گرافیکی ترین بازی های سال 2021

گرافیکی ترین بازی های سال 2021 که منتظرشان هستیم

اگر به عناوین گرافیک بالا علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با گرافیکی ترین بازی های سال 2021 که در انتظار آن‌ها هستیم، آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی گرافیکی ترین بازی های سال 2021 پرداخته‌ایم، آثاری که ادامه دهنده نسل جدید کنسول‌ها هستند و از نظر بصری، خیره کننده به نظر می‌رسند.

نزدیک به 4 ماه از سال 2021 گذشته اما هنوز آثار بزرگ چندانی منتشر نشده است. با این حال، عناوین مورد انتظار زیادی در راه هستند که می‌توانند هر کسی را حیرت‌زده کنند، از بازی دث لوپ که با یک سبک بصری جدید وارد میدان خواهد شد تا گرافیک پرجزئیات بازی‌هایی همچون هورایزن 2 (Horizon Forbidden West) و بلک میث (Black Myth: Wukong).

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

احتمالا از گیمرها زیاد شنیده‌اید که «گرافیک همه چیز نیست»؛ گرافیک شاید همه چیز نباشد اما برای بسیاری از بازی دوستان، اهمیت ویژه‌ای دارد و شاید به همین دلیل باشد که همه استودیوها و شرکت‌های بزرگ در تلاش هستند تا عناوین خود را از نظر گرافیکی ارتقا دهند و به تکنولوژی‌هایی همچون رهگیری پرتو (ری تریسینگ) مجهز کنند.

اگر شما هم از کسانی هستید که بر روی یک رایانه / لپ تاپ قدرتمند بازی می‌کنند یا کنسول‌های نسل نهم را خریداری کرده‌اند، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین و گرافیکی ترین بازی های سال 2021 آشنا شوید. ناگفته نماند که امسال، اکثر آثار از نظر گرافیکی پیشرفت داشته‌اند و مشخصا قادر نبودیم که همه آن‌ها را در این فهرست قرار دهیم.

– بازی Returnal

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

هاوس‌مارک (Housemarque) یک استودیوی نسبتا گمنام است که تاکنون تعدادی بازی‌ کوچک عرضه کرده اما پروژه بعدی آن‌ها یک اثر جاه‌طلبانه و بزرگ خواهد بود که نگاه‌ها به سوی آن خیره می‌شود. بازی «ریترنال»، یک شوتر سوم شخص است که از عناصر ترسناک روانشناختی بهره می‌برد. در داستان بازی، شخصیت اصلی در یک سیاره بیگانه و در یک حلقه زمانی (Time Loop) گرفتار شده و باید راهی برای نجات پیدا کند. همانند عناوین قبلی این استودیو، در طراحی اثر از رنگ‌های روشن استفاده شده اما این بار در تلفیق با محیط‌های ترسناک و نسبتا تیره. برداشت متفاوت این اثر از ژانر علمی تخیلی ترسناک می‌تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

از گرافیک خیره کننده این بازی هم نمی‌توان عبور کرد که در ویدیوهای منتشر شده، فراتر از انتظار به نظر می‌رسد و به معنای واقعی کلمه، با یک عنوان نسل جدید رو به رو هستیم. بازی Returnal در تاریخ 19 مارس 2021 (29 اسفند 1399) به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

– بازی Deathloop

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

احتمالا از دث لوپ زیادی شنیده‌اید؛ یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال که توسط استودیوی آرکین (Arkane Studios) ساخته شده، همان استودیوی محبوبی که عناوین درخشانی همچون دیس آنرد (Dishonored) و پری (Prey) را عرضه کرده است. این بازی تا اینجا نشان داده که از نظر گیم پلی و داستان فوق العاده است اما از نظر گرافیکی، با یک اثر منحصربه‌فرد رو به رو هستیم. این بازی از یک سبک هنری / بصری متفاوت استفاده می‌کند که کمی عجیب به نظر می‌رسد و شاید با سلیقه بعضی از مخاطبان سازگار نباشد.

بازی Deathloop ممکن است تبدیل به یک پدیده شود که برای تکنیک‌های جدید انیمیشنی و سبک متفاوت گیم پلی، مورد تحسین قرار می‌گیرد یا یک شکست بزرگ را تجربه خواهد کرد. با این حال، دث لوپ یکی از گرافیکی ترین بازی های سال 2021 به نظر می‌رسد و حالا تنها سوال این است که آیا سازندگان می‌توانند این سبک جدید را به درستی اجرا کنند یا خیر.

