نمایش قابلیت‌های جدید سگ رباتیک اسپات در تازه‌ترین ویدیوهای بوستون داینامیکس

نمایش قابلیت‌های جدید سگ رباتیک اسپات در تازه‌ترین ویدیوهای بوستون داینامیکس

سگ رباتیک اسپات (Spot) اولین محصول تجاری کمپانی پیشرفته بوستون داینامیکس بوده که در تازه‌ترین ویدیوهای خود، قابلیت‌های منحصر به فردی را به نمایش گذاشته است.

به تازگی ویدیوهایی از سگ رباتیک اسپات (Spot) کمپانی آمریکایی بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) منتشر شده که توانایی‌های جدید این ربات تجاری را به ما نشان می‌دهند.

اسپات اولین رباتی بوده که توسط بوستون داینامیکس، برای مقاصد تجاری ساخته شده و هر چند وقت یک بار ویدیوهای دیدنی و البته ترسناکی از این محصول و سایر ربات‌های کمپانی مورد نظر منتشر می‌شوند تا تازه‌ترین پیشرفت‌های فناوری رباتیک بوستون داینامیکس را به ما یادآور شوند. در همین رابطه کلیپ‌هایی که اخیرا از اسپات پخش شده‌اند، دو قابلیت جدید، یعنی توانایی شارژ خود به خودی و همچنین بلند کردن اشیاء از روز زمین را نشان داده‌اند.

فروش سگ رباتیک اسپات که کوچک‌ترین محصول ساخت بوستون داینامیکس هم به شمار می‌رود، از ژوئن 2020 رسما آغاز شد. این ربات 75 هزار دلار قیمت داشته و نکته جالب این بوده که قبل از شروع فروش رسمی این محصول به عنوان رباتی پیشرفته برای استفاده در محیط‌های کاری، کمپانی سازنده در سال 2019 تعداد 150 ربات اسپات را در محیط‌های مختلف به کار گرفته بود تا از این طریق اطلاعات لازم و تجربیات عملی مورد نیاز برای تکمیل محصول مورد نظر را به دست آورد.

ویدیو جدید سگ رباتیک اسپات

 

از طرف دیگر موفقیت اخیر بوستون داینامیکس خرید بخش عمده سهام این شرکت، به قیمت 1.1 میلیارد دلار، توسط کمپانی خودروسازی هیوندای بوده که به گفته خریداران، به منظور پیشرفت هر چه بیشتر محصولات رباتیک ساخت این شرکت برای عرضه به بازار محصولات خانگی و صنعتی انجام شد. مدت کوتاهی پس از خرید بوستون داینامیکس توسط هیوندای، شاهد تغییرات جالبی در تجاری‌سازی ربات‌های این شرکت هستیم و تازه‌ترین ویدیوهای منتشر شده از اسپات هم به خوبی این تغییرات را نشان می‌دهند.

در مورد ویدیو بالا باید گفت که بازوی متصل شده به بالا سگ رباتیک اسپات مدتی پیش به عنوان محصولی جانبی برای اضافه کردن رنج گسترده‌ای از توانایی‌ها به این ربات معرفی شد. بر اساس اطلاعات موجود، خریدار هم می‌تواند به صورت مستقیم این بازو را کنترل کرده و کارهای مختلفی با آن انجام دهد و هم این امکان وجود دارد که به صورت نیمه خودکار، اسپات به کمک بازوی خود به کارهای اتوماتیکش برسد.

نمایش قابلیت‌های جدید سگ رباتیک اسپات در تازه‌ترین ویدیوهای بوستون داینامیکس

بوستون داینامیکس می‌گوید که بازوی رباتیک مورد نظر می‌تواند به صورت دستی یا نیمه اتوماتیک رنج گسترده‌ای از اشیاء را بلند کرده، روی زمین گذاشته و یا شیء را در مسیری روی زمین بکشد. به علاوه این بازو می‌تواند برای باز و بسته کردن شیرها، پایین و بالا بردن اهرم‌ها و همچنین برای باز کردن و بستن درها به کمک دستگیره استفاده شود.

در عین حال، مدل مخصوصی از این سگ رباتیک وجود داشته که با نام اسپات اینترپرایز (Enterprise Spot) به فروش می‌رسد و با قابلیت شارژ خودکار، به صورت اتوماتیک به هنگام کم شدن ذخیره باتری، منبع برق را پیدا کرده و شروع به شارژ شدن می‌کند. گفته شده که مدل اینترپرایز از با استفاده از تازه‌ترین پیشرفت‌های فناوری رباتیک، در محیط‌های صنعتی به شکل از راه دور کار می‌کند.

فعالیت اسپات در محیط صنعتی

 

این فناوری‌های به سگ رباتیک اسپات اجازه می‌دهند تا ایمنی بالاتری داشته باشد و قابلیت‌های ارتباطی آن هم به سطح جدیدی از پیشرفت برسند. به عنوان مثال بوستون داینامیکس ادعا کرده که در تازه‌ترین به‌روزرسانی اسپات، محدوده تحت پوشش در ماموریت‌های از راه دور ربات را گسترده‌تر کرده و با بالا بردن قابلیت پوشش وای فای، به اسپات این اجازه را داده تا به راحتی حجم زیادی از اطلاعات را دانلود یا آپلود کند.

برای کنترل تمامی این قابلیت‌ها و تعداد زیادی از محصولات بوستون داینامیکس، اخیرا سیستمی به نام اسکاوت (Scout) معرفی شده که به عنوان یک اپلیکیشن تحت وب عمل می‌کند. از طریق این سیستم کاربر می‌تواند تعداد زیادی از سگ‌های اسپات را کنترل کرده و دقیقا به آن‌ها بگوید که باید چه کار کنند.

تا پیش از این سگ رباتیک اسپات توسط یک تبلت مخصوص کنترل می‌شد، اما سیستم اسکاوت برای افزایش کارایی محصول در ماموریت‌های از راه دور طراحی و عرضه شده است. به عنوان مثال بوستون داینامیکس با اشاره به ویدیویی که در بالا دیدیم، پیشنهاد می‌کند که صاحبان کارخانه‌ها به کمک تجهیزاتی مانند دوربین‌های حرارتی، مدیریت و کنترل بخشی از تجهیزات خود را به یک یا مجموعه‌ای از اسپات‌ها محول کنند. در چنین حالتی ربات‌ها می‌توانند در کنار کارگران کارخانه فعالیت کنند و یا به صورت کلی، یک شیف کاری را به خود اختصاص دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فوق العادس محشره 👏👏👏👏👏