کرونا در هند

شناسایی ویروس فوق جهش یافته کرونا در هند

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد به تازگی ویروس فوق جهش یافته کرونا در هند شناسایی شد که از نمونه‌های قبلی بسیار مسری‌تر است.

ویروس کرونا که بیش از یک سال از شیوع آن می‌گذرد همچنان یک بحران جهانی محسوب می‌شود و با وجود اینکه شرکت‌های متعددی واکسن‌هایی را برای آن توسعه داده‌اند، اما این ویروس در کشورهای مختلفی با جهش مواجه شده که امر کنترل و ساخت واکسن را با مشکل مواجه کرده است. در همین راستا به تازگی ویروس فوق جهش یافته کرونا در هند شناسایی شده است که نسبت به نسخه‌های جهش یافته قبلی بسیار مسری‌تر است.

شیوع ویروس فوق جهش یافته کرونا در هند

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین راستا در صفحه توییتری خود نوشت:

واریانت جدید کرونا با جهش E۴۸۴Q در هند شناسایی شده که ظاهرا هم شدت بیماری‌زایی بیشتری دارد و هم احتمالا توانایی فرار از سیستم ایمنی و شاید واکسن.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص بیان کرد تاکنون موردی از شیوع ویروس کرونا جهش یافته هندی در ایران شناسایی نشده است، اما این ویروس نگرانی‌های زیادی را وجود آورده است؛ چراکه احتمال سرایت آن زیاد است، می‌تواند از سیستم ایمنی بدن فرار کند و واکسن نیز روی آن تاثیری نخواهد داشت.

گفتنی است مقام‌های بهداشتی هند نیز اعلام کردند این نوع جدید کرونا در واقع دو بار جهش پیدا کرده و هم‌اکنون میزان قدرت آلوده‌کنندگی این ویروس و میزان تاثیر واکسن روی آن در دست بررسی است.