حسگر ToF در گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

سامسونگ حسگر ToF را به سیستم دوربین گلکسی S22 اضافه نخواهد کرد

سامسونگ تصمیم گرفته مثل نسل قبل، در سیستم دوربین گلکسی اس ۲۲ نیز از حسگر ToF استفاده نکند و همچنان از فوکوس خودکار لیزری استفاده کند.

رسانه کره‌ای ET News گزارش داده است که حسگر سه بعدی وقت پرواز (ToF) راهی به سیستم دوربین پرچمدار سال آینده سامسونگ، گلکسی اس ۲۲ نخواهد داشت. سامسونگ پیشتر در گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ 5G و اس ۲۰ اولترا خود از یک حسگر ToF استفاده کرده بود. اما به یکباره تصمیم گرفت از سیستم ساده فوکوس خودکار لیزری در گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا خود استفاده کند؛ به اعتقاد سامسونگ، این جابجایی هیچ تأثیری در استفاده کاربران ندارد. به همین همین خاطر گلکسی اس ۲۱ اولترا هم بدون این حسگر عرضه شد و قرار است همین تصمیم درباره گلکسی اس ۲۲ نیز گرفته شود.

سامسونگ: حسگر ToF برتری خاصی از فوکوس خودکار لیزری ندارد

منابع نزدیک به کمپانی سامسونگ می‌گویند، این شرکت بعد از آنکه اپل حسگر ToF را به گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس آورد، تصمیم گرفت که بار دیگر این حسگر را به گوشی نسل آینده خودش اضافه کند. اما بعد از بررسی‌های لازم و دریافت بازخورد مشتریان (کاربران می‌گویند عملکرد سیستم لیزری خوب است) به این نتیجه رسید که به جای ToF، از یک سیستم ساده‌تر استفاده کند.

این روی فعالیت شرکت Samsung LSI که چند ماه پیش از نخستین سنسور وقت پرواز خود به نام Vizion 33D رونمایی کرد، تأثیر خواهد گذاشت. این تصمیم سامسونگ باعث می‌شود سفارش تولید سنسور ToF بیشتری را دریافت کند و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشد. بعداز تصمیم اپل، گوشی‌سازهای چینی به شدت خواهان قرارگیری حسگرهای ToF در محصولات خود شده‌اند.

حسگر ToF سامسونگ Vision 33D

حسگر Samsung LSI TOF 33D

در حال حاضر شرکت سونی با تأمین حسگر ToF آیفون‌ها و آیپدهای اپل و البته محصولات دیگر تولیدکنندگان، پادشاه این بخش از بازار است. وقتی میلیون‌ها گوشی گلکسی سال آینده نیازی به استفاده از این حسگر نداشته باشند، در نتیجه Samsung LSI می‌تواند در فروش با سونی رقابت کند و حتی تاج پادشاهی را از آن برباید.

یک حسگر وقت پرواز مثل یک دوربین سه بعدی عمل می‌کند؛ آن فاصله‌ی اشیاء را برای ساخت یک نقشه مبتنی بر عمق اندازه‌گیری می‌کند (سامسونگ از یک سنسور ToF با رزولوشن ۰.۳ مگاپیکسل در گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا استفاده کرده بود). در سمتی دیگر سیستم فوکوس خودکار لیزری مثل یک پیکسل واحد عمل می‌کند؛ بنابراین فقط به عملکرد فوکوس خودکار کمک خواهد کرد. گفتنی است که از نقشه مبتنی بر عمق برای جدا کردن سوژه از پس زمینه در عکس‌های پرتره استفاده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*