سطل زباله اندروید ۱۲

سطل زباله اندروید 12 با ویژگی‌های جدید از راه می‌رسد

سطل زباله اندروید 12 – (Trash Can) می‌تواند به یکی از ویژگی‌های پرطرفدار این نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل تبدیل شود.

رایانه‌های ویندوزی و مک مدت‌ها است که از این ویژگی برخوردار هستند و حالا به نظر می‌رسد که گوگل نیز قصد دارد سطل زباله اندروید 12 را به مکانی برای نگهداری فایل‌های غیر مورد نیاز پیش از حذف همیشگی آن‌ها تبدیل کند.

سطل زباله، ویژگی جدید اندروید 12

سطل زباله اندروید ۱۲

وب‌سایت  XDA-Developers متوجه حضور کدهایی در آخرین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 12 شده است که نشانگر تلاش گوگل برای افزودن قابلیت سطل زباله به نسخه جدید اندروید است تا کاربران بتوانند فایل‌های حذف شده گوشی اندرویدی خود را بازیابی کنند. تصویر منتشر شده از برنامه مدیریت فایل گوگل نشان می‌دهد که با استفاده از این ویژگی، کاربران قادر خواهند بود پیش از حذف کردن همیشگی فایل‌ها، حجم فایل‌های موجود در سطل زباله را مشاهده کنند. فایل‌های موجود در سطل زباله گوشی پس از ۳۰ روز به صورت خودکار حذف خواهند شد.

علاوه بر این به نظر می‌رسد که گوگل در نظر دارد به منوی حافظه ذخیره‌سازی اندروید 12 (تنظیمات > حافظه ذخیره‌سازی)، موردی به نام زباله اضافه کند که با انتخاب کردن آن، میزان حجم فایل‌های موجود در سطل زباله نشان داده می‌شود و همچنین به کاربر اجازه می‌دهد همه‌ی فایل‌های موجود در سطل زباله را حذف کند. هنوز مشخص نیست آیا کاربران قادر خواهند بود همانند پوشه سطل زباله در برنامه مدیریت فایل گوگل، فایل‌های موجود را بازیابی کنند یا خیر.

سطل زباله اندروید ۱۲

در حال حاضر اکثر فایل‌های حذف شده در اندروید توسط برنامه‌های مدیریت فایل پنهان (Hidden) می‌شوند و به جای قرار گرفتن در یک سطل زباله سیستمی، در مسیر اولیه خود قرار می‌گیرند. XDA-Developers بر این باور است که ویژگی سطل زباله جدیدترین نسخه اندروید به گستردگی یک سطل بازیافت سیستمی نخواهد بود. هرچند گوگل نقشه‌های زیادی برای سطل زباله در این نسخه از اندروید دارد.

کنفرانس توسعه دهندگان  Google I/O که به صورت مجازی در ۲۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد، اطلاعات بیشتری را در مورد اندروید 12 و ویژگی های آن در اختیار ما قرار خواهد داد.

نظر شما کاربران گجت نیوز در این مورد چیست؟ آیا تصمیم گوگل برای اضافه کردن سطل زباله به سیستم عامل اندروید را ضروری تلقی می‌کنید؟