ساعت هوشمند وان پلاس

هرآنچه که لازم است درباره ساعت هوشمند وان پلاس بدانید

پس از گذشت چند سال، بالاخره از ساعت هوشمند وان پلاس رونمایی شد، با به توجه اطلاعات منتشر شده به زودی این گجت با قیمت 160 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بسیاری از کاربران از سال 2015 منتظر معرفی ساعت هوشمندی از کمپانی OnePlus هستند. پس از گذشت چند سال، چندی پیش در یک رویداد این شرکت از گجت پوشیدنی جدید خود در کنار سری گوشی‌های وان پلاس 9 رونمایی کرد. این کمپانی تایید کرده است که گجت جدید خود را با باتری شگفت‌انگیز و قیمت 160 دلار به بازار عرضه خواهد کرد، همچنین شرکت وان پلاس ادعا کرده است که باتری این ساعت جدید می‌تواند حدود 2 هفته شارژ دهی داشته باشد. با توجه به قیمت این دستگاه به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد تا با ساعت‌های هوشمند شرکت اپل یعنی Apple Watch Series 3 و Apple Watch SE رقابت کند.

تاریخ عرضه و قیمت ساعت هوشمند وان پلاس

ساعت هوشمند جدید OnePlus در تاریخ 23 مارس (3 فروردین) در کنار سری پرچمدار جدید این کمپانی، معرفی شد. کاربران می‌توانند در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین) این گجت پوشیدنی را در سایت OnePlus.com به رنگ مشکی خریداری کنند.

لازم به ذکر است که ساعت هوشمند جدید با قیمت 159 دلار فقط در سایت OnePlus فروخته خواهد شد و پس از گذشت مدتی این گجت وارد بازار جهانی خواهد شد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این گجت می‌تواند به یک رقیب برای دیگر کمپانی‌های سازنده ساعت‌های هوشمند مانند Garmin ،Fitbit و Apple تبدیل شود.

ساعت هوشمند وان پلاس

مشخصات

یکی از مواردی که کاربران در هنگام خرید ساعت هوشمند به آن دقت می‌کنند، ظرفیت باتری بوده و کمپانی وان پلاس این موضوع را می‌داند. چندی پیش شایعه‌هایی مبنی بر شارژدهی باتری یک هفته‌ای و حتی دو هفته‌ای این گجت منتشر شد و پس از گذشت چند روز، این شایعه توسط کمپانی OnePlus تایید شد. ناگفته نماند که این گجت به باتری 402 میلی آمپر ساعت مجهز شده و با پشتیبانی از گواهینامه IP68 (مقاوم در برابر آب و گرد و غبار)‌ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. متاسفانه ساعت هوشمند وان پلاس تنها در اندازه (قاب) 46 میلی متری عرضه خواهد شد و فعلا این گجت اندازه دیگر نخواهد داشت. ناگفته نماند که این گجت به حافظه 4 گیگابایتی مجهز شده و از 110 حرکت (رشته ورزشی) پشتیبانی می‌کند.

طراحی و صفحه نمایش

همانطور که در بالا اشاره کرده این دستگاه تنها با اندازه 46 میلی متری عرضه خواهد شد و جنس بدنه آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. به علاوه کاربران می‌توانند نسخه لوکس و گران قیمت این کمپانی یعنی OnePlus Watch Cobalt Limited Edition را خریداری کنند، بدنه این گجت از آلیاژ کبالت ساخته شده که به اندازه فولاد ضد زنگ سخت است. جالب است که بدانید این آلیاژ ضد حساسیت بوده و کاربرانی که پوست حساسی دارند نیز می‌توانند از این ساعت هوشمند استفاده کنند. ناگفته نماند که OnePlus برای روشنایی بیشتر و محافظت از نمایشگر، از یاقوت کمبود استفاده کرده است.

ساعت هوشمند وان پلاس

قابلیت‌های ساعت هوشمند وان پلاس

این دستگاه دارای قابلیت‌های مهمی مانند سنجش میزان اکسیژن خون و ضد آب بودن است، با توجه به این موضوع کاربران می‌توانند در هنگام شنا کردن از این گجت استفاده کنند. لازم به ذکر است که این دستگاه از 110 حرکت ورزشی پشتیبانی می‌کند و مانند اکثر ساعت‌های هوشمند در بازار قادر به تشخیص و سنجش نبض، مسافت طی شده، کالری، سرعت حرکت و حتی SWOLF برای شناگران است.

ناگفته نماند که این گجت پوشیدنی جدید می‌تواند میزان استرس را بسنجد و در صورت افزایش ضربان قلب به کاربر هشدار دهد. کاربران می‌توانند تمام این موارد را در برنامه OnePlus Health کنترل کنند، همچنین این دستگاه به کاربران اجازه برقراری تماس و پخش کردن موسیقی نیز می‌دهد.

باتری

جالب است که بدانید جدیدترین ساعت هوشمند شرکت اپل و سامسونگ یعنی Apple Watch Series 6 و Galaxy Watch 3 تنها حدود 18 ساعت می‌توانند نیازهای کاربران را برطرف کنند و پس از آن هر دو گجت نیاز به شارژ مجدد دارند. با این وجود وان پلاس ادعا کرده است که این ساعت هوشمند جدید می‌تواند تا یک هفته برای کاربرانی که استفاده سنگین دارند، پاسخگو باشد. این در حالی است که ساعت هوشمند جدید OnePlus می‌تواند حدود دو هفته برای کاربرانی که استفاده سبک از گجت‌های پوشیدنی دارند، شارژ دهی داشته باشد. لازم به ذکر است که این موضوع فعلا در حد یک ادعا بوده و باید تا زمان مشخص شدن نتایج آزمایش‌های انجام شده روی باتری این گجت جدید صبر کنیم.