– بازی Resident Evil Village

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

قسمت هفتم «رزیدنت اویل» برای اولین بار از زاویه دوربین اول شخص استفاده می‌کرد که اتفاق تازه‌ای محسوب می‌شد و این تغییر ممکن بود جواب ندهد اما خوشبختانه نسخه مذکور عالی از کار درآمد و حتی یکی از بهترین‌های مجموعه لقب گرفت. پس از قسمت ششم که از هر نظر ناامید کننده بود، رزیدنت اویل 7 این سری را به ریشه‌هایش بازگرداند و حالا قسمت هشتم هم با رویکرد کاملا مشابه‌ای ساخته شده و البته طبق ادعای سازندگان، قرار است یکی از ترسناک‌ترین رزیدنت اویل‌هایی باشد که طرفداران به چشم دیده‌اند.

تاکنون چند ویدیو و یک نسخه آزمایشی از بازی منتشر شده که همگی از نظر گرافیکی فوق العاده هستند و به نظر می‌رسد که با یک شاهکار فنی رو به رو هستیم. بازی Resident Evil Village از نظر داستانی هم دنباله مستقیم قسمت قبلی به حساب می‌آید و شما را یک بار دیگر در نقش ایتان وینترز (Ethan Winters) قرار می‌دهد که به یک دهکده برفی قدم می‌گذارد تا دختر دزدیده شده‌اش را پیدا کند.

– بازی Hood: Outlaws & Legends

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

ماجراهای این بازی در دوران قرون وسطی اتفاق می‌افتد و شاهد مبارزات خونین و مناطق زیبایی خواهیم بود. بازی «هود» تا اینجا طرفداران پرشماری پیدا کرده و می‌توان انتظار داشت که آن‌ها را ناامید نکند. بازی از نظر طراحی شخصیت، محیط و مبارزات، راضی کننده به می‌رسد و با تشکر از قدرت سخت افزاری کنسول‌های نسل جدید، سازندگان موفق شده‌اند تا آن چیزی که در ذهن داشتند را به درستی توسعه دهند.

اگر از کسانی هستید که به عناوین تاریخی و قرون وسطایی علاقه‌مند هستند، این بازی را فراموش نکنید، چرا که احتمالا در سبک خودش، یکی از بهترین‌های سال خواهد بود. البته هرگز نمی‌توان با قاطعیت در مورد کیفیت نهایی اثر صحبت کرد.

– بازی Chorus

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

در دورانی که عناوین چند نفره آنلاین در اوج محبوبیت قرار دارند، تعداد بازی‌های تک نفره روز به روز کمتر می‌شود و این مسئله نگران کننده است. بازی «کُرِس» که شباهت‌هایی هم به بازی کنترل (Control) دارد، یکی از آن آثار داستانی تک نفره است که به شدت جذاب جلوه می‌کند، خصوصا از نظر جلوه‌های بصری. اگر به آثار علمی تخیلی و فضایی علاقه‌مند هستید، این بازی را به یاد داشته باشید.

بازی Chorus قرار است از تمام قدرت کنسول‌های نسل جدید استفاده کند و با نرخ 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد تا از نظر گرافیکی بیشتر شکوفا شود. اگر توسعه بازی به خوبی پیش برود و با تاخیر رو به رو نشود، به زودی شاهد عرضه آن برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 5 و همچنین کنسول‌های نسل هشتمی خواهیم بود.

– بازی Horizon Forbidden West

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

هورایزن زیرو داون به یکی از بهترین بازی های سال 2017 تبدیل شد و گرافیک آن بر روی پلی استیشن 4، باورکردنی نبود. حالا قسمت دوم آن برای پلی استیشن 5 در راه است که نظر گرافیکی، چند سر و گردن بالاتر از قسمت اول به نظر می‌رسد.

هورایزن 2 تا اینجا نشان داده که از نظر گیم پلی و داستان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قرار نیست یک اثر تکراری و ملال آور باشد. شما در این قسمت هم در نقش آلوی (Aloy) بازی می‌کنید که متوجه می‌شود یک ویروس ناشناخته در حال فراگیری منطقه است و باید جلوی آن را بگیرد. او باید به سواحل اقیانوس آرام سفر کند که گفته می‌شود مرکز اصلی شیوع ویروس مذکور است و در مقابل هیولاهای رباتیک تازه‌ای قرار خواهد گرفت. این بازی به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد اما می‌توان انتظار داشت که همانند قسمت اول، در نهایت برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه شود.

