واکسن های چینی

واکسن های چینی توان مقابله با ویروس کرونا را ندارند!

مدیر مرکز کنترل بیماری‌های چین در اظهارنظری جالب گفت واکسن های چینی توان چندانی برای مقابله با ویروس کرونا یا بیماری کووید ۱۹ ندارند.

با وجود این که دوزهای زیادی از واکسن های کرونای چین به کشورهای دیگر صادر شده است و از آن‌ها به خود مردم چین نیز تزریق شده است، مدیر کل مرکز کنترل بیماری‌های چینی اعلام کرد که واکسن های چینی محافظت بالایی در برابر ویروس کرونا ایجاد نمی‌کنند.

بیماری کرونا بیش از یک سال است که جهان را در بر گرفته و با وجود این که واکسن‌هایی برای مقابله با آن ساخته شده، اما همچنان تهدید بزرگی برای انسان محسوب می‌شود. از اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر سال 1399) چندین واکسن ضد ویروس کرونا روانه بازارهای جهانی شد.

واکسن های کرونای چینی

واکسن‌های ساخت آمریکا، روسیه، هند، چین و انگلستان نمونه‌هایی از این واکسن‌ها هستند. اما این واکسن‌ها اثر بخش هستند؟

توزیع واکسن های چینی در کشورهای دیگر

گائو فو (Gao Fu)، مدیر مرکز کنترل بیماری چین، طی کنفرانسی در جنوب غربی چنگدو اعلام کرد که واکسن های چینی توانایی مقابله با ویروس کرونا را ندارند. لازم به ذکر است پکن صدها میلیون دوز از این واکسن‌ها را به کشورهای دیگر صادر کرده و در عین حال تلاش دارد که در اثربخشی واکسن‌های غربی تردید ایجاد کند.

بر اساس گفته مدیر مرکز کنترل بیماری‌های چینی، در تاریخ دوم آوریل (13 فروردین)، نزدیک به 34 میلیون نفر هر دو دوز مورد نیاز واکسن‌ کرونا را دریافت کرده‌اند و نزدیک به 65 میلیون نفر یکی از دوزها را دریافت کرده‌اند. پکن تا به امروز هیچ واکسن خارجی را برای استفاده در چین تصویب نکرده است. فو اظهار کرد که هم‌اکنون در حال بررسی رسمی هستیم که آیا باید واکسن‌های متفاوت از خطوط فنی مختلف را برای فرآیند ایمن‌سازی استفاده کنیم؟

محققان برزیلی میزان ثأثیرگذاری واکسن سینوواک (Sinovac) را مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند که این واکسن در جلوگیری از عفونت‌های علامتی، فقط اندکی از 50 درصد تأثیرگذارتر است. در مقایسه با آن، واکسن فایزر آمریکایی 97 درصد مؤثر است. لازم به ذکر است که در ساخت واکسن های چینی کرونا از فناوری سنتی بهره گرفته شده است، در حالی که سازندگان واکسن غربی از روش جدید mRNA بهره برده‌اند. گائو جزئیاتی در خصوص تغییرات احتمالی ارائه نداد، اما به روش mRNA اشاره کرد. وی در ارتباط با این موضوع بیان کرد که همه باید فواید واکسن mRNA را برای بشریت در نظر بگیرند. ما باید آن را با دقت دنبال کنیم و تنها به این علت که قبلا چندین نوع واکسن تولید کرده‌ایم، آن را نادیده نگیریم.

پیش از این فو در اظهارنظرهای متعددی سؤال‌هایی در خصوص ایمنی واکسن mRNA مطرح کرده بود. رسانه‌ها از وی نقل کرده بودند که نمی‌تواند عوارض جانبی منفی را رد کند، چرا که برای نخستین مرتبه در افراد سالم استفاده می‌شود. رسانه‌های دولتی چین و وبلاگ‌های معروف بهداشت و علوم نیز ایمنی و تأثیرگذاری واکسن فایزر را که از mRNA بهره می‌برد، زیر سؤال برده‌اند. کارشناسان اظهار می کنند که ادغام کردن واکسن‌ها یا واکسیناسیون متوالی ممکن است منجر به افزایش تأثیرگذاری واکسن‌های چینی شود.

واکسن های کرونای چینی

پژوهشگران با انجام آزمایش‌های متعدد در سراسر دنیا در پی ادغام کردن واکسن‌ها یا تزریق تقویت کننده پس از مدت زمان طولانی‌تر هستند. همان‌گونه که محققان انگلیسی در حال مطالعه ترکیبی از واکسن‌ها آسترازنکا و فایزر هستند تا عوارض آن‌ها را کاهش داده و ایمنی و تأثیرگذاری آن‌ها را افزایش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این چینی ها هرچی میسازن اشغاله

  2. این دولت 💩💩 احمق ایران تا تونسته هرچی واکسن آشغالی چینی رو خریده واسه مردم بدبخت اونوقت مقامات خودشون از واکسن های آمریکایی 💉 فایزر و مدرنا 💉 و…. استفاده کردنند خدا لعنت تون کند.