کرونا در هند

کشف گونه مسری تر ویروس کرونا در هند

مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در فراگیری کرونا عنوان کرد گونه مسری تر ویروس کرونا که در هند کشف شده می‌تواند موجب افزایش انتقال شود.

ماریا ون کرخوو، اپیدمیولوژیست و مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در فراگیری ویروس کرونا عنوان کرد که جهش مضاعف جدید در ویروس SARS-COV-2 که در هند کشف شده است، می‌تواند منجر به افزایش انتقال یا حتی کاهش خنثی‌سازی شود.

شناسایی نوع فوق جهش یافته کرونا در هند

بر اساس کنسرسیوم مطالعه ژنو (INSACOG) SARS-COV-2، گونه جهش یافته ویروس کرونا که به B.1.617 معروف است، نخستین مرتبه در کشور هند در 7 دسامبر سال 2020 (آذر ۹۹) ظاهر شد. ماریا ون کرخوو طی یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که گونه مسری‌تر ویروس کرونا دو جهش خاص – E484Q و L452R دارد که در انواع واگیردار در سراسر دنیا شناسایی شده است.

جهش E484 در نمونه‌ای که برای نخستین مرتبه در برزیل و آفریقای جنوبی کشف شد وجود داشت و جهش L452R در اروپا و ایالات متحده آمریکا رؤیت شده است؛ اما گونه مسری‌تر ویروس کرونا هر دو را حمل می‌کند، چیزی که در انواع گونه‌های دیگر یافت نمی‌شود.

سرپرست فنی کووید-19 در سازمان جهانی بهداشت اظهار می‌کند داشتن دو مورد از این جهش‌ها که در انواع دیگر در سراسر دنیا شناسایی شده‌اند نگران کننده است، چرا که یک شباهت در این جهش‌ها وجود دارد که منجر به افزایش انتقال می‌شود و بعضی از این جهش‌ها همچنین باعث کاهش خنثی‌سازی می‌شوند و این امر ممکن است بر اقدامات کنترل فراگیری ویروس از جمله تزریق واکسن تأثیر منفی بگذارند.

ون کرخوو همچنین خاطر نشان کرد که این سویه در حال گسترش به کشورهای دیگر است و در سراسر دنیا گزارش شده است. با این وجود نمونه‌ای که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، هنوز توسط WHO به عنوان variant of interest در نظر گرفته می‌شود، بدان معنی که تا به حال دلیل بیشتری برای اقدامات بهداشت عمومی نیست. وزارت بهداشت هند نیز به تازگی بیانیه‌ای را صادر کرده و اظهار کرده است که گونه مسری‌تر ویروس کرونا می‌تواند منجر به افزایش میزان عفونت شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*