– بازی JETT: The Far Shore

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

این بازی هم یکی از آن عناوین بلندپروازانه و نوآورانه سال است که از یک سبک گرافیکی نوین استفاده می‌کند و تا اینجا هم نشان داده که می‌تواند در این بازار رقابتی شلوغ، خودنمایی کند. این بازی اگر چه کمی مینیمالیستی طراحی شده اما از تکنولوژی‌های تازه‌ای بهره می‌برد و دنیای آن دارای عمق بیشتری نسبت به آثار مشابه است.

این بازی تمرکز ویژه‌ای بر روی افکت‌ها، سایه‌ها و نورپردازی دارد و کافی است نگاهی به تصاویر آن بیندازید تا متعجب شوید. بازی JETT: The Far Shore از معدود آثاری است که می‌توان از گیم پلی یا داستان آن چشم پوشی کرد و تنها برای گرافیک به سراغ آن رفت.

– بازی Kena: Bridge Of Spirits

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

اگر به یاد داشته باشید، در مراسم رونمایی از کنسول پلی استیشن 5، چندین اثر تازه‌ برای اولین بار به نمایش گذاشته شدند که در میان آن‌ها، بازی «کِنا» توانست توجه بسیاری از بازی دوستان را به سوی خود جلب کند. این بازی ماجراجویی مستقل، داستان یک دختر کوچک را روایت می‌کند که باید ارواح کوچک گمشده را از دست هیولاها نجات دهد. هر کدام از این ارواح، قابلیت‌های مختلفی دارند که می‌توانید در بازی به کار بگیرید؛ آن‌ها حتی می‌توانند اشیا را حمل کنند.

این بازی اکشن ماجراجویی داستان محور، توسط استودیوی اِمبر لب (Ember Lab) ساخته شده و تا اینجا بر اساس ویدیوهای منتشر شده، می‌توان ادعا کرد که اثر از نظر جزئیات گرافیکی، یکی از بهترین‌های نسل جدید است. این بازی که یادآور آثار انیمیشنی دیزنی و پیکسار است، از نظر گرافیکی قطعا طرفداران را راضی خواهد کرد اما باید دید از نظر گیم پلی و عناصر داستانی چه عملکردی دارد.

– بازی Elden Ring

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

تقریبا دو سال قبل بود که شایعاتی از بازی جدید استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) انتشار یافت و در آن زمان گفته شد که این عنوان با همکاری نویسنده مجموعه بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی جورج آر.آر. مارتین ساخته خواهد شد. این اثر مرموز در نهایت در جریان نمایشگاه E3 2019 به صورت رسمی معرفی شد.

هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دست نیست اما سازندگان تایید کرده‌اند که برای طراحی آن، از اساطیر اسکاندیناوی الهام گرفته شده است و در آن می‌توانید به پادشاهی‌های مختلف سفر کرده و با نابودی پادشاهان مختلف، قدرت‌های آن‌ها را تصاحب کنید. تا اینجا تنها یک ویدیوی کوتاه از گیم پلی بازی منتشر شده اما بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد و فرام سافتور هم در چند سال اخیر نشان داده که نمی‌تواند یک اثر ضعیف یا بد تولید کند. با توجه به گرافیکی که اخیرا از نسخه بازسازی ارواح شیطانی (Demon’s Souls) و همچنین سکیرو (Sekiro: Shadows Die Twice) دیده‌ایم، می‌توان انتظار داشت که بازی Elden Ring هم تحسین برانگیز باشد.

– بازی GhostWire: Tokyo

گرافیکی ترین بازی های سال 2021

و در نهایت به بازی «گوست وایر» می‌رسیم که می‌تواند از نظر گرافیکی، در کنار نسخه رایانه‌های شخصی سایبرپانک 2077 قرار بگیرد و چه بسا، از آن بهتر هم باشد. در این اثر، به یک توکیوی متفاوت قدم خواهید گذاشت، شهری که به شکلی خارق العاده‌ طراحی شده و هر کسی را مجذوب خودش می‌کند.

شخصیت‌ها و مردم عادی شهر، به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و بازی از نظر گیم پلی هم کیفیت قابل توجهی دارد. این بازی آن قدر زیبا است که شاید گاهی محو جذابیت مناطق مختلف آن شوید و نتوانید بر روی مبارزات تمرکز کنید. این بازی دارای طراحی واقع گرایانه‌ای است و از رنگ‌ بندی‌های ویژه‌ای در توسعه محیط آن استفاده شده تا حس و حال مدرنی به مخاطب بدهد. اگر گرافیک برای شما کافی نیست، بازی GhostWire: Tokyo از نظر داستانی هم امیدوار کننده به نظر می‌رسد و می‌تواند به یکی از بهترین‌های سال تبدیل شود.

منتظر کدام یک از عناوین فهرست گرافیکی ترین بازی های سال 2021 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*