واردات خودرو

سرنوشت آزادسازی واردات خودرو در سال 1400 چه خواهد بود؟

طرح آزادسازی واردات خودرو طی سال‌های گذشته همواره در هاله‌ای از ابهام قرار داشته است، اما اکنون دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از احتمال آزادسازی واردات ماشین به کشور در سال 1400 خبر می‌دهد.

طی سال‌های گذشته واردات خودرو به کشور ممنوع بوده و طرح‌های آزادسازی آن نیز همواره با شکست مواجه شده است. در چنین شرایطی قیمت خودروهای وارداتی به دلایل ممنوعیت به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و فروشندگان این خودروها اعلام می‌کنند به دلیل کمبود مدل‌های جدید فقط تعداد محدودی از این ماشین‌ها در کشور وجود دارد که آنها نیز به قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسند.

در سال 1400 طرح دریافت مالیات از خودروهای بالاتر از 1 میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده است که چنین طرحی باعث نابسامانی بازار خودروهای وارداتی خواهد شد؛ چراکه اکثر خودروهای وارداتی دارای قیمتی بیش از 1 میلیارد تومان هستند. همچنین با وجود این شرایط مشتریان باید به سمت خرید خودروهای داخلی یا خودروهای چینی از برندهای غیر معتبر بروند.

احتمال آزادسازی واردات خودرو در سال 1400

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص آزادسازی واردات ماشین به کشور عنوان کرد:

در دولت فعلی واردات ماشین به هیچ وجه آزاد نخواهد شد؛ یعنی این اجازه داده نمی‌شود که واردات خودرو در دولت فعلی انجام شود. به نظر می‌رسد که دولت بعدی به عنوان پیشنهاد ویژه در بدو ورود واردات ماشین را آزاد کند. از این رو در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ احتمال آزادسازی واردات ماشین زیاد خواهد بود.

گفتنی است از آنجایی که یکی از دلایل ممنوعیت واردات ماشین به کشور به موضوع کمبود منابع ارزی مربوط می‌شود، این احتمال وجود دارد در سال 1400 با ایجاد گشایش‌هایی در حوزه اقتصادی شاهد آزادسازی واردات ماشین به کشور باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*