقش آفرینی علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی – JRPG آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی پرداخته‌ایم، آثاری که نسبتا پیچیده هستند اما جذابیت‌های زیادی دارند.

از سال 2010 تاکنون، عناوین نقش آفرینی ژاپنی درجه یکی منتشر شده که بعضی از آن‌ها را حتی در فهرست بهترین‌ بازی‌های تاریخ نیز مشاهده می‌کنیم. این آثار در گذشته معمولا به شکلی عرضه می‌شدند که مخاطبان جهانی را نمی‌توانستند جذب کنند؛ شاید به دلیل سبک بصری متفاوت یا مکانیک‌های پیچیده اما حالا اکثر بازی دوستان، این سبک را به خوبی درک کرده‌اند و حتی از آن استقبال می‌کنند.

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

انتخاب بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی کار آسانی نبود و برای اینکه بتوانیم لیست را کمی محدودتر کنیم، تنها به معرفی آثار مدرن پرداخته‌ایم و عناوین قدیمی را کنار گذاشته‌ایم. این بازی‌ها البته امتیازات خوبی دریافت کرده‌اند و از ابعاد مختلف، بدون شک شما را راضی خواهند کرد. ناگفته نماند که این فهرست بر اساس امتیازات و نمرات منتقدان در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Bravely Second

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 81

دنباله بازی بِورلی دیفالت (Bravely Default) که در سال 2014 توانسته بود پرمخاطب ظاهر شود. قسمت دوم دارای چهار شخصیت اصلی بوده و در طراحی بعضی از سیستم‌ها، از مجموعه فاینال فانتزی الهام گرفته شده است. سیستم مبارزه بازی نیز همانند نسخه اول، بر این اساس است که با هجوم یا دفاع، می‌توانید امتیازات بِرِیو (Brave points) بدست بیاورید.

سازندگان تلاش کرده‌اند تا تنوع مراحل را در این قسمت بالا ببرند و در این زمینه موفق عمل کرده‌اند. بازی Bravely Second از چند چرخش داستانی غیرمنتظره هم بهره می‌برد و از نظر مبارزات و سیستم‌های لول آپ کردن، شاهد بهبودهای زیادی هستیم. متاسفانه این بازی تنها برای کنسول دستی 3DS در دسترس قرار دارد.

– بازی Octopath Traveler

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 83

بازی Octopath Traveler دارای 8 شخصیت اصلی است که هر کدام، داستان خودشان را دارند. در حالی که بازی بِورلی به فاینال فانتزی 5 شباهت دارد، این اثر به فاینال فانتزی 4 نزدیک است.

این بازی جلوه‌های بصری زیبایی دارد و می‌تواند شما را برای بیش از 80 ساعت سرگرم کند. بازی دارای غول آخرها، ماموریت‌های فرعی و سیاه چال‌های متعددی هم هست و از نظر داستانی، لحظات خاطره انگیز فراوانی دارد. این عنوان را می‌توانید بر روی رایانه‌های شخصی (استیم)، گوگل استادیا، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان تجربه کنید.

– بازی Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 84

نسخه اصلی این بازی در سال 2009 برای کنسول DS منتشر شد و در آن علاوه بر ماریو و لوئیجی، دشمن قسمت خورده آن‌ها یعنی بوزر هم حضور داشت. کسی که در مسیر بازپس‌گیری قلعه‌اش، قدرت خود را به رخ می‌کشید.

در این نسخه بازسازی، یک بار دیگر می‌توانید متوجه شوید که چرا بوزر یک ضد قهرمان فوق العاده است. این بازی در کنار یک سیستم مبارزه کارآمد و جذاب، از یک دنیای پویا، پازل‌های هوشمندانه و غول آخرهای به یاد ماندنی بهره می‌برد. در ضمن، بازی دارای یک بخش داستانی فرعی هم هست که در آن، پسر بوزر وارد یک ماجراجویی حماسی‌ می‌شود تا نشان دهد چرا پدرش باید به او افتخار کند!

