بازی های پازلی دونفره

بهترین بازی های پازلی دونفره که باید تجربه کنید

اگر به بازی های فکری و معمایی علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های پازلی دونفره – Co-op puzzle games آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های پازلی دونفره پرداخته‌ایم؛ عناوینی که می‌توانید آن‌ها را در کنار دوستانتان تجربه کنید. این تفکر وجود دارد که بازی‌های معمایی را معمولا باید به صورت انفرادی انجام داد، شاید به این دلیل که در چند دهه اخیر، اکثر عناوین این سبک به صورت تک نفره عرضه شده‌اند. اما در چند سال گذشته، آثار فکری زیادی وارد بازار شده‌اند که دارای بخش آنلاین چند نفره هم هستند و می‌توانید آن‌ها را در کنار دوستانتان انجام دهید.

بهترین بازی های پازلی دونفره

بازی‌های فکری در سبک‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ گاهی در رابطه با فیزیک، شکل‌ها و پورتال‌ها بوده و گاهی هم به بازی با زمان، عبور از موانع، باز کردن درب‌ها و پیدا کردن یک آیتم خلاصه می‌شوند. جذابیت تجربه این آثار به صورت دونفره این است که می‌توانید با دیگران تعامل داشته باشید و ایده‌هایتان را برای عبور از یک مانع، به اشتراک بگذارید. بعضی از عناوین این فهرست را به صورت محلی (Local) نیز می‌توانید تجربه کنید اما اکثر آن‌ها به صورت آنلاین هم قابل انجام هستند.

– مجموعه Trine

بازی های پازلی دونفره

«ترین» یک بازی ساید اسکرولینگ اکشن پلتفرمر است که طرفداران ژانر فانتزی قرون وسطایی، احتمالا بیشترین لذت را از آن خواهند برد. شما می‌توانید نقش یک دزد، شوالیه یا حتی یک جادوگر را برعهده بگیرید. انجام این بازی به صورت تک نفره هم امکان پذیر است اما پتانسیل‌های آن در بخش چندنفره شکوفا می‌شود، جایی که هر کدام از بازیکنان می‌توانند یک نقش را برعهده بگیرند.

پازل‌های این مجموعه، محیطی هستند و بازیکنان برای عبور از موانع باید مهارت‌های مختلف شخصیت خود را در یاد داشته باشند و آن‌ها را به کار بگیرند. اولین قسمت این سری، در سال 2009 برای پلی استیشن 3 و رایانه‌های شخصی منتشر شد و آخرین نسخه نیز در سال 2018 در دسترس طرفداران قرار گرفت. اگر صاحب حساب کاربری استیم هستیم، همه قسمت‌ها را می‌توانید از آنجا با قیمتی اندک خریداری کنید.

– بازی Keep Talking And Nobody Explodes

بازی های پازلی دونفره

چه چیزی بیشترین استرس و فشار را به یک انسان وارد می‌کند؟ احتمالا زمانی که باید یک بمب را با کمک دوستانتان خنثی کنید! بازی «حرف بزن تا کسی منفجر نشود» در رابطه با همین مسئله است و گاهی بیش از اندازه نفس گیر می‌شود.

یک بمب قرار است در کمتر از چند دقیقه منفجر شود و شما با راهنمایی‌های یک یا چند دوست، باید آن را از کار بیندازید. نکته ترسناک‌تر این است که فقط یک نفر بمب را می‌بیند و بازیکن دیگر هیچ درکی از آن بمب ندارد. او باید براساس اطلاعاتی که ارائه می‌دهید، از بخش راهنما، آن بمب را پیدا کرده و شرایط خنثی کردنش را به شما بگوید. این بازی شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما بسیار چالش برانگیز است و می‌توانید آن را بر روی پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی و حتی گوشی‌های هوشمند تجربه کنید.

– بازی Never Alone

بازی های پازلی دونفره

بازی ماجراجویی «تنها هرگز» را می‌توانید تک نفره هم انجام دهید که در این صورت، اجازه سوییچ کردن بین دو شخصیت اصلی را خواهید داشت اما توصیه می‌کنیم که آن را دونفره تجربه کنید. برای حل پازل‌های این بازی یا رسیدن به مناطق مختلف، حتما باید از هر دو شخصیت استفاده شود و «همکاری» کلید موفقیت است. بازی Never Alone یکی از داستان‌های مشهور و بومی ایالت آلاسکا را روایت می‌کند و احتمالا از نظر داستانی هم مخاطبان را راضی خواهد کرد.

محیط‌های بازی با الهام از قطب شمال طراحی شده‌اند و دارای جزئیات مناسبی هستند. علاوه بر داستان اصلی، هر بار که یکی از چالش‌های بازی را با موفقیت انجام دهید، با داستان‌های کوتاه دیگری از آلاسکا رو به رو می‌شوید و می‌توانید اطلاعات تازه‌ای از اهالی بومی آنجا بدست بیاورید. ناگفته نماند که بازی Never Alone از حالت کو-آپ آنلاین پشتیبانی نمی‌کند و تنها به صورت محلی (اسپلیت-اسکرین) قابل انجام است.

