فرمول واکسن کرونا

بیل گیتس با دسترسی کشورهای فقیر به فرمول واکسن کرونا مخالفت کرد

بیل گیتس در مصاحبه جدید خود اعلام کرد فرمول واکسن کرونا نباید در اختیار کشورهای فقیر قرار بگیرد. چنین اظهارنظری از بنیان‌گذار مایکروسافت انتقادات زیادی را به همراه داشت.

بیل گیتس که به عنوان یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت شناخته می‌شود اخیرا در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا برای پایان سریع همه‌گیری کرونا بهتر نیست حق مالکیت معنوی فرمول واکسن کرونا لغو شد تا این دستور ساخت در اختیار سایر کشورهای جهان قرار بگیرد، عنوان کرد فرمول‌های واکسن را نباید در اخیار کشورهای فقیر قرار داد. چنین اظهارنظری از طرف بیل گیتس حواشی زیادی را به همراه داشت.

مخالفت بیل گیتس با دسترسی کشورهای فقیر به فرمول واکسن کرونا

بیل گیتس در ادامه توضیح داد موضوع ایمنی واکسن و نحوه تولید آن برای مردم بسیار حائز اهمیت است. وی افزود کارخانه‌های زیادی در سراسر جهان در حوزه تولید واکسن فعالیت دارند و می‌توانند به میزان لازم واکسن تولید کنند. طبق اعلام بیل گیتس اخیرا کاری که قبلا انجام نشده بود یعنی طرح انتقال واکسن اجرایی شد و توانستیم فرایند تولید واکسن جانسون و جانسون را به کارخانه‌‌ای در هند منتقل کنیم.

استفان بوریانی، روزنامه‌نگار گاردین که خواهان لغو فوری حق ثبت اختراع واکسن کرونا است عنوان کرد فرمول ساخت واکسن‌های کرونا باید در اختیار همه کشورها قرار بگیرد و دلایل بیل گیتس قانع‌کننده نیست. گفتنی است بیل گیتس در مصاحبه خود تاکید کرد کشورهای ثروتمند نظیر آمریکا و انگلیس ابتدا به دنبال واکسیناسون جمعیت خود هستند، اما تا چند ماه آینده واکسیناسیون کرونا در کشورهای ثروتمند به صورت کامل انجام خواهد شد و تولید واکسن برای سایر کشورها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این عذر بدتر از گناهست
    وامپیر چرا وقتی خون ملل جهان سوّم را مینوشد به فکر بهداشت آنان نیست؟
    چرا وقتی ملّت مستضعف ایران اسلامی به جرم نکرده از غذا و دوا هم محروم است به فکر بهداشت نیست؟ چرا ملّت مستضعفتر یمن علی رغم فقر و تحریم، بیمارستانهاش زیر بمباران است، به فکر بهداشت نیست؟
    دنیا دارد در آتش کرونا میشوزد -بعید نیست کار خودشان است چون پیش‌بینی کرده- مردک پا به گور بجای آنکه کمی از ثروت بادآورده‌اش -که با کرونا گُر گرفته- را صرف خرید پتنت و احسان عام نماید، نمک روی زخمها می‌پاشد.
    روزی چندین هزار نفر زیر خاک میروند، الدنگ هنوز از تبعیض طبقاتی که ساختۀ امثال خود نژادپرستش است، دفاع میکند.
    حقا همیشه از ویندوز که زادۀ چنین خوی کثیفی است بدم میآمده.
    فرمولش را بده خود کشورها بلدند چطوری بسازند هرکس هم دقت نکرد گناهش به گردن تو که نیست؛ امّا با این خسّت البته شریک قتل مردمی.
    اصلًا چرا کارخانۀ سرم/ داروسازی دقیقی در جهان سوّم نیست؟
    چرا باید جهان سوّم محروم بماند؟ تا برای معالجه پول کلان دهد، منّت ویزا کشد و به پابوس رسد.
    چند ساله ساختمان مرکز تصویربرداری پیشرفته آماده است، فقط بخاطر تحریمهای ظالمانه نمیگذارند کسی به ایران بفروشد.
    خود لاکردارش تحریم کرده، حالا بجای خجالت، دوقورت و نیمش هم باقیه:
    میگه چون امکاناتش را ندارید فرمولش را نمیدهیم.
    امریقا که امکاناتش را دارد؟ و ساخته! ببینیم چطور از پس کرونا بر میاد
    امیدوارم هرچی درد و بلای مستضعفه به جان مرفهین بی‌درد بخورد
    إن‌شاءالله

    • انسان تمام عمر و زندگی و منابعش رو به کار بگیره تا علاوه بر رشد مادی باعث ارتقاء زندگی انسانها بشه ، اونوقت بخاطر حفظ مالکیت معنوی یک عده انگل بیان شاکی بشن که باید از حقت بگذری!!!؟
      هر شخصی، شرکتی و کشوری تلاش کرده و رشد کرده، حقشه که از منافع حاصل از دسترنجش بهره ببره، کسانی که میخوان بدون تلاش مفت بیان فرمول ساخت واکسن و امثال اون رو صاحب بشن بهتره بجای هوچی بازی از خودشون مایه بذارن، آخه چون طرف مستضعف هست که دلیل نمیشه دیگران بهشون ترحم کنن، چه استدلالیه آخه !!؟

  2. این خیلی بی شرفه همون بهتر ویندوز هات رو همه رو کرک کردیم خخخخخخخخخخ پول پرست