– بازی Final Fantasy X/X-2 HD Remastered

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 85

بازی X/X-2 نسخه بازسازی دو قسمت پرطرفدار و کلاسیک مجموعه فاینال فانتزی است، یعنی فاینال فانتزی ایکس 1، ایکس 2 و همه محتواهای جانبی آن‌ها که تنها در نسخه‌های ویژه وجود داشت. این بازی برای اینکه یک ریمستر خالص بود، مورد انتقاد قرار گرفت و طرفداران انتظار داشتند که از پایه بازسازی شود و حداقل شاهد تغییرات بزرگ‌تری باشیم، اتفاقی که البته رخ نداد. با این حال، بازی همچنان عالی است و با قاطعیت می‌توان گفت که گرافیک آن بهبود خوبی داشته و از هر نظر، از نسخه‌های اصلی بهتر است.

بازی Final Fantasy X/X-2 در سال 2013 برای پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا انتشار یافت و نسخه پلی استیشن 4 آن هم در سال 2015 عرضه شد. این بازی در ادامه به پلتفرم‌های دیگری همانند رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان نیز ورود پیدا کرد. نسخه کامپیوتری بازی را می‌توانید از استیم خریداری کنید.

– بازی Ys VIII: Lacrimosa Of Dana

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 85

قسمت هشتم سری بازی Ys را می‌توان با مجموعه مانا (Mana)، خصوصا نسخه ترایلز آف مانا (Trials of Mana) مقایسه کرد. این نسخه دارای سیستم مبارزات باکیفیتی است و این فرصت را دارید تا دهکده دلخواه خود را در جزیره بازی بسازید. این قسمت از نظر موسیقی هم دلنشین است.

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که کشتی شخصیت‌های اصلی غرق می‌شود و حالا ادول (Adol) و داگی (Dogi) باید اعضای گمشده را پیدا کنند و در جزیره‌ای که به ساحل آن آمده‌اند، یک دهکده کوچک بسازند تا زمانی که شرایط برای بازگشت به خانه فراهم شود. اما داستان مهیج بازی به تدریج گسترده‌تر می‌شود و مخاطب را تا انتها می‌کشاند. بازی Ys VIII: Lacrimosa Of Dana از یک روایت داستانی احساسی و شش شخصیت اصلی با قابلیت شخصیت سازی بهره می‌برد و طرفداران ژانر نقش آفرینی ژاپنی نباید آن را از دست بدهند.

– بازی Final Fantasy XV: Windows Edition

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 85

فاینال فانتزی 15، در ابتدای عرضه مشکلات زیادی داشت و آن گونه که انتظار می‌رفت مورد توجه قرار نگرفت. اما سازندگان با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف، اثر را به وضعیت ایده آلی رساندند و حالا این بازی را بدون هیچ مشکلی می‌توانید تجربه کنید. نسخه ویندوز ادیشن، از هر نظر راضی کننده است، خصوصا از نظر گرافیکی که به راحتی با عناوین روز رقابت می‌کند.

داستان این قسمت اگرچه کیفیت نسخه‌های پیشین را ندارد اما طرفداران فاینال فانتزی باید آن را تجربه کنند. اگر هم تاکنون به سراغ این مجموعه نرفته‌اید، جای نگرانی نیست، این بازی از داستان مستقلی بهره می‌برد و باعث سردرگمی مخاطب نمی‌شود.

– بازی Yakuza: Like A Dragon

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 86

بازی دوستان با مجموعه یاکوزا به خوبی آشنایی دارند (آن را احتمالا با نام جی تی ای ژاپنی می‌شناسید) اما شاید بسیاری از آن‌ها هرگز به سراغش نرفته باشند؛ «همانند یک اژدها» می‌تواند بهترین آغاز برای شما باشد. این نسخه از سبک گیم پلی نوبتی (Turn-based) استفاده می‌کند و دارای ویژگی‌های جدیدی است که برای اولین بار در این مجموعه معرفی شده‌اند اما خوشبختانه بسیار خوب از کار درآمده‌اند.

