ایرفون JBL Reflect Mini NC

بررسی تخصصی ایرفون JBL Reflect Mini NC

در این مقاله به بررسی تخصصی ایرفون ورزشی وایرلس JBL Reflect Mini NC خواهیم پرداخت. این ایرفون یکی از محصولات شرکت جی بی ال است که برای استفاده روزانه و مخصوصا استفاده هنگام ورزش و فعالیت‌های بدنی طراحی شده است.

با تهران اسپیکر همراه باشید:

قبل از اینکه با این ایرفون ورزشی جی بی ال آشنا شویم، ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازیم که بطور کلی یک هدفون یا ایرفون ورزشی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که به عنوان یک هدفون ورزشی ایده‌آل بتوان در هنگام ورزش و دویدن و انواع فعالیت‌های بدنی از آن استفاده کرد.

ویژگی‌های یک هدفون ورزشی ایده آل:

JBL Reflect Mini NC

صدای با کیفیت:

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید هر نوع هدفونی از جمله هدفون ورزشی، توجه به کیفیت صدا و شفافیت و وضوح صدا و پخش بیس مورد قبول می‌باشد. در خرید هدفون ورزشی این فاکتور بهتر است بسیار مورد توجه قرار بگیرد زیرا افرادی که اهل ورزش مداوم هستند، به این نکته آگاه هستند که بیس عمیق و صدای با کیفیت موسیقی چه تاثیری در ذهن و روحیه فرد و سرعت و قدرت انجام حرکات ورزشی ایجاد می‌کند.

پس به عنوان اولین فاکتور مهم در انتخاب هدفون ورزشی مناسب و یا هر نوع هدفون دیگری، پیشنهاد می‌کنیم حتما از کیفیت صدای محصول انتخابی خود مطمئن شوید.

اتصالات بی سیم:

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب هدفون ورزشی مناسب این است که هدفونی که استفاده می‌کنیم، به روش وایرلس و بی سیم به گوشی یا سایر دستگاه‌های هوشمند ما متصل شود.

تصور کنید که از طریق کابل گوشی خود را به هدفونتان وصل کنید. در این صورت محدودیت بسیار زیادی در انجام حرکات ورزشی و حتی دویدن خواهید داشت. پس اتصال وایرلس و بهترین و ساده‌ترین آنها یعنی اتصال از طریق بلوتوث، می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم برای خرید یک هدفون ورزشی باشد.

هدفون‌های مدل داخل یا روی گوشی:

سومین فاکتور مهم در خرید هدفون ورزشی ایده آل، توجه به مدل و نوع هدفون و نوع قرارگیری آن در گوش است. مطمئنا هدفون‌هایی که روی گوش قرار می‌گیرند که به “هدست” نیز معروف هستند و همچنین هدفون‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند، می‌توانند جزو بهترین گزینه‌ها باشند.

هدفون‌های روی گوشی بهتر است از نوعی باشند که در بند هدفون از بالای سر عبور می‌کند.

همچنین هدفون‌های داخل گوش انواع متنوعی نیز دارند و در مدهای سیم دار مثل انواع هندزفری و مدل‌های بی سیم مثل انواع ایرفون‌ها و ایربادها در بازار موجود هستند. پیشنهاد ما برای هدفون ورزشی داخل گوشی، مدل‌های بی سیم یا “ایرفون”‌ها هستند که به راحتی داخل گوش قرار می‌گیرند و هیچ نوع کابل و سیم اضافی و دست و پا گیر ندارند و اگر از برندهای معتبر خریداری نمایید، به هیچ عنوان در طول ورزش و فعالیت بدنی از گوش شما خرج نمی‌شوند.

JBL Reflect Mini NC

خارج نشدن ایرفون‌ها از گوش در طول ورزش:

در واقع یکی از فاکتورهای مهم در خرید ایرفون‌های ورزشی توجه به این نکته است که در طول مدت ورزش، ایرفون از گوش ما خراج نشود. اما پی بردن به این نکته مستلزم آن است که شما قبل از خرید بتوانید به مدت چند ساعت با ایرفون انتخابی خود ورزش کنید و این امر امکانپذیر نیست.