– بازی Portal 2

بازی های پازلی دونفره

مجموعه پورتال همواره در رأس بهترین بازی‌های فکری تاریخ بوده و هر بازی دوستی باید حداقل یک بار آن را تجربه کند. شما در نقش ربات‌هایی بازی می‌کنید که مجهز به اسلحه‌های ساخت پورتال هستند. در نتیجه می‌توانید پورتال های مختلفی باز کنید و کلید حل معماها در همین پورتال‌ها است. برای عبور از مراحل، بازیکنان باید همکاری دقیقی با یکدیگر داشته باشند و معماها به تدریج سخت‌تر خواهند شد.

پس از انجام پنج مرحله اصلی، می‌توانید به سراغ بسته‌های الحاقی و ماموریت‌های جانبی نیز بروید. بازی Portal 2 برای کنسول‌های نسل هفتمی و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Snipperclips

بازی های پازلی دونفره

یکی از عناوین لانچ کنسول نینتندو سوییچ در سال 2017 که چندان دیده نشد اما کیفیت بالایی دارد. در این بازی، بازیکنان باید پازل‌های مبتنی بر فیزیک و شکل را حل کنند. بعضی از معماها پیرامون حرکت‌ دادن اشیاء جریان دارند و برای عبور از باقی، باید خودتان را به شکل مربع یا مثلث درآورده و در جای مناسب قرار بگیرید.

بازی Snipperclips بر خلاف ظاهر آسانی که دارد، گاهی بیش از اندازه سخت می‌شود اما در مجموع اثر دوست داشتنی و سرگرم کننده‌ای است.

– بازی Lost Elements

بازی های پازلی دونفره

«عناصر گمشده» یک بازی پلتفرمر پازلی دوبعدی است که می‌توانید آن را به صورت دونفره یا چهارنفره انجام دهید. داستان در رابطه با چهار عنصر است که در یک جنگل گم شده‌اند. هر کدام از این شخصیت‌ها، مهارت ویژه‌ای هم دارند که نشأت گرفته از چهار عنصر اصلی آب، خاک، هوا و آتش است. ‌برای حل معماها، باید این مهارت‌ها را به کار بگیرید.

بازی Lost Elements تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده اما خوشبختانه رایگان است و می‌توانید آن را به راحتی از اینجا دانلود کنید. همچنین اگر می‌خواهید این بازی را به صورت کو-آپ انجام دهید، توصیه می‌کنیم از اپلیکیشن Parsec computer کمک بگیرید.

– بازی Unrailed

بازی های پازلی دونفره

یک اثر شلوغ و پر هرج و مرج که در آن‌ باید برای یک قطار در حال حرکت، ریل بسازید و آن را به مسیرهای مختلف هدایت کنید. در این بازی، احتمالا بر سر هم‌تیمی‌ها، بارها فریاد خواهید کشید تا قطار از ریل خارج نشود و پیشرفت‌های خود را از دست ندهید.

بازی Unrailed در رابطه با تصمیم گیری‌های سریع است و می‌توانید آن را به صورت لوکال یا آنلاین انجام دهید. این بازی از درجه‌های سختی مختلفی بهره می‌برد و گاهی می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود. این عنوان جذاب برای نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Biped

بازی های پازلی دونفره

در این بازی اکشن ماجراجویی، نقش ربات‌های کوچکی را برعهده دارید و برای عبور از مراحل، باید در تمامی دقایق، با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشید. بازی Biped نسبتا کوتاه است اما تعداد زیادی چالش جانبی دارد و پس از به اتمام رساندن بخش اصلی، می‌توانید مراحل را یک بار دیگر تکرار کنید. این بازی برای رایانه‌های شخصی (استیم) و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد و به صورت انفرادی هم قابل انجام است.

– بازی Shift Happens

بازی های پازلی دونفره

«شیفت هپنز» یک بازی پلتفرمر است که به صورت اختصاصی برای دو بازیکن طراحی شده، اگر چه قابلیت انجام آن به صورت تک نفره را نیز دارید. مطابق معمول، اولویت با همکاری است اما اگر بخواهید، می‌توانید به دوستتان از پشت خنجر بزنید! جذابیت بازی در همین شوخی‌هایی است که با یکدیگر می‌کنید و طنز بالای اثر، مخاطبان را راضی می‌کند.

بازی Shift Happens دارای طراحی مینیمالی است و مراحل آن به تدریج سخت‌تر می‌شود. این بازی را بر روی پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی می‌توانید پیدا کنید.

– بازی Knights And Bikes

بازی های پازلی دونفره

اگر داستان برایتان اولویت دارد، «شوالیه‌ها و دوچرخه‌ها» یکی از بهترین بازی های پازلی دونفره بازار است. شما در نقش دو دوست به نام‌های نسا (Nessa) و دملزا (Demelza) بازی می‌کنید که در یک جزیره قدیمی به گشت و گذار می‌پردازند و یک غاز دوست داشتنی هم در کنار آن‌ها حضور دارد.

