بهترین بازی های انیمه‌ای

بهترین بازی های انیمه‌ای که باید تجربه کنید

اگر از طرفداران انیمه – Anime و آثار کارتونی ژاپنی هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های انیمه‌ای آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های انیمه‌ای پرداخته‌ایم؛ آثاری که از انیمه‌های محبوب و پرطرفدار بازار اقتباس شده‌اند. در سال‌های اخیر، عناوین زیادی با سبک بصری انیمه‌ای تولید و عرضه شده‌ است، همانند لجندز آو هیروز (The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel) یا پرسونا (Persona)، اما در ادامه منحصرا به آثاری می‌پردازیم که از انیمه‌های مشهور اقتباس شده‌اند و ادامه دهنده همان دنیاها هستند.

بهترین بازی های انیمه‌ای

اگر اهل انیمه نیستید، این آثار شاید باعث شوند تا کمی به آن‌ها علاقه‌مند شوید اما اگر انیمه تماشا می‌کنید، از شخصیت‌ها، داستان‌ها و فضاهای این عناوین، درک بهتری خواهید داشت و لذت بیشتری می‌برید.

– بازی Dragon Ball FighterZ

بهترین بازی های انیمه‌ای

اگر می‌خواهید بهترین نسخه مبارزه‌ای سری دراگون بال زد را تجربه کنید، بازی FighterZ سرآمد است. جلوه‌های بصری این اثر فوق العاده هستند و مکانیک‌های آن را به راحتی می‌توانید یاد بگیرید. گیم پلی بازی هم از عمق قابل توجهی بهره می‌برد، برای مثال می‌توانید به پشت دشمنان تله پورت شوید یا آن‌ها را فریب دهید.

بازی Dragon Ball FighterZ یک اثر مبارزه‌ای تمام عیار است و همه شخصیت‌های مهم و جذاب مجموعه نیز در این نسخه حضور دارند. این بازی برای پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Dragon Ball Z: Kakarot

بهترین بازی های انیمه‌ای

همانند اکثر آثار انیمه‌ای، سری دراگون بال هم طرفداران خاص خودش را دارد و کمتر پیش می‌آید که مخاطبان عادی به سراغ آن بروند اما «کاکاروت» یک بازی ویژه است و یک اثر نقش آفرینی عامه پسند محسوب می‌شود.

اگر قسمت‌های قبلی دراگون بال را تجربه کرده باشید، احتمالا با داستان این نسخه نیز آشنا خواهید بود زیرا همان داستان قدیمی را یک بار دیگر روایت کرده است (البته با کمی تنوع و کمی هم نوآوری). همان طور که بالاتر هم اشاره شد، بازی Dragon Ball Z: Kakarot شاید برای طرفداران آثار انیمه‌ای و مانگا جذاب‌تر باشد اما در مجموع به شکلی طراحی شده که مخاطبان معمولی را هم جذب کند. به مکانیک‌های گیم پلی و ماموریت‌های فرعی بازی هم باید اشاره کرد که بسیار عالی کار شده‌اند. کاکاروت بر روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی است.

– بازی Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

بهترین بازی های انیمه‌ای

هر گاه که از بازی‌های مرتبط با مجموعه ناروتو صحبت می‌شود، نام یکی از نسخه‌های ساخته شده توسط استودیوی سایبرکانکت2 (CyberConnect2) نیز به میان می‌آید. در بین این آثار، «التیمیت نینجا استورم 4» شاید بهترین باشد و یک پایان حماسی را برای خط داستانی شیپودن رقم می‌زند.

این بازی از مکانیک‌های مبارزه تازه‌ای بهره می‌گیرد؛ برای مثال می‌توانید بین شخصیت‌های مختلف سوییچ کنید یا زره دشمن را بشکانید. نینجا استورم 4 دارای بیش از 106 شخصیت است که به دلخواه، می‌توانید با هر کدام از آن‌ها بازی کنید و بعضی از مبارزات شما، همانند جنگ میان ساسکه اوچیها (Sasuke) و ناروتو، فراموش نشدنی خواهد بود. این بازی برای پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان منتشر شده است.

– بازی Attack on Titan 2: Final Battle

بهترین بازی های انیمه‌ای

این بازی شاید به اندازه فصل پایانی انیمه «حمله به تایتان»، حماسی و درخشان نباشد اما دارای ریتم سریعی است، مبارزات هک اند اسلش آن راضی کننده از کار در آمده و قابلیت سفارشی سازی شخصیت‌ها را نیز دارید.

