فناوری 6G

رئیس هواوی از راه‌اندازی فناوری 6G تا سال 2030 خبر داد

رئیس دوره‌ای شرکت هواوی اعلام کرد این شرکت تا سال 2030 شبکه‌های فناوری 6G خود را راه‌ندازی می‌کند که از فناوری 5G حدود 50 برابر سریع‌تر خواهد بود.

Xu Zhijun، رئیس دوره‌ای شرکت هواوی در کنفرانس تحلیلگران جهانی این شرکت در شنژن، استان گوانگدونگ در جنوب چین عنوان کرد هواوی قصد دارد شبکه‌های 6G خود را در سال 2030 راه‌اندازی کند که سرعت آن از فناوری 5G حدود 50 برابر بیشتر خواهد بود. وی افزود به‌زودی در خصوص 6G مقاله‌ای از طرف این شرکت منتشر خواهد شد.

راه‌اندازی فناوری 6G تا سال 2030 توسط هواوی

حوزه ارتباطات به عنوان یکی از نقاط قوت شرکت هواوی محسوب می‌شود؛ زیرا این غول چینی هم‌اکنون در حوزه 5G از رقبای خود به میزان چشمگیری جلوتر بوده و اکنون با تحقیق و توسعه روی فناوری 6G بار دیگر قدرت خود را در این حوزه به رخ کشیده است. کوی بائوگوئو، معاون دانشکده اطلاعات دانشگاه Tsinghua مدتی قبل اعلام کرد سرعت شبکه 6G با تاخیر کمتر از 100 میکروثانیه به حدود 1000 گیگابایت در ثانیه خواهد رسید و به همین دلیل سرعت این فناوری نسبت به شبکه‌های 5G حدود 50 برابر بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این، فناوری 6G از لحاظ سرعت اوج، تراکم اتصال، تحرک، تاخیر، تراکم ترافیک، بازده طیف و قابلیت موقعیت نیز نسبت به 5G در سطح بسیار بالاتری قرار خواهد داشت. البته سرعت بسیار بالا فقط یکی از ویژگی‌های فرعی 6G محسوب می‌شود؛ چراکه کارشناسان بر این باورند شبکه 6G می‌تواند یک دنیای کاملا متصل بی‌سیم زمینی و ارتباطات ماهواره‌ای را به وجود آورد. همچنین این فناوری باعث ایجاد یک پوشش جهانی یکپارچه خواهد شد.

طبق اعلام کارشناسان، شبکه 6G تمام ضعف‌های فعلی شبکه 5G در خصوص اتصالات مشکل‌دار با سرعت بالا را برطرف خواهد ساخت و سرعت پشتیبانی شده آن از 1000 کیلومتر نیز فراتر خواهد رفت؛ از این رو علاوه بر گسترش بدون مشکل راه‌آهن سریع‌السیر، شاهد آسان‌تر شدن سفرهای هوایی بر بستر 6G خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*