اما راه پیشنهادی ما برای اطمینان از داشتن ایرفونی که از گوش خارج نشود این است که از یک برند معتبر که ایرفون‌هایی ارگونومیک و سازگار با ساختار گوش و سر انسان طراحی می‌کند، خرید کنید.

برندهایی مثل جی بی ال، بیتس، سنهایزر و… جزو برندهایی هستند که محصولاتی با ساختار ارگونومیک طراحی می‌کنند.

برای خرید این محصولات در ایران می‌توانید به فروشگاه اینترنتی تهران اسپیکر مراجعه نمایید.

مدت زمان کارکرد باتری هدفون:

فاکتور بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه نمایید، نوع باتری هدفون و مدت زمان شارژ و کارکرد باتری است. طبیعتا تمامی هدفون‌های وایرلس از نوع باتری دار هستند و باید قبل از شروع ورزش از میزان شارژ باتری هدفون خود باخبر باشید.

برخی از هدفون‌ها دارای قابلیت شارژ سریع می‌باشند و با چند دقیه شارژ کردن، به مدت چنین ساعت موزیک پخش می‌کنند و در مواقع اضطراری شما را تنها نمی‌گذارند.

اکثر هدفون‌های وایرلس دارای باتری لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری هستند که مدت طولانی‌تری کار می‌کنند و سریع تر از سایر باتری‌ها شارز می‌شوند.

پس حتما در هنگام خرید از نوع باتری و مدت زمان شارژ و کارکرد آن اطلاعاتی را کسب کنید.

بدنه ضد آب هدفون:

همانطور که می‌دانید فعالیت‌های ورزشی با تعریق همراه است پس در انتخاب هدفون ورزشی مناسب باید به ضد آب بودن بدنه هدفون نیز توجه کنیم.

الته امروزه انوع مختلفی از هدفون‌ها با بدنه ضد آب با استانداردهای مختلف، بدنه ضد پاشش آب، بدنه ضد گردوغبار و حتی بدنه ضد رطوبت نیز در بازار موجود هستند.

اینکه شما ترجیح دهید از چه نوع هدفونی با چه میزانی از ضد آب بودن استفاده کنید، بستگی به میزان فعالیت بدنی شما و نوع ورزشی دارد که قرار است انجام دهید.

حتی امروزه هدفون‌هایی تولید می‌شوند که کاملا ضدآب بوده و مناسب برای ورزشکارانی هستند که به فعالیت‌های ورزشی آبی می‌پردازند.

وزن سبک هدفون ورزشی:

بدیهی است که در هنگام خرید هدفون ورزشی باید به وزن هدفون نیز توجه کنیم. تحمل یک هدفون سنگین در هنگام فعالیت بدنی و حتی یک پیاده‌روی ساده می‌تواند باعث خستگی جسمی و دردهای عضلانی در قسمت گردن و سر و شانه شود.

پس بهتر است از هدفون هایی با وزن کمتر از 500 گرم در هنگام ورزش و فعالیت بدنی استفاده کنیم.

بدنه بادوام:

داشتن بدنه ای بادوام نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید هدفون ورزشی می‌باشد. بیشتر هدفون‌ها بدنه ای جنس پلاستیک فشرده دارند و دوام نسبی خوبی را دارا هستند اما اگر رشته ورزشی شما جزو ورزش‌های سنگین و پرخطر است، بهتر است توجه بیشتری را به این فاکتور نشان دهید و هدفونی با بدنه بسیار مقاوم انتخاب کنید.

حال که با فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید یک هدفون ورزشی مناسب و ایده آل آشنا شدیم، می‌توانیم دقیق‌تر و با جزییات بیشتر به بررسی ایرفون ورزشی JBL Reflect Mini NC بپردازیم. در ادامه با بررسی این ایرفون ورزشی با ما همراه باشید.

این ایرفون از برند جی بی ال یکی از محصولات ایده‌آل این شرکت برای استفاده ورزشی است که علاوه بر داشتن فاکتورهایی که در بالا اشاره کردیم، دارای امکانات و تکنولوژی‌های بسیار زیادی است که راحتی وآسایش کاربران را در هنگام ورزش فراهم می‌کند.

