گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ ال جی: سندی محکم برای خروج از بازار موبایل

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ ال جی منتشر شده است و شاهد افزایش فروش و درآمد چشمگیر این شرکت کره‌ای در همه‌ی قسمت‌ها به جز بخش موبایل هستیم.

ال‌جی امسال تصمیم گرفته است که با توجه به عدم موفقیت بخش موبایل در سوددهی، از این بازار خارج شود. هرچند گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ ال جی حاکی از افزایش فروش سایر بخش‌های این شرکت کره‌ای در مقایسه با سال گذشته است. ال‌جی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ توانسته به درآمد ۱۸.۸ تریلیون وون (حدود ۱۷ میلیارد دلار) برسد که این رقم برای این بازه زمانی تاکنون بی سابقه بوده است.

بر اساس گزارش مالی سه ماهه نخست سال جاری ال جی بیشترین رشد متعلق به بخش سرگرمی خانگی (Home Entertainment) بوده است. با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و خانه نشین شدن اکثر مردم، تقاضا در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا که از بازارهای موفق ال‌جی به حساب می‌آیند، افزایش یافته و ال‌جی موفق به افزایش فروش تلویزیون‌های اولد و نانوسل خود شده است. انتظار می‌رود که این روند رو به رشد ادامه داشته باشند و بیشتر نیز متوجه محصولات رده بالای این شرکت باشد.

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ ال جی

بخش موبایل ال‌جی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، اما هنوز تمامی فعالیت‌های آن قطع نشده است به همین خاطر در گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ ال جی اطلاعات مربوط به این بخش نیز دیده می‌شود. در سه ماهه اول ۲۰۲۱ ال‌جی گوشی‌های فروخته شده ال‌جی ارزشی بالغ بر ۹۰۱ میلیون دلار داشتند که دقیقاً برابر با میزان فروخته شده در سه ماهه اول سال گذشته است. در این مدت هیچ گوشی جدیدی از ال‌جی معرفی نشد و تلاش‌های این شرکت معطوف به مدل‌های قبلی بوده است.

عملکرد بخش موبایلسه ماهه اول ۲۰۲۱سه ماهه چهارم ۲۰۲۰رشد فصلیسه ماهه اول ۲۰۲۰رشد سالیانه
فروش (دلار)۹۰۱ میلیون۱.۲۴ میلیارد۲۷.۹- درصد۹۰۱ میلیونصفر درصد
سود (دلار)۲۵۲- میلیون۲۲۴- میلیون۱۲- درصد۲۱۴- میلیون۱۸- درصد

 

ال‌جی تمامی کارکنان بخش موبایل را به قسمت‌های دیگر این شرکت منتقل خواهد کرد و با نقد کردن دارایی‌های این بخش، تلاش خواهد کرد تا خسارت‌های متوجه شرکای تجاری و تأمین کنندگان خدمات پشتیبانی را جبران کند.

تمامی فعالیت‌های مالی مرتبط با بخش ارتباطات موبایلی ال‌جی تا اوایل مرداد ماه سال جاری به پایان می‌رسد و این درست همان زمانی است که گزارش مالی سه ماهه دوم ال‌جی منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*