مقایسه گلکسی S21 FE با S21 معمولی

مقایسه گلکسی S21 FE با S21 معمولی بر اساس اخبار و شایعات

با بررسی اخبار و شایعات به بیرون درز کرده از گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ، در این مقاله به مقایسه با آن دو عضو دیگر خانواده گلکسی اس ۲۱ می‌پردازیم.

انتظار می‌رود سامسونگ در حال توسعه گوشی گلکسی اس ۲۱ اف ای باشد که قرار است در تابستان پیش رو عرضه شود. این نسخه به عنوان نسل جدید اس ۲۰ اف ای، از نظر قیمت و امکانات یک رده پایین‌تر از اس ۲۱ معمولی قرار می‌گیرد، در حالی که بسیاری از ویژگی‌هایش مشابه آن است.

مقایسه گلکسی S21 FE با S21 معمولی

ما در این مقاله بر اساس داشته‌ها، گمانه‌زنی‌ها و اطلاعاتی که کسب کرده‌ایم به مقایسه گلکسی S21 FE با S21 معمولی خواهیم پرداخت.

طراحی

  • اس ۲۱ اف ای: ابعاد ۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر، وزن نامشخص
  • اس ۲۱: ابعاد ۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی‌متر، ۱۷۲ گرم
  • اس ۲۱ پلاس: ۱۶۱.۵ در ۷۵.۶ در ۷.۸ میلی‌متر، ۲۰۲ گرم

با توجه به آنچه رندرهای منتشر شده نشان می‌دهد، طراحی گلکسی S21 FE مشابه S21 و +S21 خواهد بود. از نظر اندازه انتظار می‌رود آن چیزی بین دو مدل دیگر معرفی شده این خانواده باشد. علاوه بر این، مثل هر دو آن‌ها از یک قاب پشتی پلاستیکی برخوردار باشد.

ماژول دوربین این گوشی در گوشه سمت چپ قاب پشتی حضور خواهد داشت که هم رنگ شاسی‌ها طراحی شده است؛ این درحالی است که در دو مدل اس ۲۱ و ۲۱ پلاس رنگ ماژول دوربین به جز نسخه مشکی ‌رنگ، متفاوت از قاب بود. انتظار می‌رود این گوشی از یک نمایشگر مسطح و یک حفره در مرکز آن برای میزبانی از دوربین سلفی مثل دو مدل معمولی و پلاس برخوردار باشد. علاوه بر این می‌تواند به لطف گواهی IP68 در برابر نفوذ آب هم مقاوم باشد.

مقایسه گلکسی S21 FE با S21 معمولی

رندر سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف ای

نمایشگر

  • اس ۲۱ اف ای: ۶.۴ اینچی، فول اچ دی پلاس، ۱۲۰ هرتز
  • اس ۲۱: ۶.۲ اینچ، فول اچ دی پلاس، ۴۸-۱۲۰ هرتز
  • اس ۲۱ پلاس: ۶.۷ اینچ، فول اچ دی پلاس، ۴۸-۱۲۰ هرتز

بر اساس شایعات گوشی گلکسی S21 FE به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی مجهز خواهد بود. جزئیات زیادی از این نمایشگر در دست نیست، اما حداقل می‌دانیم که مثل نسل گذشته خود به رزولوشن فول اچ دی پلاس و پنل Super AMOLED مجهز خواهد بود.

نسخه اصلی سری اس ۲۱ به یک نمایشگر ۶.۲ اینچی و مدل پلاس آن به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز هستند. این نشان می‌دهد اگر گمانه‌زنی‌ها درست باشد، این مدل از نظر ابعاد و نمایشگر در جایی بین نسخه اصلی و پلاس قرار می‌گیرد.

دو مدل اس ۲۱ و ۲۱ پلاس رزولوشن فول اچ دی پلاس برابر با ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهند و به پنل Super AMOLED مجهز هستند. نمایشگر هر دو آن‌ها نرخ رفرش متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. مشخص نیست وضعیت نرخ رفرش در نسخه FE این خانواده چیست، اما پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هرتزی ثابت باشد.

