افزایش قیمت خودرو

مجلس شورای اسلامی با افزایش قیمت خودرو مخالف است

محمد باقری، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت عنوان کرد که مجلس مخالفت خود را با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام کرده است.

محمد باقری، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در ارتباط با خصوصی‌سازی تولید و جلوگیری از انحصارطلبی عنوان کرد تا وقتی که قیمت‌ها تکلیفی باشند و انحصار وجود داشته باشد، بحث رانت نیز به قوت خود باقی است.

وی شکست انحصار از دو شرکت خودروسازی کشور را واجب دانست و ادامه داد که قیمت‌گذاری باید متناسب با عرضه و تقاضا صورت بگیرد، نه دستوری و تکلیفی و از سوی دیگر حاکمیت و دولت هم باید نظارت لازم را داشته باشند تا شرکت‌های خودروسازی گران‌فروشی نکنند.

اعلام مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است و مخالفت خود را نیز به شورای رقابت ابلاغ کرده است، بیان کرد که ما در جلسه آخر شورا این مسئله را مطرح کردیم و امید داریم که تا هفته بعد به نتیجه مناسب برسیم.

باقری سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی خودروسازی در ایران و واردات تحت کنترل را راهکاری در جهت شکست انحصار از دست دو خودروساز بزرگ کشور دانست و اظهار کرد چنانچه واردکنندگان خودرو بدون آن که دلاری از کشور خارج کنند، خودرو به کشور وارد کنند اتفاق خوبی می‌افتد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به نبود برنامه عملیاتی در صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد که مشکل اساسی فعلی در صنعت خودروسازی نبود یک برنامه عملیاتی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهار این که مدیریت مجموعه سایپا و ایران خودرو سیاسی است بیان کرد وقتی که مدیریت این مجموعه‌ها سیاسی می‌شود صنعت خودروسازی نیز قطعا با مشکل رو‌به‌رو خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*