کسب وکارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی خواستار رفع محدودیت ‌استارتاپ‌های بخش تامین محصولات دارویی شد

اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کرد تا محدودیت ‌استارتاپ‌های بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC برطرف شود.

اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی طی نامه‌ای خطاب به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور از وی درخواست کرد تا محدودیت‌های استارتاپ‌های فعال در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC رفع شود. در ادامه، متن درخواست اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را مطالعه می‌کنید.

استارتاپ‌ها یکی از قهرمان‌های اصلی مبارزه با بیماری در کشور

بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در حال حاضر پیک چهارم همه‌گیری ویروس کرونا در ایران نیز آغاز شده و در این مدت استارتاپ‌ها با هوشمندسازی خدمات مورد نیاز مردم توانستند به یکی از قهرمان‌های اصلی مبارزه با بیماری در کشور تبدیل شوند. استارتاپ‌های فناوری توانستند بخش مهمی از نیازها و فعالیت‌های روزمره مردم را در این شرایط سخت ساماندهی کنند، از حوزه‌ی آموزش گرفته تا تامین مایحتاج ضروری، همگی در کاهش رفت‌وآمدهای غیر ضروری تاثیر چشمگیری داشتند.

در این میان استارتاپ‌هایی که در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC (بدون نیاز به نسخه) و اقلام بهداشتی فعالیت داشتند توانستند مراجعات حضوری به یکی از پرریسک‌ترین نقاط آلوده به ویروس را ساماندهی کنند. شبکه‌های بهداشتی و داروخانه‌ها جزو اماکن پر رفت‌وآمدی به شمار می‌روند که احتمال رفت و آمد افراد مبتلا به کرونا در آنها نسبت به سیار نقاط بیشتر است. به نقل از CNN، طبق مطالعات دانشکده بهداشت عمومی (School of Public Health) دانشگاه واشنگتن (University of Washington)، کار در داروخانه به عنوان دومین شغل پرخطر در زمان کرونا محسوب می‌شود. سران دولت، به ویژه شخص جنابعالی، پیش از همه متوجه اهمیت فعالیت استارتاپ‌ها در این دوران شده‌اید و از همین رو بارها در جلسات مشترک با ستاد ملی مقابله با کرونا قویا بر لزوم حمایت از فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین در راستای کمک به در خانه ماندن مردم تاکید کرده‌اید.

مقام معظم رهبری خواستار تداوم فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت

اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی در نامه خود به نام‌گذاری سال 1400 از سوی رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره داشت و تاکید کرد مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های مهم سال ۹۹ خود به اقدامات انجام شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت به ویژه در دوران کرونا اشاره کردند و خواستار کمک به تداوم فعالیت این بخش شدند.

وجود اراده محکم در مقابل هر نوع تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی

اتحادیه کسب وکارهای مجازی در ادامه به موضوع استنکاف سازمان غذا و دارو از درخواست کمیته حمایت از کسب‌وکار و معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای بازنگری دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روز نشده در مورد استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی اشاره کرد و ادامه داد:

استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی به عنوان تنها نهاد قانونی در این حوزه هستند، با برخی دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روز نشده توسط سازمان غذا و دارو مواجه‌اند که اجازه هرگونه فعالیتی را از آن‌ها سلب کرده است و متاسفانه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای فراوان با این سازمان نیز به نتیجه‌ای نرسیده است. این موضوع این ظن را تقویت می‌کند که اراده‌ی محکمی در مقابل هرگونه تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی وجود دارد و سلامت مردم قربانی منافع صنفی گروه خاصی از جامعه شده است. شایان ذکر است که کمیته حمایت از کسب‌وکار (کمیته ماده ۱۲ قانون احکام دائمی) با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نهادهای ذی‌ربط دیگر در این مورد تشکیل جلسه داده و از سازمان غدا و دارو درخواست کرده که ضوابط مربوطه را بازنگری یا طراحی کند و این سازمان از درخواست این کمیته نیز تا امروز استنکاف کرده است.

آماده خدمت‌رسانی در بستری کاملا شفاف هستیم

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در ادامه عنوان کرد از جنابعالی خواستار دستور رفع محدودیت‌ها هستیم و اعلام می‌کنیم آماده خدمت‌رسانی در بستری کاملا شفاف هستیم. با تکیه بر خدمات این بخش می‌توان حضور فیزیکی در داروخانه‌ها را به میزان چشمگیری کاهش داد و دغدغه مردم را در تامین محصولات بهداشتی و دارویی برطرف کرد. پلتفرم‌های ارسال محصولات داروخانه‌ای فروشنده دارو نیستند، بلکه اقلام بهداشتی و دارویی‌ را با همکاری داروخانه‌ها به صورت مستقیم و با نظارت مسئولین فنی از خود داروخانه به مشتری تحویل خواهند داد. این پلتفرم‌ها سعی دارند فرآیند ارسال محصولات بهداشتی و دارویی را به‌گونه‌ای انجام دهند تا نگرانی‌های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت کاهش پیدا کند و در عین حال در پیک چهارم کرونا سهم زیادی در کاهش رفت‌وآمدهای غیر ضروری و حفظ جان میلیون‌ها انسان داشته باشند.

اتحادیه کشوری‌ کسب‌وکارهای مجازی در پایان خاطرنشان کرد امیدواریم در این شرایط سخت بیش از پیش شاهد همراهی و همدلی با استارتاپ‌های خدمت‌رسان به مردم باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*