ابرماه

ابرماه سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 را از دست ندهید؛ جزئیات رصد ماه صورتی

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند ابرماه سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 که به عنوان ماه صورتی نیز شناخته می‌شود را در آسمان مشاهده کنند.

خسرو جعفری زاده، کارشناس نجوم عنوان کرد روز سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 ساعت 20:15 دقیقه شاهد طلوع ماه کامل خواهیم بود. وی افزود علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی در شامگاه سه شنبه فرصت رصد یک ابرماه را خواهند داشت که آن را به عنوان ماه صورتی نیز می‌شناسند. خسرو جعفری زاده تاکید کرد این پدیده در سراسر دنیا قابل رصد بوده و نسبت به ماه کامل عادی اندکی بزرگ‌تر و درخشان‌تر خواهد بود.

جزئیات رصد ابرماه یا ماه صورتی

این کارشناس نجوم در مورد ابرماه بیان کرد نزدیک‌ترین فاصله کره ماه به سیاره زمین در روز سه شنبه 7 اردیبهشت در ساعت 19:58 دقیقه خواهد بود که این فاصله به 357 هزار و 429 کیلومتر خواهد رسید. وی افزود در این زمان قطر زاویه‌ای ماه نیز 33.4 دقیقه قوسی خواهد بود. طبق اعلام خسرو جعفری زاده در این زمان ماه فقط 7 درصد بزرگ‌تر و نور آن 16 درصد بیشتر از روزهای عادی خواهد بود و به همین دلیل به آن ابرماه می‌گویند و نباید انتظار رصد یک ماه غول‌پیکر را داشت.

خسرو جعفری زاده در ادامه عنوان کرد اصطلاح ماه صورتی به این معنا نیست که در این شب کره ماه به رنگ صورتی درخواهد آمد بلکه این عنوان از گل‌های صورتی رنگی که در آمریکا و در ماه آوریل رشد می‌کنند گرفته شده است. این کارشناس نجوم افزود رصد این ابرماه بسیار جذاب بوده و با چشمان عادی نیز قابل مشاهده خواهد بود.

این کارشناس نجوم در پایان خاطرنشان کرد در شب سه شنبه 7 اردیبهشت طلوع ماه همانند قبل بوده و فقط اندکی نسبت به گذشته بزرگ‌تر و پرنورتر دیده می‌شود که برای تشخیص این بزرگی و پرنور بودن باید از ابزارهای رصدی و عکاسی استفاده کرد.