بازی Yakuza: Like A Dragon می‌تواند مخاطبانی که با سری یاکوزا آشنا نیستند را جذب کند و یک اثر نقش آفرینی پرمحتوا است که بازیکنان را به شکل‌های مختلف، هیجان‌زده می‌کند. این بازی نسل نهمی، هم اکنون برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، سری ایکس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Dragon Quest XI S: Echoes Of An Elusive Age

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 86

دراگون کوئیست 11 می‌تواند بازیکنان را به خوبی با ژانر نقش آفرینی ژاپنی آشنا کند و از نظر طرفداران، یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه است که علاوه بر قدیمی‌ها، می‌تواند برای تازه واردها نیز مناسب باشد. این بازی هم همانند نسخه جدید یاکوزا، از سبک گیم پلی نوبتی استفاده می‌کند که در ابتدا شاید کمی سخت یا عجیب به نظر برسد اما به تدریج متوجه پتانسیل‌های آن خواهید شد. این بازی در مقایسه با دیگر عناوین این فهرست، نسبتا ساده‌تر است و پیچیدگی‌های کمتری دارد.

گرافیک کارتونی، یک داستان خوب و موسیقی، نکات مثبت بازی است و اگر به دنبال یک چالش واقعی هستید، می‌توانید اثر را بر روی درجه سختی بالا انجام دهید. نسخه اصلی بازی تنها برای پلی استیشن 4 و کنسول 3DS منتشر شد و نسخه ارتقا یافته آن هم‌اکنون بر روی ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Final Fantasy VII Remake

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 87

بازی فاینال فانتزی 7 در سال 1997 منتشر شد و هنوز هم یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه در نظر گرفته می‌شود. اگر به یاد داشته باشید، زمانی که پلی استیشن 3 معرفی شد، سونی برای اینکه قدرت سخت افزاری آن را نشان دهد، یک دموی تکنیکی از نسخه بازسازی فاینال فانتزی را بر روی آن اجرا کرد. البته در آن زمان به نظر نمی‌رسید که اصلا برنامه‌ای برای توسعه یک نسخه ریمستر کامل وجود داشته باشد اما طرفداران خواستار چنین چیزی بودند.

با گذشت زمان، شایعات به تدریج رنگ واقعیت به خود گرفتند و سرانجام نسخه ریمستر Final Fantasy VII برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شد. این نسخه جدید با اینکه یک بازسازی کامل نیست اما تا اینجا توانسته مورد توجه طرفداران قرار بگیرد و کیفیت بصری حیرت انگیزی دارد. این بازی در زمینه گیم پلی هم تغییراتی داشته و حتی می‌توان به چشم یک نسخه جدید به آن نگاه کرد.

– بازی NieR: Automata

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 88

این بازی نقش آفرینی بی‌درنگ (ریل تایم)، در رابطه با سه اندروید انسان‌نما است که در یک دنیای آخرالزمانی، از فضا به زمین بازگشته‌اند تا به نابودی ربات‌ها بپردازند. آن‌ها در این مسیر، هدف اصلی خود را پیدا می‌کنند و درگیر اتفاقات عجیبی می‌شوند. این بازی اگر چه از نظر داستانی، مستقل است اما ارجاعات زیادی هم به نسخه پیشین دارد.

پوچ گرایی و اگزیستانسیالیسم، از مضامین داستان این بازی است و اکثر ماموریت‌های فرعی، به یک تراژدی ختم می‌شوند. بازی NieR: Automata دارای 26 پایان مختلف است و از سیستم مبارزه درخشانی بهره می‌برد. این بازی کم نظیر را می‌توانید بر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 تجربه کنید.

– بازی Fire Emblem: Three Houses

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 89

در این بازی، سه خاندان بزرگ وجود دارد و شما در نقش یک معلم، باید انتخاب کنید که برای کدام یک تدریس کنید. این سه خاندان در ادامه وارد جنگ هم می‌شوند تا اوضاع پیچیده‌تر شود. این نسخه از سری «فایر امبلم» دارای خط داستانی عمیقی است و شخصیت‌های برجسته‌ای دارد.

