ماهواره های استارلینک

ماهواره های استارلینک جای ما را برای موجودات فضایی آشکار می‌کنند!

بررسی جدید محققان نشان می‌دهد صورت فلکی متشکل از ماهواره های استارلینک باعث خواهند شد زندگی بشر در معرض دید موجودات فضایی قرار بگیرد.

اخیرا گروهی از محققان با بررسی پیامدهای پروژه‌های فضایی گزارشی را منتشر کردند که حتی این گزارش برای چاپ در مجله انجمن میان‌سیاره‌ای بریتانیا (British Interplanetary Society) نیز به تایید رسیده است؛ این بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر بیگانگان احتمالی نمی‌توانند زندگی بشر در سیاره زمین را مشاهده کنند، اما اقدامات بشر در فضا نظیر ایجاد صورت فلکی ماهواره های استارلینک باعث خواهد شد در آینده زندگی بشر در معرض دید بیگانگان قرار بگیرد.

شناسایی بشر توسط بیگانگان با ماهواره های استارلینک

ماهواره های استارلینک

شرکت اسپیس ایکس برای دسترسی تمام نقاط سیاره زمین به اینترنت پروژه ماهواره های اینترنتی استرلینک را آغاز کرده که طی این پروژه تعداد زیادی ماهواره در مدار زمین قرار خواهد گرفت. در همین راستا گروهی از محققان با بررسی‌های خود اعلام کردند اقدامات شرکت‌های فضایی نظیر اسپیس ایکس باعث خواهد شد تعداد فناوری‌های بشر در فضای اطراف زمین افزایش پیدا کند و چنین موضوعی سرانجام ما را در معرض دید بیگانگان قرار خواهد داد.

البته در این گزارش آمده است چنین تغییراتی به احتمال زیاد حدود 800 سال آینده نتیجه خواهند داد و در آن زمان اگر بیگانگانی وجود داشته باشند به آسانی ما را پیدا خواهند کرد. همچنین محققان بر این باورند افزایش تعداد ماهواره های استارلینک و سایر متعلقات سازمان‌های فضایی باعث می‌شود سرعت این روند افزایش پیدا کند و ما در معرض دید بیگانگان قرار بگیریم.

گفتنی است پروژه استارلینک که توسط ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در حال انجام است باعث خواهد شد تا دور افتاده‌ترین مناطق روی زمین نیز به اینترنت پرسرعت و آزاد دسترسی پیدا کنند. این شرکت در هر پرتاب خود حدود 60 ماهواره به مدار زمین ارسال می‌کند که تعداد ماهواره‌های این ماموریت اکنون به بیش از 1000 ماهواره رسیده و قرار است تعداد آن تا سال 2030 به 12 هزار ماهواره افزایش پیدا کند.

محققان در این گزارش تاکید کردند تعداد زیاد این ماهواره‌ها در مدار زمین باعث خواهد شد تا نخستین اثر فنی (Techno-Signature) ایجاد شود؛ به واسطه این اثر بیگانگان قادرند از اعماق فضا ما را مشاهده کنند. هرچند این فرایند 800 سال دیگر رخ خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یجوری میگن بیگانگان انگار اثبات کردن که وجود دارن.هنوز هیچ سندی وجود نداره البته من معتقدم که وجود دارند ولی اینکه چرا هیچ‌ حرفی ازش نمیزنن خیلی رو مخه