سخت افزار و مشخصات فنی

  • اس ۲۱ اف ای: کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸/ اگزینوس ۲۱۰۰، رم ۶ گیگابایتی، حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • اس ۲۱: کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸/ اگزینوس ۲۱۰۰، رم ۸ گیگابایتی، حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • اس ۲۱ پلاس: کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸/ اگزینوس ۲۱۰۰، رم ۸ گیگابایتی، حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی، باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

آنطور که خبر می‌رسد، چیپست قدرت‌بخش گوشی گلکسی اس ۲۱ فن ادیشن مثل دو مدل معمولی و پلاس خواهد بود. این به معنای حضور چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ (بسته به بازار عرضه شده) در زیر قاب آن است. گفته می‌شود حافظه داخلی این گوشی نیز ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است، اما هیچ صحبتی از پشتیبانی کارت میکرو اس دی نشده است. تا اینجای کار در مشخصات فنی هر سه گوشی با یکدیگر مشابه هستند.

اما هنوز به ظرفیت رم و باتری گوشی گلکسی S21 FE اشاره نشده است. در حالی که دو مدل اس ۲۱ و ۲۱ پلاس رم ۸ گیگابایتی را ارائه می‌کنند‌، ظرفیت باتری در مدل اول ۴۰۰۰ و در مدل دوم ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم مدل اقتصادی‌تر این خانواده حداقل از ۶ گیگابایت رم و حافظه باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار باشد.

دوربین‌ها

  • اس ۲۱ اف ای: سه‌گانه
  • اس ۲۱: سه‌گانه ۱۲ + ۱۲ + ۶۴ مگاپیکسلی، سلفی ۱۰ مگاپیکسل
  • اس ۲۱ پلاس: سه‌گانه ۱۲ + ۱۲ + ۶۴ مگاپیکسلی، سلفی ۱۰ مگاپیکسل

انتظار می‌رود گوشی گلکسی اس ۲۱ اف ای به دوربین سه‌گانه مجهز شود و حسگر اصلی آن با و مدل اس ۲۱ و ۲۱ پلاس مشابه باشد. هرچند هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات فنی دوربین این گوشی در دست نیست.

دو مدل معمولی و پلاس به دوربین سه‌گانه با مشخصات فوق مجهز هستند:

  • حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (اندازه پیکسل 1.8um، گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تصویر)
  • حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (با اندازه پیکسل 1.4um، گشودگی دیافراگم f/2.2)
  • حسگر تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی (با اندازه پیکسل 0.8um، گشودگی دیافراگم f/2.0 و لرزشگیر اپتیکال تصویر)

دوربین سلفی هر دو آن‌ها نیز متشکل از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.22um و گشودگی دیافراگم f/2.2 است. نباید تعجب کنیم اگر رزولوشن دوربین سلفی در این مدل اقتصادی افزایش پیدا کند، اما از رزولوشن دوربین تله فوتو آن کاسته شود.

قیمت

به نظر می‌رسد گوشی گلکسی اس ۲۱ اف ای ارزان‌تر از نسخه اصلی اس ۲۱ و ۲۱ پلاس باشد. قیمت پایه برای نسخه 5G گوشی گلکسی اس ۲۰ اف ای در سال گذشته ۶۹۹ دلار بود. قیمت نسخه پایه مدل گلکسی اس ۲۱ در حال حاضر ۷۹۹ دلار و مدل اس ۲۱ پلاس هم ۹۹۹ دلار است.

جمع‌بندی

بر اساس شایعات، گوشی گلکسی اس ۲۱ اف ای می‌تواند یک محصول جذاب با قیمت و امکاناتی متفاوت در خانواده Galaxy S21 باشد. احتمالاً سیستم دوربین در این گوشی نسبت به دو مدل معمولی و پلاس تنزل پیدا کند، در حالی که نرخ رفرش نمایشگر آن متغیر نباشد و حافظه رم کمتری را هم ارائه دهد. همه این‌ها به خاطر کاهش قیمت تمام شده گوشی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*