ویژگی‌های کلی ایرفون ورزشی JBL Reflect Mini NC :

  • طراحی زیبا و حرفه‌ای مناسب استفاده‌ی ورزشکاران
  • امکان اتصال از طریق بلوتوث ورژن 5.1
  • درایورهای 6 میلی متری پریمیوم دینامیک
  • دارای صدای مخصوص JBL Signature Sound
  • تکنولوژی Active Noise Canceling با Smart Ambient
  • باله گوش قابل تنظیم برای قرارگیری مناسب درون گوش
  • اتصال به دستیار صوتی داخلی با آمازون الکسا و دستیار Google
  • بدنه‌ی ضدآب و ضدتعریق با گواهی بین المللی IPX7
  • تماس‌های استریو بدون مکث و با مکث خودکار
  • امکان اتصال دوگانه همراه با همگام سازی
  • استفاده از یکی از گوشی‌ها به صورت مستقل
  • دارای اپلیکیشن مخصوص My JBL Headphones برای مدیریت بهتر
  • 7 ساعت پخش موسیقی ، 21 ساعت همراه با کیف شارژ USB-C

طراحی زیبا و حرفه‌ای مناسب استفاده‌ی ورزشکاران:

همانطور که در ویژگی‌های یک ایرفون ورزشی ایده آل ذکر کردیم، طراحی ارگونومیک یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب ایرفون مناسب است. ایرفون JBL Reflect Mini NC نیز دارای ساختاری ارگونومیک و سازگار با آناتومی گوش است و طوری طراحی شده که در طولانی مدت هیچ مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند. علاوه بر ارگونومیک و راحت بودن این ایرفون، طراحی زیبا و ساده آن مطابق با تمامی سلیقه‌هاست و تنها یک ایرفون کوچک با لوگوی برند جی بی ال در گوش شما نمایان می‌شود.

امکان اتصال از طریق بلوتوث ورژن 5.1:

همانطور که به مرور ویژگی‌های این ایرفون ورزشی جی بی ال را بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که چقدر این ایرفون مطابق با معیارهایی است که در ابتدای مقاله در مورد یک ایرفون ورزشی ایده آل مطرح کردیم.

اتصال وایرلس از طریق بلوتوث نیز یکی از مزایای این ایرفون است که انجام حرکات ورزشی را با حذف اتصالات سیمی دست و پا گیر برای ما آسان می‌کند. در واقع در حین ورزش کردن تنها صدای موسیقی با ما همراه خواهد بود و ممکن است حتی وجود هدفون را در گوش خود احساس نکنیم.

درایورهای 6 میلی متری پریمیوم دینامیک:

استفاده از درایورهای 6 میلی متری دینامیک در این ایرفون باعث افزایش کیفیت و حجم صدا می‌شود. به طور کلی Reflect Mini NC صدایی گرم و کامل ارائه می‌دهد و پاسخ باس قدرتمندی را برای شنیدن لذت بخش صدا فراهم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. پایه بیس کاملاً عمیق پایین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود، که برای گوش دادن به موسیقی الکترونیک یا هیپ هاپ بسیار مناسب است. در عین حال، بیس پایین خیلی سنگین نیست و به اندازه کافی جمع و جور است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تولیدات باس را با قدرت تولید کند و هیجان زیادی در هنگام ورزش ایجاد کند. اما این گوشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای صداهای نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر محتوای گفتاری و فیلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیز مناسب هستند، زیرا صداها به شکلی طبیعی و زنده ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند، بدون اینکه تمرکز بیش از حد به نظر برسند. اگرچه در حجم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بالاتر تمایل به تأکید بیش از حد وجود دارد، اما دامنه فرکانس بالا در مناطق فوقانی کاهش محسوسی ندارد و صدا با ثبات و شفافیت تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. از نظر کدک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صوتی، این هدفون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سیم از استاندارد بلوتوث SBC و همچنین از فرمت AAC با کیفیت بالاتر پشتیبانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، اما فاقد aptX هستند.