شخصیت‌های بازی دارای مهارت‌های مختلفی هستند که برای حل کردن معماها، باید از آن‌ها استفاده کنید. در کنار پازل‌ها و داستان، حتی قابلیت شخصی سازی دوچرخه خود را هم دارید. بازی Knights And Bikes را هم می‌توانید به صورت انفرادی انجام دهید که در این صورت، هدایت شخصیت دیگر را هوش مصنوعی برعهده می‌گیرد اما از جذابیت اثر کاسته خواهد شد. این بازی برای ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی DYO

بازی های پازلی دونفره

در «دی وای او»، نقش دو مینیاتور را بازی می‌کنید که در یک مارپیچ نفرین شده، زندانی شده‌اند و باید با حل پازل‌های مختلف، مسیر را برای نجات هموار کنند. همانند اکثر عناوین دونفره، این بازی هم از ویژگی اسپلیت-اسکرین بهره می‌برد اما یک نوآوری دارد: می‌توانید این ویژگی را دستکاری کنید تا شرایط برای حل کردن بعضی از معماها فراهم شود، بدین معنا که یک بازیکن از صفحه خودش، می‌تواند به صفحه شخصیت دیگر بپرد!

بازی DYO دارای بیش از 30 مرحله است و برای به اتمام رساندن آن، حدود 4 ساعت زمان نیاز دارید. همچنین برای هر پازل، چندین راه حل وجود دارد، بنابر این ارزش تکرار اثر در مقایسه با عناوین مشابه، نسبتا بالاتر است. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Human: Fall Flat

بازی های پازلی دونفره

احتمالا از این بازی محبوب مبتنی بر فیزیک، زیاد شنیده‌اید. «هیومن: فال فلت» را می‌توان به صورت دو نفره، چهار نفره یا حتی هشت نفره تجربه کرد و انجام پازل‌های آن به صورت گروهی، خنده‌دارتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. این بازی را هر چه قدر با تعداد نفرات بیشتری بازی کنید، مضحک‌تر می‌شود و می‌توانید یک آشوب واقعی را به چشم ببینید.

مشکل بازی Human: Fall Flat این است که خیلی زود به اتمام می‌رسد اما سازندگان هر از گاهی آن را به‌روزرسانی می‌کنند، بنابر این همیشه می‌توانید منتظر محتواهای جدید باشید. این بازی بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی است.

– سه‌گانه We Were Here

بازی های پازلی دونفره

چیزی که «ما اینجا بودیم» را از عناوین دیگر متمایز می‌کند، این است که بازیکنان به طور کلی از یکدیگر جدا می‌شوند اما هدف مشترکی دارند و آن، فرار از قلعه است. دو بازیکن از طریق واکی تاکی با یکدیگر در ارتباط هستند و باید همواره به گفتگو بپردازند. در تمامی دقایق، باید بازیکن دیگر را از سرنخ‌هایی که بدست آورده‌اید، آگاهی کنید تا به شما کمک کند. اتمسفر بازی هم فوق العاده است و داستان آن، مخاطبان را تا انتها می‌کشاند.

سری بازی We Were Here با الهام از اتاق‌های فرار واقعی و بازی ترسناک امنژیا: نزول تاریکی (Amnesia: The Dark Descent) ساخته شده و برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Tick Tock: A Tale For Two

بازی های پازلی دونفره

همان طور که از نام بازی مشخص است، با اثری رو به رو هستیم که منحصرا برای دو بازیکن طراحی شده. بازی تیک تاک را می‌توانید به صورت محلی یا آنلاین انجام دهید اما مهم است که حتما با یکدیگر صحبت کنید. این بازی با الهام از افسانه‌های اسکاندیناویایی ساخته شده و شما را در جهان تاریکی قرار می‌دهد که برای خروج از آن، باید پازل‌های مختلفی را حل کنید.

بازی Tick Tock: A Tale For Two اگر چه نسبتا کوتاه است اما پازل‌های باکیفیتی دارد. این عنوان را می‌توانید بر روی رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و اندروید پیدا کنید.

– بازی Ibb & Obb

بازی های پازلی دونفره

بر خلاف اکثر عناوین فوق الذکر که به صورت انفرادی هم قابل انجام هستند، «ایب و آب» را تنها می‌توانید به صورت دونفره تجربه کنید. البته نگران نباشید، اگر دوست نزدیکی ندارید، می‌توانید با غریبه‌ها به بازی کردن بپردازید.

تمامی پازل‌های بازی Ibb & Obb مبتنی بر جاذبه هستند و در مجموع 15 مرحله دارد. همچنین توانایی پیدا کردن مراحل مخفی را نیز دارید. حتی اگر از گرافیک‌ نسبتا ساده، پازل‌ها و مکانیک‌های کو-آپ این اثر رضایت نداشته باشید، موسیقی‌های آرامش بخش و دلنشین آن را نمی‌توان فراموش کرد. این بازی برای نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های دونفره پازلی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*