واکسن آسترازنکا

تاکید آژانس دارویی اروپا: مزایای تزریق واکسن آسترازنکا از عوارض آن بیشتر است

با وجود ارتباط بین عوارض جانبی و واکسن Astrazeneca، آژانس دارویی اروپا نتیجه‌گیری کرده که مزایای تزریق واکسن آسترازنکا از خطرهای آن بیشتر است.

بر اساس تازه‌ترین اخبار سی‌جی‌تی‌ان، تنظیم کننده دارو در اروپا عوارض دوم ناشی از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا را بررسی می‌کند. کمیته ارزیابی خطر (PRAC) آژانس دارویی اروپا (EMA) تحقیق در خصوص گزارش‌های دومین اثر جانبی احتمالی تزریق واکسن آسترازنکا را شروع کرده است.

عارضه جانبی جدید ناشی از دریافت واکسن آسترازنکا

عارضه جانبی احتمالی جدید، سندروم نشست مویگری است که شامل نشت خون از مویگرها و بافت‌های اطراف می‌شود. این بیماری در پنج نفر که واکسن Astrazeneca را دریافت کرده‌اند مشاهده شده است. سندروم نشست مویگری یکی از نادرترین بیماری‌های بالینی است که در آن نشست پلاسما و خون از رگ‌های خونی به طرف استخوان‌ها و ماهیچه‌ها انجام می‌شود. ورم صورت و بدن، ضعف، تهوع و سرگیجه از علایم این بیماری است.

عنوان می‌شود که وکسزوریا، که قبلا به عنوان واکسن Astrazeneca شناخته می‌شد، یک عارضه جانبی به وجود آورده و باعث لخته شدن خون بسیار نادر بعد از تزریق شد. در صورتی که تعدادی از کشورها محدودیت سنی جدی برای متقاضیان دریافت واکسن در نظر گرفته‌اند، عده‌ای دیگر استفاده از آن را محدود نگه داشته‌اند.

در نخستین روزهای هفته جاری، دانمارک اولین کشوری که تزریق واکسن را به صورت کامل متوقف کرده است. با وجود تأیید ارتباط بین عارضه جانبی و واکسن، EMA نتیجه‌گیری کرده است که مزایای این واکسن از خطرات آن بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*