خودروهای تسلا

ایلان ماسک: خودروهای تسلا در چین جاسوسی نمی‌کنند

ایلان ماسک در یک کنفرانس مجازی با تکذیب خبر جاسوسی خودروهای تسلا در چین تاکید کرد خودروهای برقی این شرکت هیچ اطلاعاتی را در اختیار دولت آمریکا قرار نمی‌دهند.

طی هفته گذشته دولت چین اعلام کرد استفاده از محصولات تسلا توسط پرسنل نظامی و کارکنان برخی شرکت‌های دولتی این کشور به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع است. دولت چین از این بیم دارد که اطلاعات خصوصی مالکان خودروهای الکتریکی تسلا به ویژه تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های این محصولات در اختیار دولت و سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا قرار بگیرد. در همین رابطه ایلان ماسک در یک کنفرانس مجازی تاکید کرد محصولات تسلا از مردم چین جاسوسی نمی‌کنند.

تکذیب جاسوسی خودروهای تسلا توسط ایلان ماسک

خودروهای تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیرا در کنفرانس مهم مجمع توسعه چین یا سی دی اف به صورت مجازی حضور یافت و تاکید کرد شرکت تسلا هیچ وقت اطلاعات خودروهای عرضه شده در چین و سایر کشورهای جهان را به دولت آمریکا ارائه نمی‌دهد. وی افزود اگر یک شرکت تجاری به موضوع جاسوسی از مشتریان خود چه در چین و چه در آمریکا وارد شود، روی فعالیت آن تاثیرهای بسیار بدی خواهد گذاشت. ماسک افزود اگر تسلا از محصولات خود برای جاسوسی در سایر کشورها استفاده می‌کرد، تاکنون فعالیت این شرکت در آن کشورها متوقف شده بود و به همین دلیل تسلا اطلاعات مشتریان خود را همواره محرمانه می‌داند.

گفتنی است شرکت تسلا در چین فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و اخیرا فروش این شرکت به میزان چشمگیری در این کشور افزایش پیدا کرده است. این شرکت آمریکایی توانست در سال 2018 برای نخستین بار با موافقت مقامات چینی در شانگهای یک کارخانه با مالکیت 100 درصدی خود و بدون حضور سرمایه‌گذاران محلی ایجاد کند که یک اقدام بی‌سابقه در حوزه خودروسازی محسوب می‌شود. همچنین تسلا توانست طی سال اخیر حدود 500 هزار دستگاه خودرو را در چین به فروش برساند و تولید تسلا مدل 3 سدان و مدل وای کامپکت نیز به زودی در چین آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*