فضانورد به فضا

چین برای ساخت ایستگاه فضایی خود 12 فضانورد به فضا اعزام می‌کند

معاون مهندس ارشد برنامه فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد این کشور تا سال 2023 برای ساخت ایستگاه فضایی خود 12 فضانورد به فضا اعزام خواهد کرد.

یانگ لیوی، معاون مهندس ارشد برنامه فضایی سرنشین دار چین اخیرا در کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی مردم چین اعلام کرد بر اساس برنامه فضانوردی چین قرار است ۱۱ ماموریت فضایی در سال 2021 و سال 2022 به انجام برسد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ارسال ماژول اصلی ایستگاه فضایی چینی، ارسال یک بخش آزمایشی، پرتاب فضاپیمای سرنشین دار و اعزام ۱۲ فضانورد به مدار زمین اشاره کرد.

جزئیات اعزام 12 فضانورد به فضا توسط چین

معاون مهندس ارشد برنامه فضایی سرنشین دار چین در ادامه گفته‌های خود بیان کرد هدف ما این است که بتوانیم تا سال 2023 میلادی 12 فضانورد را به فضا ارسال کنیم تا فرایند ساخت ایستگاهی فضایی چین در مدار زمین تکمیل شود. وی با درخواست از جوانان برای حضور در این برنامه فضایی تاکید کرد به‌زودی فرصت‌های پرواز فضایی بیشتری فراهم می‌شود.

گفتنی است سازمان فضایی چین در اکتبر 2020 سومین مرحله استخدام فضانورد خود را به انجام رساند و به واسطه آن 17 مرد و زن برای انجام پروژه‌های فضایی آینده انتخاب شدند. چین قصد دارد تا پیش از پایان سال 2022 یک ایستگاه فضایی اختصاصی و دائمی در مدار زمین افتتاح کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*