دمای اتمسفر خارجی خورشید

دمای اتمسفر خارجی خورشید به 1.7 میلیون درجه فارنهایت می‌رسد

محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند دمای اتمسفر خارجی خورشید به دلیل وجود شعله‌های آتشی در سطح این ستاره به ۱.۷ میلیون درجه فارنهایت می‌رسد.

سازمان فضایی اروپا در ژوئن سال 2020 میلادی نزدیک‌ترین تصاویر از خورشید را منتشر کرد. در این تصاویر که توسط کاوشگر سولار اوربیتر به ثبت رسیده شاهد شعله‌های آتش در سراسر سطح این ستاره هستیم. در این تصاویر 1500 نقطه درخشان کوچک و چشمک زن مشاهده می‌شود که درخشش آنها بین 10 تا 200 ثانیه به طول می‌انجامد و همچنین عرض هر یک از آنها حدود 248 و 6500 مایل تخمین زده شده است.

دمای اتمسفر خارجی خورشید اندازه‌گیری شد

دمای اتمسفر خارجی خورشید

محققان با اطلاعات جدیدی که از سولار اوربیتر به دست آوردند اعلام کردند شعله‌های درخشان به دلیل فرایندی ایجاد می‌شوند که در گرم شدن اتمسفر خارجی خورشید نقش زیادی دارند. بررسی محققان حاکی از آن است که دمای اتمسفر خارجی خورشید حدود 1.7 میلیون درجه فارنهایت است. گروهی از محققان سازمان فضایی اروپا این اطلاعات را طبق شبیه‌سازی‌های رایانشی تهیه کرده‌اند. پروفسور هاردی پیتر از انستیتو مکس پلانک اعلام کرد این مدل قادر است میزان انتشار انرژی از خورشید را محاسبه کند.

محققان با این شبیه‌سازی‌ها فرایندی را کشف کردند که طبق آن خطوط میدان‌های مغناطیسی در جهت مخالف شکسته شده و مجددا به یکدیگر می‌پیوندند و در این میان انرژی زیادی آزاد می‌شود. گفتنی است تاج خورشیدی 300 بار از لایه زیرین داغ‌تر بوده و این پدیده باعث سردرگمی محققان شده است. همچنین محققان چگونگی این فرایند را یکی از بزرگ‌ترین رازهای خورشیدی معرفی کردند. گفتنی است شعله‌های خورشیدی در واقع انفجار اشعه‌های پرقدرت سطح خورشید محسوب می‌شوند که حتی در زمین نیز اختلالات سیگنال‌های رادیویی و امواج مغناطیسی را به همراه دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*