فناوری جدید باتری

یک فناوری جدید باتری گوشی سبب افزایش چشمگیر شارژدهی آن می‌شود

فناوری جدید باتری می‌تواند یکی از انتقادات دیرینه کاربران نسبت به گجت‌های باتری محور را برطرف کرده و با افزایش چشمگیر عمر مفید باتری سبب انقلابی در این زمینه شود.

تولیدکنندگان گوشی در چند سال اخیر مدام با استفاده از فناوری‌های جدید در حال افزایش ظرفیت باتری محصولات خود بوده‌اند تا حدی که دیگر امروزه استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری روی گوشی امری عادی تلقی می‌شود. ولی انجام چنین کاری در چند سال پیش عملی دیوانه‌وار تلقی می‌شد. هرچند مردم بیشتر وقت خود را با گوشی‌هایشان می‌گذراند پس ارائه بهترین عمر باتری ممکن به آن‌ها کاملاً منطقی به نظر می‌آید.

ولی نکته‌ای که مردم به آن توجه زیادی نمی‌کنند این است که حتی باتری‌های بزرگ نیز همانند نمونه‌های کوچک‌تر در طول زمان دچار فرسایش می‌شوند. به لطف برخی اصلاحات نرم‌افزاری در چند سال اخیر که شارژ باتری را هنگام پر شدن ظرفیت آن متوقف می‌کنند و کاربر را از وضعیت باتری مطلع می‌کنند، این مشکل تا حد زیادی بهبود یافته است.

فناوری جدید باتری

هرچند با توجه به نحوه شارژ کردن گوشی و شرایط آب و هوایی اطراف شما، گوشی‌ها در استفاده فعال، سالیانه بین ۵ تا ۱۰ درصد از ظرفیت باتری اولیه خود را از دست می‌دهند. بنابراین مشکل هنوز پابرجاست. چطور بدون اینکه کم شدن عمر باتری گوشی سبب خرید یک گوشی جدید شود، از گوشی خود بیش از سه سال استفاده کنید؟

راه حل این مشکل از آنچه فکر می‌کردیم به ما نزدیک‌تر است. یک گروه از دانشمندان ژاپنی شاغل در موسسه پیشرفته علوم و فناوری ژاپن موفق به کشف ماده جدیدی شده‌اند. گفته می‌شود که این ماده جدید قادر خواهد بود پروسه فرسایش باتری را آهسته‌تر کند به طوری که با گذشت ۵ سال یا بیشتر از، هنوز باتری ۹۵ درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ کند. اگر این ادعا درست باشد، گوشی شما خیلی بیشتر از قبل قابل استفاده خواهد بود- البته اگر از اول می‌خواستید برای مدت ۵ سال یا بیشتر آن را نگه دارید.

فناوری جدید باتری

ماده کشف شده توسط موسسه علوم و فناوری ژاپن، Bis-imino-acenaphthenequinone-Paraphenylene نامیده می‌شود و نه تنها نامش شبیه یکی از طولانی‌ترین وردهای هری پاتر است، بلکه ممکن است در واقعیت نیز کار معجزه آسایی بکند. گفته می‌شود که با استفاده از این فناوری جدید دستگاه‌های هوشمند قادر خواهند بود حتی پس از ۱۷۰۰ چرخه شارژ نیز ۹۵ درصد از ظرفیت باتری خود را حفظ کنند. اگر بخشی از این توضیحات برای شما آشنا است دلیلش این است که نام انتزاعی این فناوری باتری جدید در واقع شکل پیچیده گفتن همان گرافیت است.

پروفسور ماتسومی در این باره گفت:

«تولید باتری‌های بادوام به توسعه محصولات قابل اعتمادی منجر خواهد شد که برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند. این اتفاق مشتریان را به خرید محصولات گران قیمت‌تر باتری محور همچون خودروهای برقی ترغیب خواهد کرد. این محصولات برای سالیان زیادی استفاده خواهند شد.»

همان‌طور که پروفسور ماتسومی اشاره کرد، این فناوری باتری نوین گوشی‌های هوشمند را در استفاده طولانی مدت به گجت‌هایی قابل اعتماد تر و همچنین بادوام‌تر تبدیل خواهد کرد. همچنین به نظر می‌رسد که این فناوری برای تولید کنندگانی که در صدد ورود به بازارهای جدید برای محصولات هوشمند خود هستند نیز سودمند باشد.

فناوری جدید باتری / تلاش اپل برای تولید خودرو برقی

بر کسی پوشیده نیست که اپل، شیائومی و هواوی در تلاش برای ورود به بازار خودروهای برقی هستند. حتی شیائومی مدتی است که اسکوترهای برقی تولید می‌کند و این فناوری جدید باتری می‌تواند برای آن‌ها نیز سودمند باشد.

البته گجت های پوشیدنی همچون ساعت‌های هوشمند، ایرباد ها و حتی ردیاب‌ها نیز می‌توانند میزبانان احتمالی این فناوری جدید باتری در آینده باشند. بنابراین؛ انتظار می‌رود که این فناوری برای همگان در دسترس قرار گیرد. ما مشتاقانه منتظر توسعه این فناوری و دیدن نسل اول محصولاتی هستیم که با استفاده از آن عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*