آپدیت iOS 14.5 و watchOS 7.4

آپدیت iOS 14.5 و watchOS 7.4 برای آیفون‌ها و اپل واچ عرضه شد

اپل آپدیت iOS 14.5 را با هدف امکان باز کردن قفل آیفون با طریق اپل واچ منتشر کرد. البته برای استفاده از این قابلیت اپل واچ را به watchOS 7.4 به‌روزرسانی کنید.

اپل انتشار آپدیت iOS 14.5 را برای آیفون‌های سازگار منتشر کرد. در کنار آن آپدیت iPadOS 14.5 برای تبلت‌های آیپد و watchOS 7.4 نیز برای ساعت‌های اپل واچ منتشر شده است. این یک به‌روزرسانی با حجم نسبتاً زیاد است که برخی قابلیت‌های جدید را به محصولات اپل اضافه می‌کند.

ویژگی اصلی این به‌روزرسانی، توانایی باز کردن قفل گوشی از طریق اپل واچ هنگامی است که یک ماسک به صورت دارید. بعد از این به‌روزرسانی یک گزینه جدید به نام “Unlock with Apple Watch” به بخش تنظیمات آیفون اضافه خواهد شد که به شما اجازه می‌»دهد حتی زمانی که ماسک به صورت زده‌اید، بدون دخالت دست بتوانید قفل صفحه آیفون را باز کنید. البته این قابلیت نیازمند آپدیت اپل واچ شما به نسخه watchOS 7.4 است.

یکی دیگر از امکانات جدید، App Tracking Transparency نام دارد که به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که برای مقاصد تبلیغاتی یا اشتراک‌گذاری اطلاعات، فعالیت‌های شما را ردیابی می‌کنند، کنترل کنید. زمانی که این به‌روزرسانی نصب شد،‌اپلیکیشن‌ها پیش از آنکه بخواهند کاری انجام دهند، برای ردیابی باید از شما اجازه بگیرند.

آپدیت iOS 14.5 و watchOS 7.4

آی او اس ۱۴.۵ همچنین پشتیبانی از AirTag را هم به همراه دارد. با این به‌روزرسانی، شما امکان این را خواهید داشت که دستگاه AirTag خود را از طریق گوشی ردیابی کنید. اپلیکیشن Find My نیز برای کمک به فهمیدن موقعیت جغرافیایی ایرتگ به‌روزرسانی شده است.

به‌روزرسانی بعدی مربوط به دستیار صوتی Siri است که اکنون صداهای جدیدی را دریافت کرده است. اکنون ۱۴ صدای مختلف با نژاد و جنسیت مختلف در سیری وجود دارد. سیری اکنون می‌تواند تماس‌های دریافتی و نام تماس گیرنده را به شما اعلام کند و اگر AirPods یا هدفون‌های سازگار Beats را پوشیده باشید، می‌توانید بدون لمس گوشی آن‌ها را پاسخ دهید. شما همچنین با استفاده از سیری می‌توانید در مواقع اضطراری فوراً به یک مخاطب که پیشتر تعیین کرده‌اید تماس بگیرید.

آپدیت iOS 14.5 همچنین به شما اجازه می‌دهد کالیبراسیون باتری گوشی خود را مجدداً انجام دهید. این کار باعث می‌شود درصد سلامت باتری در تنظیمات دقیق‌تر  به نمایش درآید. البته توجه داشته باشید که کالیبره کردن باتری گوشی شما چند هفته طول خواهید کشید. و اینکه این قابلیت مخصوص خانواده آیفون ۱۱ است که با مشکل باتری دست و پنجه نرم می‌کنند.

آپدیت iOS 14.5 و watchOS 7.4

از دیگر بخش‌های پیشرفت کرده در این سیستم عامل می‌توان به اضافه شدن اموجی‌های جدید، اشتراک‌گذاری متن موسیقی از طریق Apple Music، اپلیکیشن جدید Podcasts، اپلیکیشن بازطراحی شده News، بهبود در اتصال 5G، پشتیبانی از دسته بازی Xbox Series X/ Series S و PlayStation 5 و غیره اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*