رضایت بخش ترین برندهای خودرو

رضایت بخش ترین برندهای خودرو در سال 2020 معرفی شدند؛ تسلا در صدر

رضایت بخش ترین برندهای خودرو در سال 2020 معرفی شدند که طبق آن برند آمریکایی تسلا در صدر و برند لوکس ژاپنی اینفینیتی در قعر این لیست قرار دارند.

موسسه کانسومر ریپورتز لیستی جامع از رضایت بخش ترین برندهای خودرو در سال 2020 را منتشر کرد. کارشناسان این موسسه برای تهیه چنین لیستی از مالکان 369 هزار خودرو مختلف در 5 دسته شامل رضایت از رانندگی، راحتی، امکانات الکترونیکی داخل خودرو، فضاسازی کابین و ارزش خودرو نظرسنجی کردند و سرانجام با توجه به دیدگاه مالکان برای هر برند خودرویی یک امتیاز کلی را در نظر گرفتند.

تسلا رضایت بخش ترین برند خودرو در سال 2020

رضایت بخش ترین برندهای خودرو

بر اساس لیستی که کانسومر ریپورتز منتشر کرده است، برند تسلا توانست با کسب امتیاز 88 در صدر قرار بگیرد و برند اینفینیتی نیز با کسب امتیاز 48 در جایگاه آخر این لیست قرار دارد. کانسومر ریپورتز در خصوص لیست منتشر شده عنوان کرد این لیست فقط بیانگر این موضوع است که کدام خودروها توانسته‌اند به خوبی به نیاز مالکان پاسخ دهند و این ارقام به کیفیت ساخت یا قابل اطمینان بودن محصولات این برندها ارتباطی نخواهد داشت؛ برای مثال یک مالک که همواره برای مشکلات خودروی خریداری شده خود به نمایندگی مراجعه می‌کند باز هم به آن خودرو علاقه دارد؛ یا اینکه یک خودرو کاملا بدون عیب است، اما نتوانسته انتظارات مشتری را برآورده کند و به همین دلیل مشتری به آن امتیاز کمی داده است.

رضایت بخش ترین برندهای خودرو

بررسی‌های کانسومر ریپورتز حاکی از آن است که تسلا توانست بیشترین امتیاز را در حیث رانندگی، راحتی و امکانات الکترونیکی از مشتریان خود دریافت کند. البته عملکرد این برند در بخش فضاسازی کابین متوسط بوده و بدترین عملکرد آن نیز به بخش ارزش مربوط می‌شود که از 5 امتیاز فقط موفق به کسب 1 امتیاز شده است. در طرف دیگر برند اینفینیتی نیز کمترین امتیازات را در بخش ارزش دریافت کرده، اما توانست در بخش تجهیزات الکترونیکی 5 ستاره را از آن خود کند. برند لوکس اینفینیتی ژاپن در رانندگی و راحتی امتیاز متوسط را کسب کرده و امتیاز آن در فضاسازی کابین کمتر از متوسط بوده است.

پس از تسلا برند لینکلن در جایگاه دوم، رم در جایگاه سوم، کرایسلر در جایگاه چهارم و سوبارو نیز در جایگاه پنجم قرار دارند. در قعر جدول نیز بالاتر از اینفینیتی شاهد حضور برندهایی چون نیسان، کادیلاک و بیوک هستیم. طبق اعلام کانسومر ریپورتز، برخی از برندهای خودرویی فقط چند محصول را به بازار عرضه کردند، این در حالی است که تعداد محصولات عرضه شده توسط برخی از برندها به چندین دستگاه می‌رسد، از این رو تعداد محصول نیز می‌تواند روی مجموع امتیازات تاثیرگذار باشد. گفتنی است در این مطالعه برندهایی مورد بررسی قرار گرفتند که حداقل دو مدل مختلف در سبد محصولات سال 2020 آنها وجود داشته است.

لیست رضایت بخش ترین برندهای خودرو در سال 2020

در ادامه لیستی از رضایت بخش ترین برندهای خودرو در سال 2020 را را به همراه امتیاز آنها در هر یک از 5 بخش رضایت از رانندگی، راحتی، امکانات الکترونیکی داخل خودرو، فضاسازی کابین و ارزش خودرو مشاهده می‌کنید:

رضایت بخش ترین برندهای خودرو رضایت بخش ترین برندهای خودرو رضایت بخش ترین برندهای خودرو رضایت بخش ترین برندهای خودرو رضایت بخش ترین برندهای خودرو رضایت بخش ترین برندهای خودرو رضایت بخش ترین برندهای خودرو رضایت بخش ترین برندهای خودرو رضایت بخش ترین برندهای خودرو