برند شخصی در شبکه های اجتماعی

ترفندهایی برای رشد برند شخصی در شبکه های اجتماعی

رشد برند شخصی در شبکه های اجتماعی از راه‌های متمایز کردن کسب و کار شما در فضای آنلاین است. در ادامه ترفندهای لازم برای این رشد و توسعه آمده است.

با افزایش رقابت در صنایع مختلف، مطرح بودن در فضای آنلاین دشوارتر شده است. یکی از راه‌های مقابله با این چالش، استفاده از برند شخصی در شبکه های اجتماعی است.

داشتن یک برند شخصی این امکان را به شما می‌دهد تا با گذشت زمان به عنوان یک متخصص شناخته شوید. اما نکته مهم‌تر این است که می‌توانید نشان دهید که کار کردن با شما چه مزایایی دارد و ویژگی‌های منحصر به فرد شما چیست.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

آیا می‌خواهید برند شخصی تان در شبکه های اجتماعی توسعه پیدا کند اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ ترفندهایی که در ادامه آورده شده است به شما کمک می‌کند تا برند شما در شبکه های اجتماعی معتبر شود.

ماهیت برند شخصی در شبکه های اجتماعی

برند شخصی در شبکه های اجتماعی به این معنی است که پروفایلتان را بر اساس علائق خود بسازید. برند شما می‌تواند به سرگرمی‌ها، شغل و نقاط قوت شما مرتبط باشد.

هدف از برند شخصی در شبکه های اجتماعی این است که در یک حوزه خاص شناخته شوید. با استفاده از پلتفرم‌های مختلف می‌توانید محتواهایی تولید کنید که تخصص شما را نشان دهد.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

برخی افراد، برند شخصی در شبکه های اجتماعی را مستقیماً با اینفلوئنسر بودن مرتبط می‌دانند. در بعضی موارد، این نوع برندسازی مفید است؛ اما، اگر نمی‌خواهید اینفلوئنسر باشید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد. حالا که به ماهیت برند شخصی در شبکه های اجتماعی پی بردید، در زیر ترفندهایی برای ساخت و رشد برند شخصی آورده شده است.

مشخص کردن حیطه کاری خود

برند شخصی زمانی تاثیرگذار خواهد بود که اهداف و علایق مشخصی داشته باشید. اما خود را محدود به علایق دیگران و نکاتی که در مورد شما می‌پسندند، نکنید. برای مثال؛ اگر عاشق کتاب‌های طنز هستید، با آغوش باز از آن استقبال کنید.

اگر علایق متنوعی دارید، نگران این نباشید که این علایق با هم متفاوت هستند. اگر عاشق فناوری، حیات وحش و تفریح و سفر هستید، سعی کنید بین آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

هنگامی که علایق خود را انتخاب می‌کنید، به این نکته دقت کنید که دوست دارید با چه خصوصیاتی شناخته شوید و با چه افرادی در ارتباط و همکاری باشید.

این بدان معنی نیست که هیچ وقت نمی‌توانید پست‌های نامربوط به کارتان را منتشر کنید؛ اما به طور کلی، نباید طوری باشد که حساب کاربری‌تان نامنظم و پراکنده به نظر برسد.

شناسایی نقاط قوت خود

مهارت‌های شما از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر مهارت انجام یک کاری را نداشته باشید، شانس شما برای استخدام شدن در آن زمینه خیلی کم است. اما مهم‌تر از مهارت باید به این فکر کنید که چرا دیگران باید با شما همکاری داشته باشند.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

آیا حس شوخ طبعی دارید؟ آیا در حال یادگیری زبان جدیدی هستید که می‌تواند به کسی در توسعه تجارتش کمک کند؟ آیا از نقاشی در اوقات فراغت لذت می‌برید؟

تفکر خود را محدود به چارچوب خاصی نکنید؛ با این کار می‌توانید مطمئن شوید که برند شخصی شما در شبکه های اجتماعی معتبرتر و جذاب‌تر خواهد بود.

استفاده از پلتفرم‌های معتبر برای ایجاد شبکه ارتباطی

اگر نتوانید روابط مؤثری برقرار کنید، ابزار و محتوا به تنهایی نمی‌تواند به برند شخصی شما کمک کند. نکته مهم دیگر این است که فقط در مورد خودتان صحبت نکنید، بلکه گاهی در مورد افراد مطرح در حیطه کاری‌تان نیز سخنی به میان آورید.

برای ساخت شبکه ارتباطی، خودتان باشید. چرا که افراد سریعاً متوجه تظاهر شما می‌شوند و از شما دور می‌شوند. در زیر چند پلتفرم معتبر برای شبکه سازی آورده شده است.

شبکه های اجتماعی فیسبوک و لینکدین (LinkedIn)

فیسبوک و لینکدین پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید به عنوان منابع ارزشمند برای برقراری ارتباط و تعامل با سایر افراد همفکر استفاده کنید. این گروه‌ها از شبکه های محلی تا شبکه های جهانی متغیر هستند.

گروه‌های فیسبوک حول محور یک منطقه خاص جغرافیایی یا موضوع مشخصی ساخته می‌شوند. در بعضی از موارد، یک گروه شامل هر دو می‌شود. برای مثال؛ گروه شرکای شمال غربی در حفاظت از دوزیستان و خزندگان که تصویر آن را در زیر می‌بینید.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

گروه‌های فیسبوک این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید ملاقات حضوری با اعضای گروه داشته باشید؛ به‌خصوص اگر گروه‌ها محلی باشند.

