قابلیت Nearby Share اندروید

قابلیت Nearby Share اندروید با گزینه جدید «اشتراک‌گذاری با همه» آپدیت شد

گوگل با به‌روزرسانی قابلیت Nearby Share اندروید گزینه جدید Everyone را به آن اضافه کرده که اشتراک‌گذاری خیلی سریع فایل با تمام کاربران را ممکن می‌کند.

گوگل روش جدیدی را برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین گوشی‌های اندرویدی ایجاد کرده است. در تازه‌ترین نسخه Google Play Services و نگاهی به قطعه کدهای آن، متوجه شده‌ایم که گوگل به زودی گزینه جدید «اشتراک‌گذاری با همه» را به قابلیت Nearby Share اندروید اضافه خواهد کرد. تا پیش از این به‌روزرسانی، قابلیت اشتراک‌گذاری تنها با گزینه‌های «مخاطبان» و «پنهانی» ممکن بود.

توسعه‌دهندگان XDA با کنکاش در قطعه کدهای به‌روزرسانی جدید قابلیت Nearby Share اندروید متوجه اضافه شدن گزینه “Everyone” به معنای همه با امکان تنظیم به دو صورت موقتی و دائمی شده‌اند. البته پیشنهاد نمی‌شود کاربری بخواهد گزینه اشتراک‌گذاری با همه را به صورت دائمی روشن بگذارد. زیرا این گزینه باعث می‌شود حریم خصوصی کاربر نقض شود. اما در مواقعی که قصد دارید برای مدت طولانی از این گزینه در منزل استفاده کنید، گزینه مفیدی به نظر می‌رسد.

در ویدیوی زیر شما می‌توانید عملکرد Nearby Share را بعد از اعمال به‌روزرسانی جدید آن روی یک گوشی مشاهده کنید. در این ویدیو یک گوشی گوگل پیکسل ۴ مشاهده می‌شود که در حال اشتراک‌گذاری فایل با ۳ گوشی ال جی ولوت، وان پلاس ۹ پرو و ایسوس راگ فون ۵ است.

دانلود ویدیو

همانطور که در دموی بالا مشاهده می‌کنید، گزینه اشتراک‌گذاری با همه فقط برای اشتراک‌گذاری فایل بین دستگاه‌ها در یک زمان انجام می‌شود. این یعنی برای اشتراک‌گذاری با گزینه Everyone، اتصال به صورت دستگاه به دستگاه محدود می‌شود.

اگر یک گوشی گوگل پیکسل دارید، توصیه می‌کنیم حتماً از Nearby Share استفاده کنید. این یکی از ساده و سریع‌ترین راه‌هایی است که به کاربران اندرویدی اجازه می‌دهد به صورت محلی با یکدیگر به تبادل فایل بپردازند.

در حال حاضر گزینه Everyone برای همه‌ی کاربران فعال نشده است؛ اما اگر صاحب یک گوشی پیکسل هستید، شانس این را دارید زودتر از سایر کاربران به آن دسترسی پیدا کنید. طی هفته‌های آینده این به‌روزرسانی برای عموم کاربران اندرویدی منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*