فضای مجازی صداوسیما

وزیر ارتباطات از بودجه 1500 میلیارد تومانی فعالان فضای مجازی صداوسیما انتقاد کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از اختصاص بودجه 1500 میلیارد تومانی به فعالان فضای مجازی صداوسیما انتقاد کرد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا با حضور در یک اتفاق گفتگو کلاب هاوس از اختصاص بودجه 1500 میلیارد تومانی به فعالان فضای مجازی صداوسیما انتقاد کرد و گفت صداوسیما با چه مکانیزمی این ۱۵۰۰ میلیارد را می‌خواهد به بخش خصوصی بدهد، باید اعلام شود ضوابط آن چیست.

انتقاد از بودجه 1500 میلیارد تومانی فعالان فضای مجازی صداوسیما

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تمام بودجه اختصاص پیدا کرده به وزارت ارتباطات در سال 99 حدود 1500 میلیارد تومان بود و کل توسعه اقتصاد دیجیتال نیز 140 میلیارد تومان است. وی افزود اگر قرار نیست به صداوسیما پولی داده شود، پس هزینه 1500 میلیارد تومان که به فعالان فضای مجازی صداوسیما اختصاص داده شده برای کدام بخش است؟ البته این هزینه اختصاص پیدا کرده و شاید صداوسیما موفق به دریافت 1500 میلیارد تومان نشود، اما باید بدانیم معادل ۵۰ درصد کل بودجه وزارت ارتباطات برای توسعه کل زیرساخت‌ها و مطالبات در بخش‌های فضایی، دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و توسعه روستایی است.

آذری جهرمی در ادامه بیان کرد در حالی 1500 میلیارد تومان برای صداوسیما در نظر گرفته شده که یک سازمان نامرتبط بوده و برای آن قانونی نیز وجود ندارد. وی افزود:

اگر قانون وجود دارد که صداوسیما با چه مکانیزمی این ۱۵۰۰ میلیارد را می‌خواهد به بخش خصوصی بدهد، باید اعلام شود ضوابط آن چیست. کمیسیون تنظیم مقررات‌ ساترا وظیفه‌اش توانمندسازی نیست، وظیفه‌اش تنظیم مقررات و نظارت بر اجراست. اجرا وظیفه وزارت ارشاد، وزارت ورزش جوانان و سازمان تبلیغات و بخش‌های دیگر است که ماموریت‌های اجرایی دارند.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به اینکه صداوسیما ظرفیت چنین کاری ندارد گفت باید مشخص شود این بودجه به چه نحوی هزینه خواهد شد؟ جزو منابع قابل بخشش است؟ به شکل وام قرار است تخصیص پیدا کند؟ ضابطه آن چیست؟ این‌ها همه نیازمند آیین‌نامه بودجه است. ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای حوزه تولید محتوای فضای مجازی تخصیص پیدا کرده که قرار است به بخش خصوصی داده شود، اما مکانیزمش چیست؟ در کجای قانون ذکر شده است؟ هیچ شفافیتی در این بخش وجود ندارد و نتیجه‌اش مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*