سفر به مریخ

ایلان ماسک: عده‌ای در پروژه سفر به مریخ جان خود را از دست خواهند داد

ایلان ماسک با اعلام اینکه پروژه سفر به مریخ از سال 2026 آغاز خواهد شد گفت عده‌ای در رقابت برای سفر به سیاره سرخ جان خود را از دست خواهند داد.

ایلان ماسک که به عنوان مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس شناخته می‌شود اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرد آغاز پروژه سفر به مریخ با مرگ عده‌ای همراه خواهد بود. وی در ادامه این دیدگاه که بسیاری سفر به مریخ را یک راه فرار برای افراد ثروتمند می‌دانند، ساده‌لوحانه خواند و گفت این سفر بیش از آنچه که مردم فکر می‌کنند خطرناک است.

سفر به مریخ مرگ‌آور خواهد بود

ایلان ماسک در ادامه بیان کرد ما پروژه سفر به سیاره سرخ را تا سال 2026 میلادی آغاز خواهیم کرد، اما باید توجه داشت که این سفر بسیار خطرناک و دشوار خواهد بود و عده‌ای در این سفر جان خود را از دست خواهند داد. وی افزود این سفر برای تمام افراد مناسب نیست و فقط داوطلبان می‌توانند به مریخ سفر کنند؛ چراکه  احتمال مرگ در سیاره سرخ و حتی مرگ در حین سفر نیز وجود خواهد داشت. همچنین غذای مناسبی در مریخ برای مسافران در دسترس نخواهد بود.

گفتنی است شرکت اسپیس ایکس برای ارسال گردشگران به ماه و مریخ طی سال‌های اخیر بیش از 100 موشک را مورد آزمایش قرار داده است. همچنین اخیرا مدل‌های بدون سرنشین این فضاپیماها مورد آزمایش قرار گرفتند که البته در هنگام آزمایش منفجر شدند، اما ایلان ماسک بر این باور است که تا سال 2026 انسان‌ها را به مریخ خواهد برد. ناسا نیز معتقد است تا سال 2030 پای انسان به مریخ خواهد رسید.