لینکدین نیز مکانی مناسب برای ساخت شبکه های ارتباطی است. اما؛ به یاد داشته باشید که افراد در لینکدین به اندازه فیسبوک فعالیت ندارند. با این وجود؛ ابزاری مناسب برای برقراری ارتباط با سایر متخصصان در حیطه کاری شما است.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی توییتر

توییتر گروه خاصی ندارد که همه بتوانند در آن عضو شوند. با این حال؛ یک راه عالی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف است.

در توییتر می‌توانید پست‌های مربوط به علاقه‌مندی‌های خود را مرتباً منتشر کنید. با گذشت زمان، مخاطبانی را جذب می‌کنید که علاقه‌مندی‌های شبیه شما دارند. همچنین می‌توانید پست‌های دیگران را مجدداً در صفحه خود توییت کنید.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

نکته جالب در مورد توییتر این است که برند شخصی شما می‌تواند کمی انعطاف داشته باشد. یعنی؛ به غیر از حوزه کاری‌تان می‌توانید در مورد سرگرمی‌های خود نیز صحبت کنید.

رعایت زیبایی شناسایی را در برند شخصی خود

برای ساخت یک برند شخصی تاثیرگذار و معتبر در شبکه های اجتماعی، زیبایی شناسی اهمیت زیادی دارد. پروفایل شما باید انعکاسی از ارزش‌های شما باشد و اطلاعاتی درباره ویژگی‌های شخصیتی شما بدهد.

برند هر چه ساده‌تر باشد بهتر است. رنگ‌ها باید متناسب با خصوصیات شما باشند و تصویری را انتخاب کنید که نمادی از هدف و برند شخصی شما باشد. برای زیبایی برند شخصی تان می‌توانید از پلتفرم‌های گرافیکی مانند Canva استفاده کنید.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

موضوعی که حتی از عکس برند شخصی در شبکه های اجتماعی مهم‌تر است، تم کلی صفحه شما است. بخش‌هایی که در این مورد حائز اهمیت هستند، در زیر آورده شده است.

زیبایی شناسی در بیوگرافی

بیوگرافی ایده‌آل، بیوگرافی است که کوتاه و دلنشین و در عین حال جذاب و خاص باشد.

اگرچه بیوگرافی را نباید خیلی زودبه‌زود عوض کنید، اما این مسئله همیشگی نیست. علائق تغییر می‌کنند؛ هدف‌ها تغییر می‌کنند؛ حتی ممکن است رویکرد شما در مورد برند شخصی تان در شبکه های اجتماعی تغییر کند.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

بیوگرافی درواقع خلاصه‌ای از کار شما است که باید نظر بیننده را در یک نگاه به خود جلب کند. بیوگرافی مانند مقدمه یک داستان یا یک مقاله است.

اهمیت نام کاربری شاخص

به طور کلی، افراد تمایل دارند که نام کاربری‌شان در همه شبکه های اجتماعی یکسان یا مرتبط باشد. دنیا به آخر نمی‌رسد اگر این‌طور نباشد، اما پیدا کردن کسی که نام یکسانی در همه شبکه های اجتماعی دارد، آسان‌تر است.

ابزاری به نام NameChk برای پیدا کردن نام‌های کاربری یکسان وجود دارد.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

کارهای اشتباه در هنگام ساخت برند شخصی در شبکه های اجتماعی

نکته‌هایی وجود دارد که برای رشد برند شخصی در شبکه های اجتماعی نباید انجام دهید. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم.

از آنجایی که می‌خواهید به عنوان یک کارشناس در زمینه خاصی شناخته شوید، در مورد موضوعاتی که اطلاعات کمی از آن‌ها دارید، صحبت نکنید. در عوض؛ به رشد آنچه که می‌دانید و در آن تخصص دارید بپردازید و دانش خود را به مرور زمان از طریق دوره‌ها، پادکست‌ها و مطالعه افزایش دهید.

برند شخصی در شبکه های اجتماعی

همچنین باید نسبت به معیارهای بی‌ارزش وسواس زیاد نشان ندهید. لایک، فالو و کامنت، نشانه‌های خوبی هستند اما اگر تنها معیار و هدف شما باشند، محتوای شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

به‌جای تمرکز بیش از حد روی لایک، انرژی خود را صرف ساخت محتوا و برقراری ارتباط بین محتواهای مختلف کنید.

اول شروع کار، سپس ایجاد تغییرات لازم

برای بسیاری از افراد، بزرگ‌ترین مانع برای ساخت برند شخصی در شبکه های اجتماعی راه اندازی آن است. برند شخصی در شبکه های اجتماعی نیاز به رشد و تغییر مداوم دارد. برای این کار، باید آنچه را که برای شما بهتر است پیدا کنید، دانش خود را گسترش دهید و برای رشد و پیشرفت خود ممارست بورزید.

نقطه‌ای را به عنوان شروع انتخاب کنید و اهداف قابل دستیابی برای آن تعیین کنید. به یاد داشته باشید که ساخت برند شخصی به زمان نیاز دارد؛ پس صبور باشید. در نهایت، جایگاه خود را به عنوان یک کارشناس در زمینه فعالیتتان پیدا خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*