توسعه شبکه 6G

هواوی برای توسعه شبکه 6G دو ماهواره به فضا می‌فرستد

هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی در جهان، قرار است دو ماهواره برای تست شبکه 6G خود به فضا پرتاب کند.

با رشد فناوری 5G، این نوع شبکه به عنوان یکی از فناوری‌های رایج در گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال تامین زیر ساخت های آن هستند. شرکت هواوی که بیشتر با ثبت حق اختراع 5G این فناوری را به جهان معرفی کرد، قرار است با پرتاب دو ماهواره جدید به فضا، شبکه 6G را برای گام بعدی خود آزمایش کند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی چین، هواوی به همراه کمپانی China Mobile و یک سازمان فضایی در چین می‌خواهد امسال، در ماه جولای (تیر و مرداد 1400) اقدام به ارسال دو ماهواره برای تایید شبکه 6G نماید که این اقدام یک گام موثر در ارائه زیرساخت‌های این شبکه و تایید فناوری 6G است.

کارشناسان معتقدند که این فناوری می‌تواند 50 برابر سریعتر از فناوری 5G باشد؛ همچنین برخلاف شبکه‌های 5G که برای استفاده نیازمند ایستگاه‌های مخابراتی زمینی هستند، فناوری 6G از ماهواره‌ها برای ایجاد ارتباطات خود در فرکانس‌های بالا‌تر استفاده می‌کند.

طبق اعلام مدیران این شرکت، قرار است هواوی تا سال 2030 فناوری 6G را به صورت عمومی راه اندازی کند، همچنین هواوی اعلام کرده است که به زودی مقاله گسترده‌ای درباره فناوری 6G و روش کارکرد آن منتشر خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*