پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز به‌ محبوب‌ترین سریال شبکه نتفلیکس تبدیل شد

بر اساس تحقیقات سایت HighSpeedInternet، سریال پیکی بلایندرز – Peaky Blinders به‌عنوان محبوب‌ترین مجموعه شبکه نتفلکیس در جهان شناخته شده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌های اجباری، تماشای  فیلم و سریال به یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های مردم دنیا تبدیل شده است. این موضوع محدود به کشور یا منطقه خاصی نمی‌شود و اگر نگاهی به آمارها داشته باشیم متوجه خواهیم شد که طی ۱۲ ‌ماه گذشته، سینما و تلویزیون بیشتر از باقی مدیوم‌ها در کانون توجه بوده و کماکان با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد. اکنون با پایان سه ماهه‌ی اول سال و آغاز فصل جوایز، وب‌سایت HighSpeedInternet تصمیم به تحقیق و بررسی درباره پرطرفدارترین فیلم‌ها و سریال‌های سال گذشته گرفته است. این تیم پس از بررسی آمار به‌دست آمده ۷۰ کشور مختلف پیرامون عناوین برتر شبکه شبکه نتفلیکس، به محبوبیت مثال‌زدنی پیکی بلایندرز پی برد.

این درام جنایی هیجان‌انگیز،  پرمخاطب‌ترین سریال سال ۲۰۲۰ بوده است. داستان توماس شلبی (کیلین مورفی) و اعضای خانواده‌اش، در ۲۴ کشور جهان عنوان محبوب‌ترین سریال را به خود اختصاص داده و چیزهای عجیب (Stranger Things) به همراه ریوردیل (Riverdale) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. پیکی بلایندرز برای اروپایی‌ها جذابیت بیشتری داشته و در اکثر کشورهای این قاره، جزو محبوب‌ترین‌ها بوده است. ساکنین آمریکا و کانادا از سیت‌کام موفق شیتز کریک (Schitt’s Creek) بیشتر استقبال کرده‌اند و طبق تحقیقات، این سریال به‌عنوان محبوب‌ترین اثر این دو کشور در سال گذشته شناخته می‌شود. سریال Stranger Things هم در ۱۵ کشور مختلف از جمله ترکیه، مجارستان و لهستان پرمخاطب‌ترین بوده است.

محبوب‌ترین سریال‌ها در کشورهای مختلف جهان

کارشناسان این وب‌سایت علاوه‌بر بررسی آمار مخاطبین پیکی بلایندرز، سریال‌های مشهور دیگری را نیز مورد مطالعه قرار داده‌اند. یکی از این مجموعه‌های تلویزیونی، ریوردیل است. یازده کشور جهان با علاقه شدید خود به این اثر فانتزی-تینیجری و سریال‌های عاشقانه دیگر، باعث افزایش محبوبیت‌شان شده‌اند. استرالیایی‌ها هم بیشتر به هنرهای رزمی علاقه‌مند بوده و سریال Cobra Kai که اکنون در سومین فصل خود به‌سر می‌برد را بیشتر از بقیه تماشا کرده‌اند.

پیکی بلایندرز

در این فهرست به‌‌منظور تعیین محبوب‌ترین سریال شبکه نتفلیکس در هرکدام از کشورها، از میانگین جستجو مخاطبین طی یک سال گذشته استفاده شده و این کار توسط برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل (Google’s keyword planner) صورت گرفته است. بعد از این مرحله، محققان فهرست سریال‌های شبکه نتفلیکس را از وب‌سایت Flix Patrol دریافت کرده و تمام برنامه‌هایی را که قبل از سال ۲۰۱۱ به انتشار رسیده‌اند را از این فیلتر خارج کرده‌اند. در مجموع چهار اثر مختلف با دریافت بیش از یک میلیون نتیجه جستجو، به پرطرفدارترین فیلم و سریال‌های سال گذشته تبدیل شدند. پیکی بلایندرز، چیزهای عجیب و کبرا کای به‌عنوان سریال‌های این فهرست و فیلم Enola Holmes در مقام یک اثر سینمایی.

آمار جستجوهای سریال پیکی بلایندرز در سال ۲۰۲۰

پیکی بلایندرز

این سه سریال در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار هستند و از سراسر جهان بیننده دارند اما فیلم Enola Holmes با توجه به محبوبیت غیرمنتظره‌اش در کشور هند و آمار بسیار بالای جستجوهایش، توانست به جایگاه ویژه این فهرست راه پیدا کند. سریال پیکی بلایندرز با ۲.۲۸۰.۶۰۰ جستجو، به‌عنوان محبوب‌ترین اثر شبکه نتفلیکس شناخته می‌شود و جایگاه دوم نیز به اسپین‌آف فیلم Karate Kid یعنی سریال کبرا کای با آمار قابل توجه ۱.۵۰۰.۰۰۰ جستجو اختصاص دارد.

توجه بی‌سابقه مخاطبین به ماجراهای برادران شلبی، می‌تواند باعث ساخته شدن دنباله‌های جدیدی شود. طبق شایعات موجود و صحبت‌های تیم سازنده، امکان تولید اسپین‌آف پیکی بلایندرز بدون حضور توماس شلبی وجود خواهد داشت. باید منتظر اخبار جدیدتری در رابطه با این سریال جذاب باشیم.

محبوب‌ترین فیلم و سریال‌های شما در سال ۲۰۲۰ کدام‌اند؟ آیا با قرار گرفتن پیکی بلایندرز در صدر این فهرست موافقید یا خیر؟ منتظر نظرات‌تان هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*