بازی Attack on Titan 2، داستان 50 فصل اول مانگای آن را اقتباس کرده و بسته الحاقی «نبرد نهایی»، شامل فصل‌های 51 الی 90 می‌شود. این اثر از ویژگی کو-آپ نیز بهره می‌برد و محتواهای جانبی متنوعی دارد که می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند. حمله به تایتان 2 برای پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی Astro Boy: Omega Factor

بهترین بازی های انیمه‌ای

«آسترو بوی» در سال 2003 عرضه شد و مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. با گذشت نزدیک به 18 سال، این بازی سبک بیت ام آپ (Beat ’em up) هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته گیم پلی بازی نسبتا ساده است و شامل حملات معمولی و مخصوص می‌شود، همچنین قابلیت پرواز کردن هم دارید.

مکانیک‌ها بسیار روان طراحی شده‌اند و بازی Astro Boy از نظر جلوه‌های بصری و طراحی غول آخرها نیز قابل قبول است. این بازی تنها برای کنسول گیم بوی ادونس (Game Boy Advance) در دسترس قرار دارد اما می‌توانید از اینجا، آن را به صورت رایگان بر روی رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

– بازی Tatsunoko vs. Capcom: Ultimate All-Stars

بهترین بازی های انیمه‌ای

این بازی در رابطه با مبارزات شخصیت‌های انیمه‌ای شرکت تاتسونوکو پروداکشن (Tatsunoko Production) با قهرمانان محبوب دنیای کپکام است. شخصیت‌های تاتسونوکو، از انیمه‌هایی همچون کشن (Casshan)، دورونجو (Doronjo)، گلد لایتن (Gold Lightan) و غیره انتخاب شده‌اند. قهرمانان کپکام هم از آثاری همچون استریت فایتر، دد رایزینگ، مگامن، اونیموشا و غیره برگزیده شده‌اند.

این بازی در سال 2008 منتشر شد و در آن زمان، یکی از جذاب‌ترین همکاری‌های انیمه‌ای بازار بود که مکانیک‌های نوآورانه‌ای هم ارائه می‌داد. بازی Tatsunoko vs. Capcom متاسفانه تنها برای کنسول وی (wii) منتشر شده و پس از آن هرگز به پلتفرم‌های دیگر نیامد.

– بازی Bleach: The Blade Of Fate

بهترین بازی های انیمه‌ای

تاکنون بازی‌های زیادی بر اساس انیمه و مانگای «بلیچ» ساخته شده اما نسخه «تیغه سرنوشت» یک اثر منحصربه‌فرد است. این بازی اگر چه از سبک گرافیکی سل‌شید (Cel-Shade) به صورت دوبعدی استفاده می‌کند اما از نظر سیستم مبارزات، کم نظیر است و حتی اگر آن را به صورت چهارنفره بازی کنید، باز هم مدیریت لحظات شلوغ، امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این‌، گیم پلی آن پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی می‌توان کمبوهای مختلف را اجرا کرد.

این اثر وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانید هر کدام از شخصیت‌ها، بخش داستانی ویژه‌ خودشان را دارند. بازی Bleach: The Blade Of Fate تنها برای کنسول دستی نینتندو دی‌اس(DS) منتشر شده است.

– بازی Fist of the North Star: Lost Paradise

بهترین بازی های انیمه‌ای

اقتباسی جذاب از مانگای «مشت ستاره شمالی» که طرفداران انیمه آن را نیز راضی می‌کند. این بازی، ماجراجویی‌های کنشیرو (Kenshiro) را به تصویر می‌کشد؛ جایی که در او تلاش است تا نامزدش، ایدن (Eden) را نجات دهد. سبک گیم پلی بیت ام آپ بازی، در حد و اندازه سری بازی یاکوزا است، اگر چه خونین‌تر طراحی شده. در ضمن، قابلیت انجام کارهای جانبی مختلفی همچون اتومبیل رانی یا بیسبال را هم دارید.

بازی Fist of the North Star: Lost Paradise تنها برای پلی استیشن 4 منتشر شده و اگر چه از نظر فضاسازی، با مانگای اصلی فاصله دارد اما اقتباس وفادارانه‌ای به حساب می‌آید.

– بازی Fate/Extella Link

بهترین بازی های انیمه‌ای

طرفداران سری انیمه «سرنوشت» باید حتما به سراغ بازی Fate/Extella Link بروند که یک تجربه کاملا اکشن از این مجموعه ارائه می‌دهد. قهرمان اصلی این نسخه، سیبر (Saber) است اما شخصیت‌های محبوب کلاسیکی همچون استولفو (Astolfo) و لانسلات (Lancelot) نیز در اثر حضور دارند.

بازی Fate/Extella Link قابلیت‌های شخصی سازی بیشتری نسبت به نسخه پیشین دارد، مکانیک‌ها بهبود یافته‌اند و شخصیت‌ها از مهارت‌های تازه‌ای بهره می‌برند. این بازی برای پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ویتا و گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار دارد.

