ایرپاد

مشکلات رایج ایرپاد ؛ راه حل‌های ساده برای رفع اختلال ایرپادها را بخوانید

یکی از لوازم الکترونیکی و اکسسوری‌هایی که همه دوستداران تکنولوژی وجود آن را ضروری می‌دانند، ایرپاد است. یک هندزفری بی سیم که می‌تواند یک همراه همیشگی برای مکالمه و گوش دادن به موزیک باشد.

اما ایرپادها مانند همه ابزارهای الکترونیکی، ممکن است دچار خطاها یا مشکلاتی باشند. جدا از اختلالاتی که ممکن است به صورت خاص برای یک ایرپاد ایجاد شود، مشکلات رایجی در این دستگاه وجود دارد. با توجه به اینکه این مشکلات توسط گستره زیادی از خریداران اعلام شده، راه حل‌هایی نیز برای آنان ارائه شده است. در ادامه لیستی از رایج‌ترین اختلالات یا مشکلات ایرپاد و راه حل‌های ساده برای رفع آن‌ها را بخوانید.

وصل نشدن ایرپاد به گوشی؛ اولین قدم چالش با ایرپاد

اولین و مهم‌ترین مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، عدم اتصال ایرپاد به گوشی است. تا زمانیکه اتصال به درستی و با موفقیت برقرار نشود، نمی‌توانید از ایرپاد استفاده کنید. برای حل مشکل اتصال ایرپاد به آیفون، ابتدا باید نسخه  iosرا بررسی کنید.

از قسمت General وارد بخش تنظیمات عمومی شوید و با مراجعه به قسمت Software Update نسخه آی او اس را بررسی کنید. اگر نرم افزار شما در آخرین نسخه نباشد، ممکن است در اتصال ایرپاد یا حتی هنگام استفاده از آن با شکل مواجه شوید. بنابراین در قدم اول نرم افزار موبایل را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

اگر بعد از به روزرسانی نرم افزار همچنان با مشکل اتصال مواجه بودید و راه‌اندازی دوباره گوشی نیز به جفت شدن ایرپاد با دستگاه کمکی نکرد، به قسمت بلوتوث مراجعه کنید و اطمینان حاصل کنید که نام ایرپاد در قسمت Audio Device وجود دارد. در صورتی که نام ایرپاد وجود نداشت، ایرپادها را در کیس خود قرار دهید و دکمه setup را حدود ده ثانیه و تا تغییر رنگ چراغ آن نگه دارید.

با این کار می‌توانید فرایند اتصال را دوباره انجام دهید. توجه کنید که هنگام اتصال، کیس ایرپاد باید در نزدیکی گوشی باشد.

به طور کلی ریست کردن ایرپاد رایج‌ترین راه حل برای مشکل متصل نشدن ایرپاد به گوشی است. اگر به هیچ طریقی نام ایرپاد را در لیست بلوتوث مشاهده نکردید، به فروشگاهی که ایرپاد را از آن خریداری کرده‌اید مراجعه کنید و علت را جویا شوید. چرا که در موارد نادری ممکن است علت این اتفاق، خرابی ایرپاد باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، به معتبرترین مراکز خرید لوازم جانبی گوشی مراجعه کنید و خرید خود را با اطمینان کامل انجام دهید.

ایرپاد

اختلالات صدا در ایرپاد؛ مشکلات رایج با راه‌حل‌های ساده

مهم‌ترین چالشی که ممکن است هنگام استفاده از ایرپاد با آن مواجه شوید، اختلالات صدا هستند. این اختلالات به چند بخش تقسیم می‌شوند. در حقیقت ممکن است مجموعه‌ای از مشکلات را در انتقال صدا تجربه کنید:

چرا یکی از ایرپاد ها صدا ندارد؟

کم بودن صدای یکی از ایرپادها یا به طور کلی عدم انتقال صدا از آن، یکی از اتفاقاتی است که چندان میشکل به حساب نمی‌آید و با تنظیمات ساده‌ای می‌توان آن را رفع کرد. برای بالانس میزان صدا در هر دو ایرپاد، باید مسیر Setting > Accessibility > Hearing را طی کنید. در این بخش یک نمودار را مشاهده می‌کنید که در یک سمت R (مخفف کلمه انگلیسی راست) و در سویی دیگر L (مخفف کلمه انگلیسی چپ) نوشته شده است. با اهرمی که روی نمودار وجود دارد، بالانس صدا را در مرکز نمودار ثابت کنید. این مورد برای تنظیم صدای هندزفری با سیم نیز کارآمد است.

اگر بالانس صدا در این بخش استاندارد بود، می‌توانید از روش کالیبره کردن ایرپاد استفاده کنید. برای این کار بعد از پخش موزیک صدا را به صفر برسانید. سپس بلافاصله اتصال بلوتوث را قطع کنید. مجددا بدون اتصال یک موزیک را از طریق اسپیکر آیفون پخش کنید و صدا را تا آخر بالا ببرید.

در مرحله آخر کالیبره کردن باید در همان حالت، بلوتوث را فعال کنید. در این شرایط به احتمال زیاد، صدا را از ایرپادها به طور مساوی می‌شنوید. تنها باید مراقب باشید که آهنگی را انتخاب کنید که با پخش بلند، به گوش شما آسیبی نرساند.

تداخل اتصال همزمان به گوشی با ساعت هوشمند

یکی از اختلالات صدایی که ممکن است با آن مواجه شوید، نتیجه اتصال ساعت هوشمند و ایرپاد به طور همزمان است. گاهی در این شرایط، اتصال صدای ساعت هوشمند در اولویت دستگاه تعریف می‌شود. در نتیجه صدا را به درستی در ایرپاد نخواهید شنید.

برای اتصال همزمان، ابتدا هندزفری را روشن کنید. بلوتوث را در حالت جستجو قرار دهید تا نزدیک ترین دستگاه، یعنی ایرپاد را شناسایی کند. بعد از اتصال کامل می‌توانید به سراغ اتصال ساعت هوشمند بروید. با اولویت قرار گرفتن اتصال ایرپاد، پخش صدا از این دستگاه اتفاق می‌افتد.

ایرپاد

پخش نامنظم صدا در ایرپاد

رایج‌ترین دلیل قطع شدن صدا یا دیرکرد آن به دلیل ایجاد مشکل در حسگرها است. ایرپادها دارای حسگرهایی هستند که هنگام قرار گرفتن در گوش فعال می‌شوند. این حسگرها همچنین می‌توانند زمان قرار گرفتن در کاور ایرپاد را تشخیص دهند. هنگام قطع شدن صدا، می‌توانید به اختلال در حسگر آن شک کنید.

برای اینکه این اختلال رفع شود، باید بخش auto را غیرفعال کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات بلوتوث در بخش Air pods بروید و گزینه automatic ear detection را غیر فعال کنید.

خرید ایرپاد با ضمانت از بهترین فروشگاه لوازم جانبی گوشی

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث پیشگیری از این اختلالات باشد، خرید از فروشگاه‌های لوازم جانبی معتبر است. ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی جانبی را پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاهی معتبر و با سابقه که از قاب موبایل تا انواع هدفون، ایرپاد و هندزفری بلوتوثی را می‌توانید با پشتیبانی فوق العاده از آن خریداری کنید. برای مشاهده همه محصولات به سایت جانبی سر بزنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*