کنترل کرونا

هند از توییتر خواست توییت‌های انتقادی از عملکرد دولت در کنترل کرونا را حذف کند

اخیرا انتقاد از دولت هند به دلیل عملکرد ضعیف در کنترل کرونا در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر افزایش پیدا کرده و به همین دلیل دولت هند خواستار حذف توییت‌های کرونایی ضد دولت شد.

مدتی است ویروس کرونا به شکل بی‌سابقه‌ای در هند شیوع پیدا کرده و از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا هند رکوردار شده است. همچنین با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، بیمارستان‌های هند با کمبود اکسیژن مواجه شدند و دادگاه عالی دهلی این وضعیت را سونامی شیوع کرونا توصیف کرده است. چنین شرایطی باعث شد تا انتقاد از دولت هند به دلیل عملکرد ضعیف در کنترل کرونا در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر افزایش پیدا کند. در همین راستا دولت هند از مدیران توییتر خواست تا ده‌ها توییت که توسط مردم و قانونگذاران محلی در انتقاد از عملکرد دولت در کنترل شیوع کرونا منتشر شده را حذف کند.

حذف توییت‌های انتقادی از عملکرد دولت هند در کنترل کرونا

سخنگوی شرکت توییتر در همین راستا عنوان کرد پس از اینکه دولت هند درخواست حقوقی خود را برای حذف توییت‌های کرونایی ضد دولت به ثبت رساند، برخی از این توییت‌ها را محدود کردیم. در درخواست حقوقی دولت هند به حذف 21 توییت اشاره شده است که از میان آنها توییت یک قانونگذار، یک وزیر ایالت بنگال غربی و یک فیلمساز نیز به چشم می‌خورد. گفتنی است هند برای این درخواست خود به قانون فناوری اطلاعات ۲۰۰۰ استناد کرده است.

سخنگوی توییتر در ادامه بیان کرد ما برای حذف توییتت‌های کرونایی ضد دولت هند یک درخواست قانونی معتبر دریافت کردیم و اقدام دولت هند طبق قانون انجام شده است. وی افزود اگر محتوای منتشر شده توسط کاربران مقررات توییتر را نقض کرده باشد، آن توییت‌ها را حذف خواهیم کرد، اما اگر آن توییت‌ها در یک حوزه قضایی با مشکل مواجه‌اند ولی مقررات توییتر را نقض نکرده‌اند، دسترسی به آن توییت‌ها را فقط در هند محدود خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*