واکسن مدرنا

واکسن مدرنا تا 6 ماه پس از دوز دوم اثربخش خواهد بود

نتایج فاز سوم آزمایش بالینی واکسن مدرنا نشان می‌دهد این واکسن تا 6 ماه پس از دوز دوم نیز همچنان در مقابل عفونت ناشی از ویروس کرونا تا 90 درصد اثربخش خواهد بود.

واکسن مدرنا نیز همانند واکسن فایزر بر پایه فناوری جدید mRN ساخته شده است، اما این واکسن بر خلاف فایزر به نگهداری در دمای منفی 70 درجه سانتی‌گراد نیازی ندارد و در سرمای منفی 20 درجه نیز نگهداری می‌شود. این واکسن که در دو نوبت با فاصله 4 تا 12 هفته به افراد تزریق می‌شود توانست طی سال گذشته در فازهای اول و دوم آزمایش بالینی اثربخشی 94.5 درصدی را به همراه داشته باشد، اما بررسی‌های جدید حاکی از آن است که این واکسن از محافظت طولانی مدت نیز برخوردار است.

ادامه‌دار بودن اثربخشی واکسن مدرنا تا 6 ماه

اطلاعات جدیدی که از آزمایش بالینی فاز سوم Moderna منتشر شد حاکی از آن است که این واکسن تا 6 ماه پس از دریافت دوز دوم نیز نسبت به عفونت ناشی از ویروس کرونا تا حدود 90 درصد اثربخش خواهد بود. شرکت مدرنا همچنان منتظر است تا در خصوص جزئیات عملکرد تقویت کننده‌های واکسن و اثربخشی واکسن در کودکان 6 ماه تا 17 سال اطلاعاتی از گروه‌های تحقیقاتی خود به دست آورد. این شرکت تاکنون موفق به دریافت تاییدیه کامل واکسن خود از سازمان غذا و داروی آمریکا نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*