– بازی Dragon Ball Z: Xenoverse 2

بهترین بازی های انیمه‌ای

بالاتر، دو نسخه خوب از مجموعه دراگون بال را معرفی کردیم اما به هر دلیلی، اگر احساس می‌کنید که پیچیده هستند یا راضی کننده به نظر نمی‌رسند، باید «زینوورس 2» را امتحان کنید که بدون شک یکی از بهترین بازی های انیمه‌ای چند سال اخیر است. این بازی به شکل سه بعدی ساخته شده و شامل تمامی شخصیت‌های محبوب مجموعه می‌شود. همچنین می‌توانید در دنیای جهان باز آن به گشت و گذار بپردازید و تصمیمات شما در داستان تاثیر می‌گذارد.

بخش آنلاین چند نفره بازی نیز بهبود پیدا کرده و هر کدام از سرورهای آن می‌تواند به طور همزمان از 3 هزار بازیکن پشتیبانی کند. بازی Dragon Ball Z: Xenoverse 2 دارای بسته‌های الحاقی زیادی هم هست که پس از به پایان رساندن محتواهای نسخه اصلی، می‌توانید آن‌ها را نیز تجربه کنید. این اثر برای پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Mobile Suit Gundam: Extreme VS. MaxiBoost ON

بهترین بازی های انیمه‌ای

این بازی در سال 2016 برای دستگاه‌‎های آرکید عرضه شد و تمرکز اصلی آن بر روی مبارزات دو در برابر دو است. تنوع این نسخه فوق العاده به نظر می‌رسد و بیش از 185 لباس مختلف در آن وجود دارد. تنوع گیم پلی را هم به آن اضافه کنید. برای نبردها، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست، از قابلیت‌های جنگیدن تن به تن تا مبارزات از راه دور.

اگر به صورت انفرادی بازی می‌کنید، سازندگان شما را هم فراموش نکرده‌اند و ماموریت‌های زیادی در این بازی وجود دارد که می‌توانید به صورت تک نفره تکمیل‌شان کنید و در این مسیر، با غول آخرهای چالش برانگیزی ملاقات خواهید کرد. این نسخه هیجان انگیز از مجموعه موبایل سوت گاندام را می‌توانید بر روی پلتفرم پلی استیشن 4 پیدا کنید.

– بازی Pokémon Yellow

بهترین بازی های انیمه‌ای

مجموعه پوکمون از دهه 90 میلادی پرطرفدار بوده اما در چند سال اخیر به یک پدیده جهانی تبدیل شده و حالا علاوه بر دنیای بازی، در مدیوم‌های دیگر هم دیده می‌شود و پرطرفدار است. تاکنون بیش از 120 بازی در رابطه با پوکمون ساخته شده اما نسخه «زرد» یک اقتباس نسبتا نزدیک از انیمه آن است. این بازی، نسخه بهبود یافته پوکمون قرمز و آبی به حساب می‌آید و چیزهای اضافه‌تری هم دارد. از آنجایی که این اثر تنها برای کنسول گیم بوی منتشر شده، می‌توانید به سراغ نسخه بازسازی آن بروید (Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Let’s Go, Eevee) که هم‌اکنون برای نینتندو سوییچ در دسترس است.

اگر هم به دنبال یک بازی پیچیده‌تر از این سری هستید، می‌توانید شمشیر و سپر (Pokémon Sword and Shield) را امتحان کنید که در سال 2019 عرضه شد.

– بازی Digimon Story: Cyber Sleuth

بهترین بازی های انیمه‌ای

وقتی از انیمه حرف می‌زنیم، نمی‌توان به «دیجیمون» اشاره نکرد. اگر احیانا به دنبال یک جایگزین شایسته برای سری پوکمون هستید، باید به سراغ دیجیمون بروید. تاکنون عناوین زیادی از این مجموعه ساخته شده اما بازی «کارآگاه سایبری» احتمالا بهترین است. توصیه می‌کنیم نسخه کامل (Complete Edition) آن را تجربه کنید، زیرا شامل تمامی بخش‌ها می‌شود.

در این بازی، باید جرایم مختلفی را بررسی کرده و از چند راز مخفی پرده بردارید. همچنین در این نسخه بیش از 341 دیجیمون وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را جمع آوری کنید، حتی مدیریت مهارت‌های آن‌ها با شماست. بازی Cyber Sleuth دارای غول آخرهای سختی است و ماموریت‌های فرعی زیادی دارد. این عنوان را می‌توانید بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا و رایانه‌های شخصی پیدا کنید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های انیمه‌ای را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ولی بازی Guardian Tales هم خیلی عالیه بهتون پیشنهاد میکنم