دارای صدای مخصوص JBL Signature Sound:

استفاده از تکنولوژی JBL Signature Sound در این ایرفون که تکنولوژی مخصوص برند جی بی ال برای پخش صدایی شفاف با وضوحی بیشتر از حد نرمال است، باعث جذابیت بیشتر این محصول می‌شود. در واقع این تکنولوژی باعث افزایش حجم و وضوح و هیجان صدا می‌شود و موزیک‌هایی را که قبلا شنیده‌اید، بصورت متفاوت‌تر و با صدایی با کیفیت‌تر و شفاف‌تر تجربه خواهید کرد.

تکنولوژی Active Noise Canceling با Smart Ambient:

هدفون ورزشی داخل گوش JBL Reflect Mini NC بهترین لوازم جانبی برای استفاده شما در ورزش است. سیستم نویز کنسلینگ فعال به شما امکان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد تا هنگام فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ورزشی خود بدون حواس پرتی متمرکز باشید. همچنین فناوری Smart Ambient شما را از محیط اطراف آگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند یا به شما امکان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد با یک دوست چت کنید. با استفاده از فناوری Ambient Aware بدون ایجاد یک صدای قابل درک در پس زمینه، صداهای خارج را از طریق میکروفون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های یکپارچه به صورت تمیز تقویت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. حالت محیط صدای تنظیم شده را حفظ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و باعث افزایش درک کلی خارجی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، در حالی که عملکرد Talkthru با کاهش سطح پخش، تقویت صدای خاص مکالمه را امکان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. هر یک از گوشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هدفون، بلافاصله و به طور مستقل متصل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، بنابراین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با یکی از آنها تماس بگیرید و عملکردهای منحصر به فرد را به چپ و راست اختصاص دهید.

باله گوش قابل تنظیم برای قرارگیری مناسب درون گوش:

برای اطمینان از تناسبی پایدار در گوشی‌های ایرفون در هنگام فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ورزشی، این ایرفون Reflect Mini NC به EarWings مجهز هستند که مانند ایرتیپ‌ها در سه سایز عرضه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند در هر ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند.

این قابلیت انعطاف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیری، یک تناسب راحت را ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، به ویژه از آنجا که بال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها فشار کانال شنوایی را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند. طراحی این هدفون داخل گوش بدین گونه است که باید آنها را به داخل گوش بچرخانید و توجه داشته باشید که در ابتدا نیاز به مراقبت و توجه خاصی دارد، اما به زودی می‌توان طرز کار با آنها را یاد بگیرید و عادت کنید. محفظه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها کمی بیرون از گوش قرار می گیرند، بنابراین اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید این هدفون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سیم را زیر کلاه بگذارید، نباید کلاه شما خیلی محکم باشد تا احساس راحتی داشته باشید.

اتصال به دستیار صوتی داخلی با آمازون الکسا و دستیار Google:

اتصال به دستیارهای صوتی نیز یکی از امکانات ایرفون Reflect Mini NC است که کار شما را در استفاده از ایرفون ساده‌تر می‌کند و هر لحظه به هر موسیقی‌ای که دلخواهتان است می‌توانید دسترسی داشته باشید و کنترل‌ها و تنظیمات لازم را به راحتی روی ایرفون خود اعمال کنید.

بدنه‌ی ضدآب و ضدتعریق با گواهی بین المللی IPX7:

با شرح ویژگی‌های بیشتری از این محصول، متوجه می‌شوید که JBL Reflect Mini NC یکی از بهترین ایرفون‌های ورزشی است که تمامی ویژگی‌های یک هدفون ورزشی ایده آل و منحصربه‌فرد را دارا می‌باشد. یکی از مزایای مهم این محصول هم بدنه ضدآب آن است که دارای بالاترین استاندارد است و حتی برای ورزش‌های آبی مثل شنا یا اسکی روی آب نیز می‌توانید از آن استفاده کنید و نگران خیس شدن هدفون خود نباشید.

گرچه جی بی ال برندی مشهور و شناخته شده در زمینه تولید اسپیکر و هدفون‌هایی با بدنه ضدآب است و مهارت و کیفیت طراحی خود را در تولید محصولات ضد آب یا ضد پاشش آب به دنیا ثابت کرده است.

