اولین شهر شناور جهان

مالدیوی‌ها اولین شهر شناور جهان را می‌سازند

مالدیوی‌ها برای مقابله با معضل تغییرات اقلیمی به ویژه افزایش سطح آب دریاها قصد دارند اولین شهر شناور جهان را بسازند.

کشور مالدیو که به عنوان یک مجمع الجزایر در شمال اقیانوس هند شناخته می‌شود نسبت به هر کشور دیگری از زمین کمتری بهره می‌برد. از این رو دانشمندان اعلام کردند این کشور زودتر هر از کشور دیگری با بحران تغییرات اقلیمی به ویژه افزایش سطح آب دریاها مواجه خواهد شد. در همین راستا مالدیوی‌ها به جای مهاجرت به سایر کشورها تصمیم گرفتند اولین شهر شناور جهان را با نام شهر شناور مالدیو (MFC) بسازند. این طرح برای مالدیوی‌ها بسیار حائز اهمیت است و این کشور می‌تواند برای همیشه از مشکل افزایش سطح دریا رهایی یابد.

جزئیات ساخت اولین شهر شناور جهان در مالدیو

اولین شهر شناور جهان

مطالعات علمی و اقلیم شناسی نشان می‌دهد جزایری مشابه با جزایری که در کشور مالدیو وجود دارد به دلیل ارتفاع کم و به دلیل افزایش سطح آب دریاها تا سال 2050 به طور کامل زیر آب خواهند رفت و مالدیو اولین قربانی این تغییرات اقلیمی خواهد بود. از این رو ساخت شهرهای شناور می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

اولین شهر شناور جهان

شرکت معماری دوچ داکلندز (Dutch Docklands) مستقر در هلند مسئولیت ساخت شهر شناور مالدیو را بر عهده گرفته است؛ این شهر همانند یک مجموعه از ردیف‌های پیچ و خم‌دار شش ضلعی بوده و طراحان در طراحی آن از شکل مرجان‌ها الهام گرفته‌اند. این جزیره شناور دارای هزاران اقامتگاه اسکله‌ای 93 متر مربعی بوده که قیمت هر یک از آنها از 250 هزار دلار آغاز خواهد شد.

اولین شهر شناور جهان

این جزیره شناور به فناوری موج‌شکن مجهز بوده و در کنار آن یک دیواره تثبیت کننده نیز تعبیه خواهد شد. در واقع طراحان با یک پیکربندی هوشمندانه توانستند تاثیر امواج را به میزان چشمگیری کاهش دهند و بتوانند خانه‌ها را به خوبی رو آب ثابت نگه دارند. اولین شهر شناور جهان که در مالدیو ساخته خواهد شد به مجموعه‌ای از خانه‌ها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، امکانات تفریحی و فضاهای عمومی مجهز خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح ساخت این شهر هوشمند از سال 2020 شروع خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*