برگ برنده بازی، مبارزات پرجزئیات و مکانیک‌های استراتژی آن است و اگر احیانا با مشکلی رو به رو شوید، می‌توانید درجه سختی را کاهش دهید. این بازی اعتیادآور، مشخصا با الهام از مجموعه پرسونا ساخته شده و اگر آن سری را تجربه کرده‌اید، این بازی هم برای شما رضایت بخش خواهد بود.

– بازی The Legend Of Heroes: Trails Of Cold Steel II

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 90

«افسانه قهرمانان» یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی است که متاسفانه چندان شناخته شده نیست و حداقل در کشورمان طرفداران زیادی ندارد اما اثر قابل دفاعی است.

در این میان، قسمت دوم Trails Of Cold Steel شاید یکی از مدرن‌ترین و بهترین قسمت‌های مجموعه باشد که هر نوع بازی دوستی با آن به راحتی ارتباط برقرار می‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید داستان این نسخه را به طور کامل متوجه شوید، باید به سراغ قسمت‌های اول، سوم و چهارم هم بروید. این آثار را می‌توانید بر روی پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی تجربه نمایید.

– بازی Xenoblade Chronicles

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 92

بازی «سرگذشت زنوبلید» در سال 2010 برای کنسول برای نینتندو وی (wii) انتشار یافت و اخیرا نسخه بازسازی آن برای کنسول سوییچ عرضه شده است. نسخه اصلی، میانگین امتیاز 92 را در سایت متاکریتیک به دست آورده که عدد قابل توجهی است. امتیازات نسخه ریسمتر نیز بالا است و اثر خوبی از آب در آمده. نسخه جدید، از نظر گرافیکی و صدا بهبودهای زیادی داشته و حتی یک بخش پایانی تازه نیز به داستان آن اضافه شده است.

چه طرفدار آثار ژاپنی باشید و چه از آن‌ها دوری کنید، بعضی از مجموعه‌های مشهور همانند فاینال فانتزی یا همین سرگذشت زنوبلید را هر گیمری باید حداقل یک بار تجربه کند.

– بازی Persona 4 Golden

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 93

این بازی در سال 2008 برای پلی استیشن 2 منتشر شد و در همان زمان، از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ نام برده می‌شد. نسخه «گلدن» در سال 2012 برای کنسول پلی استیشن ویتا و در سال 2020 برای رایانه‌های شخصی عرضه شد. این نسخه دارای پایان‌های جدید، اصطلاحات مختلف و تکسچرهای اچ دی است.

این بازی، شخصیت‌های متعددی دارد و ماجراجویی‌های چند نوجوان برای حل یک پرونده قتل را روایت می‌کند. قسمت چهارم هر آنچه که از ژانر نقش آفرینی ژاپنی بخواهید را داراست و یک تجربه کامل از این سبک ارائه می‌دهد. بازی Persona 4 Golden چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم پلی، اثر قابل توجهی به حساب می‌آید.

– بازی Persona 5 Royal

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

  • امتیاز متاکریتیک: 95

بازی پرسونا 5 در سال 2017 عرضه شد و نسخه بهبود یافته آن در سال 2020 در دسترس طرفداران قرار گرفت. نام آن را احتمالا در فهرست‌های مختلف بهترین بازی‌های پلی استیشن، مشاهده کرده‌اید. نسخه «رویال» به اندازه کافی محتواها و تغییرات جدید دارد که طرفداران قدیمی را مجاب کند یک بار دیگر به تجربه قسمت پنجم بپردازند و در عین حال، آن قدر خوب است که تازه واردها را جذب دنیای پرسونا کند.

این نسخه از داستان‌های فرعی جدیدی هم بهره می‌برد که به خوبی در کنار محتواهای قدیمی قرار گرفته‌اند و به همان اندازه تاثیرگذار هستند. عناصر نقش آفرینی هم در نسخه رویال بهبود پیدا کرده‌اند و بازی به سطح ایده آل رسیده است. اگر قرار باشد فقط یک بازی نقش آفرینی ژاپنی را امتحان کنید، پرسونا 5 بهترین گزینه است و نباید از کنار آن عبور کرد.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*