هشتگ استعفای نخست وزیر هند

هشتگ استعفای نخست وزیر هند توسط فیس بوک موقتا مسدود شد

فیس بوک هشتگ استعفای نخست وزیر هند را موقتا مسدود کرد. هشتگ resignModi اخیرا به دلیل ناکارآمدی دولت نارندرا مودی در کنترل کرونا در شبکه‌های اجتماعی ترند شده بود.

کشور هند اخیرا با بحران شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه شده و روزانه صدها هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا می‌شوند. همچنین به دلیل بالا بودن تعداد مبتلایان برخی از بیمارستان‌های شهرهای بزرگ هند با کمبود اکسیژن و تخت مواجه شدند. چنین شرایطی باعث شد تا انتقادها از نارندرا مودی، نخست وزیر هند افزایش پیدا کند و کاربران هشتگ استعفای نخست وزیر هند (resignModi) را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک ترند کنند، اما فیس بوک در اقدامی بحث برانگیز و در حمایت از دولت هند که به عنوان یکی از متحدان دولت آمریکا محسوب می‌شود به مسدودسازی این هشتگ پرداخت.

جزئیات مسدودسازی هشتگ استعفای نخست وزیر هند

پس از اینکه فیس بوک هشتگ استعفای نخست وزیر هند را مسدود کرد هزاران پست فیس بوکی مربوط به این هشتگ از دید کاربران پنهان شد. در همین راستا بسیاری از کاربران سایر کشورها به حمایت از مردم هند پرداختند و به صورت گسترده نسبت به این اقدام فیس بوک انتقاد کردند. سرانجام با افزایش انتقادها، فیس بوک طرح مسدودسازی این هشتگ را متوقف کرد و حدود 12 هزار پست که با این هشتگ منتشر شده بود مجددا در معرض دید کاربران قرار گرفت.

گفتنی است اخیرا کاربران زیادی در شبکه اجتماعی توییتر نیز از دولت هند به دلیل ناکارآمدی در کنترل شیوع کرونا انتقاد کردند، اما دولت هند از مدیران توییتر خواست تا تمام این توییت‌ها را حذف کنند؛ در میان توییت‌های انتقادی حذف شده تعدادی از توییت قانون‌مداران هندی نیز وجود داشت که انتقادات زیادی را به همراه داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*