امکان اتصال دوگانه همراه با همگام سازی:

هدفون JBL Reflect Mini NC ، در صورت متصل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شدن با دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های Android و iOS ، یک محدوده پایدار نه متری را ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که با باز شدن بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی، مستقیماً انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سیستم را روشن کرده و به طور خودکار در حالت اتصال قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند. در حالی که دوباره قرار دادن آنها در شارژر، آنها را خاموش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. برای روشن و خاموش کردن هدفون به صورت دستی هیچ راهی وجود ندارد که کمی غیر عملی به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد. با این حال، یک حالت مونو دو طرفه پشتیبانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، بنابراین هنگام استفاده از هدفون بین سمت چپ و راست یک انتخاب آزاد وجود دارد. ویژگی خوب دیگر این هدفون، عملکرد شروع یا توقف خودکار درون گوش است که هنگام برداشتن یک گوشی، پخش را متوقف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این را می‌توان از طریق برنامه نیز فعال و غیر فعال کرد. عملکرد کنترل لمسی دقیق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با نیازهای شخصی شما در یک چارچوب از پیش تعیین شده تطبیق داده شود.

یک ضربه در گوشی سمت راست پخش را کنترل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، در حالی که برای پرش به جلو از دو ضربه و برای برگشتن، از ضربه زدن سه گانه استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. در همین حال، ضربه زدن به سمت چپ بین ANC ، حالت آگاه از محیط و صدای اصلی تغییر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و با دو ضربه، عملکرد Talkthru روشن و خاموش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. تماس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تلفنی نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با دو بار ضربه زدن پذیرفته شده و یا پایان یابند و این کار را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان در دو سوی چپ یا راست هدفون انجام داد. فعال کردن دستیارهای صوتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند از طریق فشاردادن کنترل انجام شود و اگر کنترل صدا از طریق برنامه از قبل تنظیم شده باشد، در هر زمان با نگه داشتن سطح هدفون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با دستیار صوتی ارتباط برقرار کنید.

دارای اپلیکیشن مخصوص My JBL Headphones برای مدیریت بهتر:

از طریق اپلیکیشن مخصوص هدفون‌های جی بی ال به نام My JBL Headphones می‌توانید همه تنظیمات دلخواهتان را روی هدفون پیاده کنید. در واقع با در دست گرفتن گوشی کنترل‌های لازم را همانند یک ریموت کنترل همه کاره روی هدفونتان اعمال کنید.

7 ساعت پخش موسیقی ، 21 ساعت همراه با کیف شارژ USB-C:

ظرفیت 50 میلی آمپر ساعتی باتری لیتیوم یونی این ایرفون به شما امکان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد تا مدت زمان طولانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری از آن استفاده کنید و یا اینکه بدون نیاز به توقف و شارژ مجدد، زمان بیشتری را برای گوش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دادن به موسیقی خود اختصاص دهید. 21 ساعت زمان پخش که شامل 7 ساعت در گوش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و  14 ساعت در قاب شارژ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. چرخه شارژ این هدفون تقریباً 100 دقیقه به طول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انجامد و یک عملکرد شارژ سریع برای راحتی کاربران در نظر گرفته شده است که پس از ده دقیقه شارژ، برای کمتر از 70 دقیقه می‌توانید از ایرفون استفاده کنید. کیف شارژ این هدفون در کمتر از 90 دقیقه از طریق کابل شارژ USB‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌C شارژ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

جمع بندی کلی در مورد ایرفون ورزشی JBL Reflect Mini NC:

با توجه به ویژگی‌هایی که از این ایرفون ذکر شد، در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت ایرفون Reflect Mini یک ایرفون ایده آل برای استفاده ورزشی است. زیرا همه فاکتورهای مهم و اساسی برای ایده آل بودن را دارد از بدنه مقاوم و ضد آب گرفته تا اتصالات وایرلس، طراحی ارگونومیک، صدای با کیفیت و وزن سبک 14 گرمی. پس می‌توان با اطمینان از این ایرفون به عنوان “بهترین ایرفون ورزشی جی بی ال” نام برد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.